Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε. Ιούνιος 23, 2017, 06:27:25 μμ

Τελευταία μηνύματα

Σελίδες: 1 [2] 3 4 5 6 ... 10
11
Μοτοσυκλέτες / Πωλείται stelvio
« Τελευταίο μήνυμα από Vag στις Ιούνιος 08, 2017, 01:15:28 μμ »
Καλημέρα  στην παρέα..
Πουλάω  με βαριά  καρδιά  το στελβιο MY08 για τα 'μάτια' μιας ktm 1050 adventure που αγοράστηκε πριν απο λίγους  μήνες. Δυστυχώς  δεν μπορω να τα κρατησω και τα 2.
Το στελβιο έχει  66.000κμ,εχει δει όλες  τις εποχές  του χρόνου  και ολους τους μήνες.
Σχεδόν  ολα τα σέρβις  του έγιναν στο murry factory του Marcello Muraro στο Rovereto της Ferrara (ένας  απο τους 3 καλύτερους  μηχανικούς για moto guzzi της Ιταλίας  με τεράστια εμπειρία και στους αγωνες).Το μηχανάκι πρόπερσι δέχτηκε επισκευή  στον κινητήρα  (πριν απο 11.000κμ περίπου) δηλ αντικατάσταση εκκεντροφορων,βαλβίδων κτλ..η ποιοτητα των ανταλλακτικών  είναι  λιγο καλύτερη  απο αυτη της μαμάς  (υπήρχε  και το kit cam f1αλλα ειχε μεγάλο  κόστος  που δεν μπορουσα να το καλυψω πριν 2 χρόνια).Με την επισκευή μου έδωσαν  2 χρόνια εγγύηση κινητήρα   απεριόριστων κμ,λήγει  αρχες Ιουλίου. Στα 60Κ έγινε  το σέρβις  στις μπουκάλες. Απο αξεσουάρ  φοράει εξάτμιση MIVV, θερμαινομενες χούφτες  oxford,προστατευτικα καγκελα κινιτηρα και διαφορικού, φιλτρο αερος KN,προβολακια GIVI,τριπλετα για βαλιτσες monokey givi,πισω ελατήριο κοντό 130 κιλων με προσθήκη  τεφλον ..το ειχε κάνει ο μπαμπάς  του De Angelis του πιλότου  (δίνεται  και το μαμα που ειναι καινούριο  με 10.000 κμ), λαστιχα Pirelli  scorpion  με πανω απο 5.000 κμ ψωμί  ακόμα ,βάση για gps,τηλέφωνο.
Το μηχανάκι  βρίσκεται  στην Κοζάνη, είναι σε αγγελία  στο car https://www.car.gr/9977719 .Εγώ  ζηταω 6.000 ευρώ. Το τηλ μου είναι 6937193294 για οποιον επιθυμεί  να επικοινωνήσει.
  :mg:
12
Moto Guzzi...una storia Italiana / Απ: Stelvio και Caponord, τα θύματα του Euro4, άρθρο του Cycle World
« Τελευταίο μήνυμα από labros στις Ιούνιος 08, 2017, 11:47:07 πμ »
Καλήμερα σας

να πω κ' εγώ και μακρύ μου

το Tuono το σκαλίσανε και το προσάρμοσαν σε euro4

μάλλον δεν θέλανε όχι δεν μπορούσαν.


13
Μέλη συστηθείτε! / Απ: ΝΕΟΣ
« Τελευταίο μήνυμα από aquile στις Ιούνιος 08, 2017, 12:33:57 πμ »
Καλώς ήρθες ivav στη παρέα μας! :bier:

Οπως είπε και ο p67, το μπρεβάκι είναι αγαπησιάρικο και θα σε αποζημιώσει ποικιλοτρόπως εάν δεν το παραμελείς..

Προσωπικά δεν γνωρίζω κάποιο που να είχε τη διαδρομή Πάτρα-Ξάνθη, αλλά στη Πάτρα έχουν πουληθεί αρκετά Guzzi, οπότε καθόλου περίεργο που ξεκίνησε από εκεί.

Και πάλι με γειά και καλοτάξιδο! :bike:
14
Ζητείται παρέα / CMT 2017 22-23-24 Settembre 2017
« Τελευταίο μήνυμα από p67 στις Ιούνιος 07, 2017, 09:28:21 μμ »
Διοργανωνει το  "Guzzi Club Fiorenza "

BIKE MEETING OPEN TO ALL KIND OF MOTORCYCLES!!
In case of rain the show will go on anyway:

the program could have changes
in case of storm we have an interesting alternative which will be proposed you during the event.

Individual reservations for the camping
(necessary for bungalow and apartments , not necessary for tent) :
The Club is not responsible for ppl coming at last minute without the reservaton.

FOR RESERVATION CALL
Camping Village il Poggetto N°:
+39 055 8307323 or per email
http://www.campingilpoggetto.com/
Refer to : "CMT2017"

Stay fee:

In 4/6 person bungalow or apartment, Euro 20.00 per person , per night .

In 2 person room, Euro 23.00 per person per night.
(king or twin upon request).

In double use single rooms . Euro 35.00 per night.

In tent Euro 12.00 per person per night.

Preferential rates with Holiday Farms and/or hotels, B&B in the area in case of NO availibility at the camping.

ATTENTION PLEASE !! : THE CLUB WOULD TAKE CARE ONLY OF THE REGISTRATIONS AND MEALS RESERVATIONS !!!

LAST DAY FOR MEALS RESERVATION: 18 SEPTEMBER 2017 .
FOR WHO WILL RESERVE AND PREPAY WITHIN THE 05TH SEPTEMBER THERE ARE DISCOUNTED FEES!!

REGISTRATION : Euro 10.00 per person which includes: Gadget ( for Saturday and Sunday)
Euro 5.00 per person JUST for who will come on Sunday.I

Saturday's Lunch: Euro 20.00 per person.

Visit to Romena Castel Euro 2.00 per person.
(Free per who will prepay the package)

Saturday's Dinner: Euro 25.00 per person.

Sunday's Lunch: Euro 25.00 per person.

Packages pre-payable throught Bank transfer and discounted lists:

1) KNIGHT PACKAGE:
Euro 72,00 : 1 dinner, 2 lunches, visit of Romena Castel, registration , gadget

2) FEUDATARY PACKAGE:
Euro 52,00: 1 dinner, 1 lunch, visit of Romena Castel, registration, gadget

3) MINSTREL PACKAGE "A":
Euro 32: 1 dinner, Registration, gadget.

4) MINSTREL PACKAGE "B":
Euro 28: Sunday Lunch, Registration, gadget

On our web site: www.guzziclubfiorenza.com you have the form to fill out to book the meals and the bank details in case you wish to prepay the packages. The web site is working properly by PC, slowly by Mobile Phone, contact us in case you need assistance: guzziclubfiorenza@ymail.com

It is possibile to prepay even using PAYPAL with the 10% commission fee.

PROGRAM
Friday 22nd September 2017

Welcome bikers from 2:00pm at
Camping Village il POGGETTO - Troghi (FI)

6:30pm Visit Florence BY NIGHT with free dinner
at Mercato Centrale and afterdinner
at LUPO BRIZIO PUB.

Return to the Camping at 11:00pm

​​
Saturday 23rd September 2017

Welcome bikers from 8:30am

Run starts at 9:30am towards Casentino
1° Stop CONSUMA for coffe
2° Stop Visit to Romena' s Church and Castle
Lunch at Brewery la Campana D’oro ( SOCI )
with tasting menù of beers and visit of laboratory
free afternoon with suggestions
the group will follow with the visit of
Eremo di Camaldoli
06:30pm Aperitif on the terrace of the Camping
Dinner with con LIVEMUSIC till late night


Sunday 24th September2017

Welcome bikers from 9:30am

Run Starts at 10:30am towards CHIANTI

Stop in Piazzale Michelangelo - Florence for pictures
Lunch at Reasturant LA CERTOSA (Florence)

3:00pm Visita at CERTOSA di FIRENZE

Greetings and Thanks


ενα ευκολακι στην ΤΟΣΚΑΝΗ!  πιστευω αξιζει κι επειδη λεφτα υπαρχουν...παμε! moto~ moto~ :mg:
 

 
15
Πού; Πώς; Πότε; / Απ: 2O Χρόνια 36ωρο Οδοιπορικό Αντοχής!
« Τελευταίο μήνυμα από ALX στις Ιούνιος 07, 2017, 09:08:38 μμ »
Πως διάολο γίνεται να εμπνέω κόσμο κι εγώ μπουκάλα κάθε χρόνο  :hehe:

(Σήμερα πήρα βαθμούς από το φροντιστήριο των αγγλικών του μικρού. 19,8 τελικός βαθμός. Οι δασκάλες του δεν είχαν να μου πουν τίποτα... δεν έβρισκαν λόγο να πουν κάτι πέρα από το απλά ...είναι άριστος στα πάντα.
Καθόλου δεν μου έμοιασε τελικά αυτό το παιδί τους λέω  :ha: )
16
Μέλη συστηθείτε! / Απ: ΝΕΟΣ
« Τελευταίο μήνυμα από p67 στις Ιούνιος 07, 2017, 08:54:59 μμ »
καλησπερα κ καλοταξιδο! Δεν το γνωριζω το συγκεκριμενο αλλα ειχα κι εγω μια μπρεβουλα αρκετα χρονια κ με εβγαλε ασπροπροσωπο στις μικρες κ στις μεγαλες βολτες,μονος αλλα κ με τη συντροφο,ηταν ενα μηχανακι που με κερδισε απο την πρωτη βολτα ,πολυ οικονομικο (βασικο),ξεχνας το βενζιναδικο!, θυμαμαι μια χρονια ειχα κανει με ενα ρεζερβουαρ 300 χιλιομετρα!! ...Σου ευχομαι καλες βολτες ,ειμαι σιγουρος πως θα δεθεις συναισθηματικα με την μικρη μπρεβα σου.ΕΡΩΤΑΣ!! :mg:
17
Μέλη συστηθείτε! / ΝΕΟΣ
« Τελευταίο μήνυμα από ivav στις Ιούνιος 07, 2017, 07:28:03 μμ »
Καλησπέρα νέος στην παρέα νέος και στα Guzzi. Αγόρασα ένα BREVA 750 από Ξάνθη. Ο αριθμός κυκλοφορίας είναι από Πάτρα. Παίζει να γνωρίζει κανείς το μηχανάκι;
18
Moto Guzzi...una storia Italiana / Απ: Stelvio και Caponord, τα θύματα του Euro4, άρθρο του Cycle World
« Τελευταίο μήνυμα από DonRodrigo στις Ιούνιος 07, 2017, 03:02:38 μμ »
Μάστα... δεν αξίζει να μπει στον ανταγωνισμό των maxi-enduro η Guzzi, το αφήνει όμως ανοιχτό για την Aprilia. Η οποία Aprilia, ποντάρει και στο νέο Shiver. Που είναι γυμνό street. Ανταγωνιστικό με τα Breva-Griso-Sport.
Άρα, η όλη η σειρά CARC στο χρονοντούλαπο. Μαζί με τα ξερά, πάει και το Norge.

Ποιό θα είναι το "radical Moto Guzzi novelty" που λέει ο τύπος? Τα νεο-ρετρο-κλασικά πουλάνε χωρίς να ανταγωνίζονται άλλα μοντέλα του group...

Άσχετο: Το MP3 έχει μοτέρ 500άρι, με έναν οριζόντιο κύλινδρο, υδρόψυκτο, euro4, και θα πάει σε euro5... Άμα του κολλήσεις ψύκτρες ώστε να δείχνει αερόψυκτο, πόσο θα μοιάζει με τον μοτέρ του Falcone?
19
Moto Guzzi...una storia Italiana / Stelvio και Caponord, τα θύματα του Euro4, άρθρο του Cycle World
« Τελευταίο μήνυμα από Oil_and_fuel στις Ιούνιος 06, 2017, 10:47:48 μμ »
http://www.cycleworld.com/aprilia-caponord-and-moto-guzzi-stelvio-major-casualties-euro-4?DjW3vqJ8BMidWQ3z.01

Aprilia Caponord and Moto Guzzi Stelvio: Major Casualties of Euro 4
A quiet farewell...
By Bruno dePrato

EICMA 2016 marked a radical trimming of both Aprilia and Moto Guzzi model ranges: the maxi enduros from both makes, CapoNord 1200 and Stelvio 1200 respectively, have been cancelled. It happened quietly, a silent kill in Ninja style, while everybody at the Milan show was looking the other way. There was no retirement announcement, no farewell ceremony. After hearing the first rumor, I called Piaggio P.R. Department Manager Paolo Pezzini. He was straight and correct as always, confirming the rumors.
“Piaggio top management felt the investment needed to upgrade the two engines to Euro 4 was excessive.”

I was sorry because I loved the Aprilia CapoNord for its great chassis and its superbly rational 1200cc 90° Vee Twin designed by the late Federico Martini. He was a good friend with whom I shared a few months at Ducati. He’d been hired after graduation by Dr. Taglioni just as I was about to leave Ducati. It was from his experience with the Ducati Vee Twins that he designed the Piaggio-Aprilia 1200cc 90° Vee Twin, correcting the shortcomings of the original Piaggio-Aprilia 750cc Vee Twin). With all due respect I have always rated his design more rational and reliable than Ducati’s old bevel Twin and Pantah Twin derivatives.
I wondered why it was deemed not worth the money to upgrade the CapoNord engine to euro 4 standards. The same goes for the Moto Guzzi Stelvio (and for the other Moto Guzzi 1200cc Vee Twin powered models), so I asked Mr. Davide Zanolini, Piaggio Executive Vice-President for Marketing and Communication.

Cycle World: Mr. Zanolini, how well did the Moto Guzzi Stelvio and the Aprilia CapoNord sell during their respective lives?
Davide Zanolini: Moto Guzzi Stelvio had two separate editions, the first in production from 2008 to 2011, and the second in production from 2011 to 2016. In total the Stelvio sold about 7,000 units. In comparison the short lived Aprilia CapoNord 1200 sold better totaling about 5,000 from 2013 to 2016.
CW: Throughout our tests, the Aprilia CapoNord 1200 confirmed that it had solid qualities, even when compared with the best in its class. Was there in your opinion no possibility of saving it?
DZ: We knew the qualities of the CapoNord, featuring innovative solutions like semi-active electronically managed suspension. Yet its sales did not justify the cost of meeting Euro 4. This was a necessary decision to save resources that will be used to develop a future generation of top quality Aprilia projects. The same goes for Moto Guzzi Stelvio. As with Aprilia, radically new Moto Guzzi models might appear as early as EICMA 2017, and the big novelties will debut at EICMA 2018.

CW: Is the Aprilia 1200cc 90° Vee Twin gone for good or might it be updated to euro 4 standard at a more favorable time?
DZ: The Aprilia 1200cc Vee Twin is an excellent engine, state of the art all around. It became the euro 4-conforming new Aprilia 900cc 90° Vee Twin by combining its stroke with the 750’s bore and refining its excellent combustion. But we must adapt the Aprilia brand to the expectations of a younger audience - hence the new, very accessible 900cc unit. And there will be more Aprilia models in the intermediate displacements from 125cc to 900cc.
CW: The new Aprilia 900cc Vee Twin is rated at about 95Hp at 8,750RPM and with wide torque peaking at 66.4 lb-ft/6500RPM. The numbers sound adequate for an entry level maxi-enduro based on CapoNord experience. Is this in Aprilia’s future?
DZ: Not upgrading CapoNord 1200 to Euro 4 does not mean we are uninterested in the maxi-enduro segment. Aprilia will market the new Shiver and Dorsoduro powered by the euro 4-conforming 900cc 90° Vee Twin. This is a major fact for 2017, and Aprilia will expand the range of its models in that displacement. Now is too early to discuss these projects.

CW: Last year we tested the V7 II Stornello, a light enduro model based on the V7 chassis and that was fun. Then the V7 evolved into the new “hemi head” V9 which is euro 4 homologated, more powerful and with extra torque. Can we expect a V9 Stornello?
DZ: At Moto Guzzi they are hard at work on a totally new engine, very advanced, a radical evolution compared to the present V7, V9 and V1400 units. It is due to complete this range of units and I will not say more at this date. We expect to be able to introduce some radical Moto Guzzi novelty at EICMA 2017, though at its concept stage.
Well, thank you Mr. Zanolini for this frank discussion. BMW’s veteran R1200GS dominates the highly competitive maxi-enduro market, with strong competition from KTM’s Adventure and Duke, and from Triumph’s Tigers. Both makes invested substantially to win their parts of this market. Piaggio does not currently see an opportunity in such investment.

20
Πού; Πώς; Πότε; / Απ: ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 20ο 36ωρο 2017
« Τελευταίο μήνυμα από Galileos στις Ιούνιος 06, 2017, 07:25:00 μμ »
Τελικά μάθαμε τι κρατούσε με τόσο στοργή ο κύριος της εν λόγω άθλιας, επονείδιστης και επαχθής φωτογραφίας?  :hey:

Τελικά από την κρίση μας μένει και κάτι ...
Σελίδες: 1 [2] 3 4 5 6 ... 10