Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε. Δεκεμβρίου 15, 2019, 06:08:41 μμ

Αποστολέας Θέμα: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»  (Αναγνώστηκε 43123 φορές)

Αποσυνδεδεμένος astrahan

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • I Live Here
  • *
  • Μηνύματα: 5181
  • ut tensio, sic vis
Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« στις: Ιουνίου 02, 2009, 05:33:27 μμ »
Περί  «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»

ή αλλιώς, γιατί χρησιμοποιούμε έναν λάθος ορισμό

(ολίγον τεχνικόν)

Είναι γνωστό στους περισσότερους οδηγούς μοτοσυκλέτας ότι για να στρίψει η μοτοσυκλέτα προς μία κατεύθυνση ο οδηγός πρέπει να γυρίσει το τιμόνι προς την αντίθετή της (σε όσους δεν είναι γνωστό μην ανησυχούν – το κάνουν έτσι κι αλλιώς ασυνείδητα).
Το φαινόμενο αυτό είναι γνωστό στην Ελλάδα με το όνομα «Γυροσκοπική οδήγηση».
Εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι ο όρος αυτός δεν είναι περιγραφικός (δεν περιγράφει δηλ. το φαινόμενο) αλλά επεξηγηματικός (δηλ. προσπαθεί να το εξηγήσει). Υπονοεί ο όρος αυτός δηλ. ότι το φαινόμενο αυτό οφείλεται στο φαινόμενο του γυροσκοπίου.

Αν δούμε τον αντίστοιχο βαρβαρικό (αγγλιστί) όρο, αυτός είναι “COUNTER STEERING”. Εδώ πλέον έχουμε έναν περιγραφικό και όχι έναν επεξηγηματικό ορισμό αφού ο όρος αυτός περιγράφει (σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει ανάποδο ή αντίστροφο στρίψιμο ή ανάποδο τιμόνι) και δεν επεξηγεί (η προσπαθεί να επεξηγήσει το φαινόμενο). Και σαν περιγραφικός ορισμός έχει περισσότερες πιθανότητες να είναι σωστός γιατί  είναι πιο εύκολο να περιγράψεις ένα φαινόμενο παρά να το εξηγήσεις:

- Ρε ‘συ όταν στρίβω το τιμόνι αριστερά η μηχανή πάει δεξιά (περιγραφή)

- Ρε ‘συ όταν στρίβω το τιμόνι αριστερά επιβάλλω μία ροπή στον εμπρόσθιο τροχό και αυτός λόγω της διατήρησης της στροφορμής δίνει μία ροπή κάθετη στην επιβαλλόμενη (φαινόμενο του γυροσκοπίου) με αποτέλεσμα να γέρνει η μηχανή από την άλλη (εξήγηση).

Έχουν γραφεί και λεχθεί πολλά για την γυροσκοπική οδήγηση και στην Ελληνική πραγματικότητα έχει καθιερωθεί σαν όρος. Η πρώτη φορά μάλιστα που συνάντησα εγώ τον όρο ήταν σε ένα άρθρο της Μοτοτεχνικής Επιθεώρησης την δεκαετία του ’80 (ναι, είμαι λίγο παλιός) γραμμένο από τον Χοϊδά ή τον Χατζάρα (τα ιερά τέρατα του ειδικού τύπου της μοτοσυκλέτας) δεν ενθυμούμε ακριβώς.

Ο λόγος που γράφω αυτό το ποστ είναι ότι με ασφάλεια μπορούμε να πούμε ότι ό όρος «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ» είναι εσφαλμένος. Και αυτό γιατί το ανωτέρω φαινόμενο δεν οφείλεται στο γυροσκόπιο αλλά εν πολλοίς στη φυγόκεντρη δύναμη.

Απλή εξήγησης (στα ζόρια πάρτε μολυβόχαρτο και κάντε κανένα σκίτσο):

Πηγαίνοντας με τη μοτοσυκλέτα σας μια χαρά ευθεία ξαφνικά διαπιστώνετε ότι επέρχεται δεξιά στροφή οπόταν πρέπει να στρίψετε δεξιά. Τι κάνετε; Στρίβετε το τιμόνι αριστερά (λίγο ε; μην το διπλώσετε κιόλας) οπότε η μηχανή στρίβει αριστερά γιατί οδηγείται από τον εμπρόσθιο τροχό (χαίρω πολύ ρε μεγάλε, σιγά τα νέα).
Εδώ μπαίνει στο παιχνίδι η αδράνεια. Επειδή η μοτοσυκλέτα μέχρι τότε πήγαινε ευθεία, τείνει να διατηρήσει την πορεία της. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια φυγόκεντρη δύναμη (και μην ακούσω από κανέναν ότι η φυγόκεντρη είναι ψευδοδύναμη άρα δεν υπάρχει. Είμαστε στο σύστημα αναφοράς του αναβάτη το οποίον είναι μη αδρανειακό – για τους ψείρες αυτό).
Και η φυγόκεντρη αυτή με σημείο εφαρμογής το κέντρο μάζας του συστήματος αναβάτης – μοτοσυκλέτα δημιουργεί μια ροπή ( από το ζεύγος δυνάμεων φυγόκεντρη – τριβή ελαστικού) η οποία ωθεί τη μοτοσυκλέτα στην αντίθετη κατεύθυνση και έτσι η μοτοσυκλέτα γέρνει προς τα δεξιά.
Τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Ο αναβάτης επαναφέρει το τιμόνι προς τα δεξιά, όπου πλέον και η κατεύθυνση της μοτοσυκλέτας, έτσι ώστε να αντιστρέψει τη φυγόκεντρη για να εξισορροπήσει  τη βαρύτητα, η οποία με τη μηχανή υπό κλίση τείνει να ρίξει τη μηχανή κάτω. Όταν με το καλό τελειώσει η στροφή ο αναβάτης ακολουθεί την αντίστροφη διαδικασία. Λίγο τιμόνι δεξιά, οπόταν περισσότερη φυγόκεντρη προς τα αριστερά, ανασήκωμα της μηχανής, ίσιωμα του τιμονιού και φύγαμε ευθεία, μέχρι την επόμενη στροφή (πάλι σε όσους δεν είναι γνωστό μην ανησυχούν – το κάνουν έτσι κι αλλιώς ασυνείδητα).

Δηλ. το ρημάδι το γυροσκόπιο δεν παίζει κανένα ρόλο;

Αφού είναι γνωστό ότι μια μάζα που περιστρέφεται έχει στροφορμή άρα υπόκειται στο γυροσκοπικό φαινόμενο. Και γιατί το βάφτισαν έτσι αν το γυροσκόπιο δεν παίζει κανένα ρόλο;

Ε λοιπόν ναι! Το γυροσκοπικό φαινόμενο παίζει ρόλο και μάλιστα διπλό.

Στην πρώτη φάση που στρίβουμε το τιμόνι αντίθετα για να πάρει κλίση η μοτοσυκλέτα το γυροσκόπιο παίζει το ρόλο του απλώς η συνεισφορά του στην κλίση της μοτοσυκλέτας σε σχέση με τη φυγόκεντρη είναι αμελητέα (κάτω από 3% στο σύνολο του φαινομένου).

Αντίθετα στη δεύτερη φάση όπου η μηχανή έχει γύρει και επαναφέρουμε το τιμόνι προς την κατεύθυνση της στροφής εκεί έχουμε μια σημαντική βοήθεια από το γυροσκοπικό φαινόμενο το οποίο τείνει να επαναφέρει το τιμόνι στην κατεύθυνση της στροφής.

Η συνεισφορά του γυροσκοπίου στην πρώτη φάση είναι αυτή στην οποία οφείλεται η παρεξήγηση που οδήγησε στο βάφτισμα του φαινομένου «Γυροσκοπική Οδήγηση».

Η οποία κατά την ταπεινή μου γνώμη θα έπρεπε να ονομάζεται στα Ελληνικά «ΦΥΓΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ» η οποία διατηρεί και τον επεξηγηματικό χαρακτήρα του ορισμού (και μάλιστα τον σωστό), ενώ αποφεύγει και τον περιγραφικό ορισμό «ανάποδο τιμόνι» που τον χρησιμοποιούμε σε άλλη κατάσταση (η ενέργεια που κάνουμε όταν η πίσω ρόδα πάει να περάσει την εμπρός).

Τώρα για όλα τα παραπάνω επισυνάπτω και ένα αρχείο .pdf  με τίτλο Steering in bicycles and motorcycles, του καθηγητού J. Fajansa Department of Physics, University of California, Berkeley,  με ποσοτική και ποιοτική ανάλυση πολύ καλύτερη και αναλυτικότερη από τη δική μου αλλά με δύο προβλήματα:

1.   Είναι στα αγγλικά
2.   Η ποσοτική ανάλυση γίνεται με μοντελοποίηση και χρήση διαφορικών εξισώσεων.

(επειδή το αρχείο είναι μεγάλο και δεν μπορώ να το επισυνάψω πάρτε ένα link)

http://socrates.berkeley.edu/~fajans/pub/pdffiles/SteerBikeAJP.PDF

Αν δεν έχετε πρόβλημα με το 1. διαβάστε το οπωσδήποτε δίνοντας βάρος στην ποιοτική ανάλυση, η οποία είναι εξαιρετική και δείτε οπωσδήποτε την εικόνα 3. με τα διαγράμματα όπου φαίνονται καθαρά τα σχετικά μεγέθη των φυγοκεντρικών, των βαρυτικών και των γυροσκοπικών δυνάμεων.
Αν δεν έχετε πρόβλημα και με το 2. τότε δεν χρειάζεται η ανάλυση του δικού μου ποστ και μπορείτε να διαβάσετε κατ’ ευθείαν το .pdf (αλλά θα χάσετε όλη την πλάκα)

– Τώρα μας το λες ρε μεγάλε που διαβάσαμε όλο αυτό το μακρινάρι.
– Ε εντάξει, όμως θα χάνατε και την ευκαιρία να χρησιμοποιείτε και τον σωστό ορισμό «ΦΥΓΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ» για να εντυπωσιάζετε τους φίλου σας που θα το λένε λάθος!

Δείτε επίσης - όσοι αντέχετε  -ένα πολύ ωραίο άρθρο για τη λεγόμενη γυροσκοπική οδήγηση σε ποδήλατα, όπου φτιάχτηκαν ποδήλατα όπου το γυροσκοπικό φαινόμενο εξουδετερώθηκε τελείως και παρ’ όλα αυτά τα ποδήλατα έστριβαν μια χαρά.

το αυτό

http://www.phys.lsu.edu/faculty/gonzalez/Teaching/Phys7221/vol59no9p51_56.pdf

Επίσης, όσοι το διαβάσετε, θα δείτε και τη σημασία που έχει το trail (ίχνος) στην κατευθυντικότητα των ποδηλάτων και κατ' αναλογία στις μοτοσυκλέτες.

Ευχαριστώ για την απέραντη υπομονή σας.

Α! και ένα ωραίο αρθράκι από την βικιπαίδειαν

http://en.wikipedia.org/wiki/Countersteering
ex...

Αποσυνδεδεμένος mourat

  • I Live Here
  • *
  • Μηνύματα: 2707
  • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • STELVIO 1200 4V
    • SP walk Guzzi
Re: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #1 στις: Ιουνίου 03, 2009, 01:23:00 πμ »
εχω μεινει αφωνος αστραχαν :mrgreen:

Αποσυνδεδεμένος Oil_and_fuel

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Crazy
  • ****
  • Μηνύματα: 522
Re: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #2 στις: Ιουνίου 03, 2009, 11:55:00 πμ »
Καπονόρδιε Astrahan σου βγάζω το καπέλο!  
Είχα καιρό να διαβάσω τέτοιο άρθρο. Δυστυχώς λείπουν από τον χώρο.
Βλέπεις είμαι και εγώ νοσταλγός της Μοτοτεχνικής Επιθεώρησης και του Χοϊδά...
Και πάλι μπράβο!

Αποσυνδεδεμένος astrahan

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • I Live Here
  • *
  • Μηνύματα: 5181
  • ut tensio, sic vis
Re: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #3 στις: Ιουνίου 03, 2009, 01:42:29 μμ »
Παράθεση από: "mourat"
εχω μεινει αφωνος αστραχαν
πολυ καλο θεμα

ΥΓ. Φυσικος εισαι?

Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.

Νομίζω ότι τέτοια θέματα ταιριάζουν σε Gutzzαίους.  :shock:

No, δεν είμαι φυσικός.  :luigi:
ex...

Αποσυνδεδεμένος astrahan

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • I Live Here
  • *
  • Μηνύματα: 5181
  • ut tensio, sic vis
Re: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #4 στις: Ιουνίου 03, 2009, 01:49:09 μμ »
Παράθεση από: "Oil_and_fuel"
Καπονόρδιε Astrahan σου βγάζω το καπέλο! :oldgit:[/color]
ex...

Αποσυνδεδεμένος Oil_and_fuel

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Crazy
  • ****
  • Μηνύματα: 522
Re: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #5 στις: Ιουνίου 03, 2009, 04:17:20 μμ »
Παράθεση από: "astrahan"
Παράθεση από: "Oil_and_fuel"
Καπονόρδιε Astrahan σου βγάζω το καπέλο! :oldgit:[/color]

Όντως αρχαίος... (49 ετών) και ξάδελφος μηχανικός (χημικός μηχανικός). Από εκεί και το Oil_and_fuel.  :race:

Αποσυνδεδεμένος astrahan

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • I Live Here
  • *
  • Μηνύματα: 5181
  • ut tensio, sic vis
Re: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #6 στις: Ιουνίου 03, 2009, 05:08:32 μμ »
Παράθεση από: "Oil_and_fuel"
Παράθεση από: "astrahan"
Παράθεση από: "Oil_and_fuel"
Καπονόρδιε Astrahan σου βγάζω το καπέλο! :oldgit:[/color]

Όντως αρχαίος... (49 ετών) και ξάδελφος μηχανικός (χημικός μηχανικός). Από εκεί και το Oil_and_fuel.  :race:


Συνάδελφεεεεεεεεεε...

Αντε να ανεβαίνει το επίπεδο...
ex...

Αποσυνδεδεμένος astrahan

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • I Live Here
  • *
  • Μηνύματα: 5181
  • ut tensio, sic vis
Re: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #7 στις: Ιουνίου 03, 2009, 09:22:12 μμ »
Από φίλο σε άλλο φόρουμ σε σχέση με το ίδιο θέμα προτάθηκε το παρακάτω βιβλίο το οποίο εκτιμώ ότι είναι μοναδικό στο είδος του:

Motorcycle Dynamics  by Vittore Cossalter.

Ο τύπος είναι καθηγητής στο πανεπιστήμιο της Πάδοβα (viva Italia) και μάλιστα προσφέρει και διδακτορικό σε Motorcycle Engineering!!!

δυο link για το βιβλίο

http://www.amazon.com/Motorcycle-Dynami ... 1430308613

http://books.google.gr/books?id=rJTQxIT ... t&resnum=4

Και τώρα το κερασάκι. Ο τύπος είναι φυσικά Guzzista.  :mg:  δείτε την σελίδα του εδω: http://www.dinamoto.it/
ex...

Αποσυνδεδεμένος Bicilindrico

  • I Live Here
  • *
  • Μηνύματα: 2434
  • The Way the "V" is meant to Be...
Re: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #8 στις: Ιουνίου 05, 2009, 10:32:01 πμ »
Σε ευχαριστούμε astrahan για το πολύ ωραίο και μορφωτικό άρθρο σου. Άντε ανυπομονώ να έρθει η Κυριακή να ασκήσω την φυγοκεντρική οδήγηση!   ::helmet
Τι είναι η Μoto GUZZI μπαμπά;
Ό,τι και το τραγανό και ζουμερό λιπάκι στην άκρη της μπριζόλας παιδί μου

Αποσυνδεδεμένος astrahan

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • I Live Here
  • *
  • Μηνύματα: 5181
  • ut tensio, sic vis
Re: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #9 στις: Ιουνίου 05, 2009, 02:30:23 μμ »
Παράθεση από: "Bicilindrico"
Σε ευχαριστούμε astrahan για το πολύ ωραίο και μορφωτικό άρθρο σου.

Φίλε Bicilindrico σ' ευχαριστώ.

Παράθεση από: "Bicilindrico"
Άντε ανυπομονώ να έρθει η Κυριακή να ασκήσω την φυγοκεντρική οδήγηση!

Και 'γώ το ίδιο. Καλή η θεωρία αλλά χωρίς την εμπειρία   :race: ...άδειο δοχείο.
ex...

Αποσυνδεδεμένος DonRodrigo

  • Guzzi Fetish
  • ***
  • Μηνύματα: 398
    • Griso 1100
Re: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #10 στις: Ιουνίου 10, 2009, 01:27:07 πμ »
εγώ είμαι σίγουρος οτι αμα στρίβω το τιμόνι δεξιά, η μηχανή μου στρίβει δεξιά, και άμα το στρίβω αριστερά, πάει αριστερά. Ποιός είναι που δε ξέρει απο φυσική, εγώ ή το Griso?

Ξέρω ένα κόλπο να το κάνω να στρίβει ανάποδα απο την κατεύθυνση προς την οποία στρίβει το τιμόνι... αλλά αυτό νομίζω εδώ και χρόνια λέγεται... ανάποδο τιμόνι. Με σπινιάρισμα της πίσω ρόδας κτλ... αυτό που κάναν στα GP πριν τις ηλεκτρονικές αηδίες, τότε που βλέπαμε και κα'να high siding...

Το θεώρημα αυτό με το στρίψιμο του τιμονιού, το έχει αποδείξει κανείς πειραματικά? Όπως να δέσει ένα σπαγκο ώστε να έχει το τιμόνι μια ελάφρά κατεύθυνση προς πχ τα δεξιά και να μπεί σε αντίθετη στροφή, πχ αριστερά? αν ναι, πόσο κόστισαν οι επισκευές?

Αποσυνδεδεμένος astrahan

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • I Live Here
  • *
  • Μηνύματα: 5181
  • ut tensio, sic vis
Re: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #11 στις: Ιουνίου 10, 2009, 01:45:46 πμ »
Μάλλον το Griso. Θα ξέχασαν να του φορτώσουν το σωστό πρόγραμμα οι ...Ιταλοί. :lol:  :mrgreen:

Δες αυτό και ειδικά από 1:54 έως 2:54



Ψάξε στο goggle και στο youtube για "countersteering" και θα βρεις κι' άλλα
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουαρίου 15, 2010, 11:29:12 πμ από astrahan »
ex...

Αποσυνδεδεμένος DonRodrigo

  • Guzzi Fetish
  • ***
  • Μηνύματα: 398
    • Griso 1100
Re: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #12 στις: Ιουνίου 10, 2009, 04:58:50 μμ »
Οφείλω μια συγνώμη, γιατί δεν διάβασα με αρκετή προσοχή το αρχικό post.

Το οποίο αρχίζει με λάθος φράση (στρίβω το τιμόνι δεξιά και η μηχανή πάει αριστερά), κατόπιν όμως διευκρινίζει στον πιο προσεκτικό αναγνώστη ότι ΠΡΙΝ την επιθυμητή στροφή, η αντίθετη κατευθυνση στο τιμόνι, διευκολύνει τη μηχανή να πάρει κλίση, ενώ ΚΑΤΑ την διάρκεια της επιθυμητής στροφής το τιμόνι έχει την κατευθυνση της επιθυμητής στροφής.

Το αρχικό post αναφέρεται σε μια ακολουθία φαινομένων (τιμόνι προς τη μία - τιμόνι προς την άλλη κατευθυνση - συνολική διαδρομή μοτοσυκλέτας) ενώ εγώ εστιάστικα στο στιγμιαίο (τιμόνι προς τα κάπου - κατευθυνση μοτοσυκλέτας).

Επιμένω λοιπόν οτι προς τα εκεί που είναι στριμένο το τιμόνι, προς τα εκεί στρίβει η μοτοσυκλέτα, αλλά δέχομαι ότι η στιγμιαία προσπάθεια κατεύθυνσης αντίθετα απο την επιθυμητή, διευκολύνει την απόκτηση της επιθυμητής κατεύθυνσης.

Τη συγνώμη μου και πάλι, είμουν και προκατηλειμένος λόγω προηγούμενων συζητήσεων για το θέμα, και τις ευχαριστίες μου γιατί τώρα ξέρω καλύτερα τι θα απαντάω στο μέλλον... το κλειδί είναι το "πρίν"

Αποσυνδεδεμένος astrahan

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • I Live Here
  • *
  • Μηνύματα: 5181
  • ut tensio, sic vis
Re: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #13 στις: Ιουνίου 12, 2009, 11:50:51 πμ »
Ουσιαστικά έχεις δίκιο. Η κατεύθυνση του τιμονιού προσδιορίζει απόλυτα την κατεύθυνση της μοτοσυκλέτας. Δεν προσδιορίζει όμως την κλίση της. Αν η μοτοσυκλέτα δεν χρειαζόταν να γείρει για να στρίψει, το "ανάποδο τιμόνι" δεν θα χρειαζόταν καθόλου, όπως συμβαίνει στα αυτοκίνητα, όπου στρίβεις εκεί που θέλεις να πας και τελείωσε (υπεραπλοποιώ λίγο έτσι;).

Η αρχική φράση όπως διατυπώθηκε το ποστ, είχε σκοπό αναπαραγωγής συζήτησης "καφενείου" όπου δεν είναι το ζητούμενο η απόλυτη ακρίβεια, με στόχο να "ελαφρύνει" το ποστ και να μην γίνει τελείως τεχνικό (είπαμε ολίγον τεχνικό). Κατόπιν προσπάθησα να είμαι όσο το δυνατόν πιο ακριβής χωρίς πάλι να γίνω κουραστικός περιγράφοντας ένα φαινόμενο που είναι αρκετά περίπλοκο και η πλήρης ανάλυσή του (ποιοτική και ποσοτική) έχει οδηγήσει σε διαμάχες.

Επίσης η εστίαση ή αν θέλεις το κυρίως θέμα του ποστ ήταν η καθ' υπερβολήν χρήση του όρου "ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ".


Τελικά το Griso "ξέρει" ...φυσική  :lol:   :D
ex...

Αποσυνδεδεμένος nivara

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Lover
  • **
  • Μηνύματα: 201
    • Δρομολόγιο
Re: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #14 στις: Ιουνίου 12, 2009, 12:12:02 μμ »
Πέρα από το βιβλίο του Cossalter, που όντως είναι από τα καλύτερα πάνω στο θέμα, προτείνω επίσης, για όποιον έχει την περιέργεια για το πώς λειτουργεί η μοτοσικλέτα του, τα εξής:

Motorcycle Handling and Chassis Design

και

The Racing Motorcycle Vol.1 & 2

Μιλάμε για την αφρόκρεμα!

Και για τα αυτοκίνητα, η αφρόκρεμα της αφρόκρεμας:

Race Car Vehicle Dynamics

Κάποια πράγματα είναι κοινά σε αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες!

Νίκος