Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε. Δεκεμβρίου 15, 2019, 06:04:55 μμ

Αποστολέας Θέμα: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»  (Αναγνώστηκε 43122 φορές)

Αποσυνδεδεμένος astrahan

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • I Live Here
  • *
  • Μηνύματα: 5181
  • ut tensio, sic vis
Re: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #15 στις: Ιουνίου 12, 2009, 12:32:59 μμ »
Παράθεση από: "nivara"
Πέρα από το βιβλίο του Cossalter, που όντως είναι από τα καλύτερα πάνω στο θέμα, προτείνω επίσης, για όποιον έχει την περιέργεια για το πώς λειτουργεί η μοτοσικλέτα του, τα εξής:

Motorcycle Handling and Chassis Design

και

The Racing Motorcycle Vol.1 & 2

Μιλάμε για την αφρόκρεμα!

Και για τα αυτοκίνητα, η αφρόκρεμα της αφρόκρεμας:

Race Car Vehicle Dynamics

Κάποια πράγματα είναι κοινά σε αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες!

Νίκος

Χμμμμμ! Σοβαρεύουν τα πράγματα...
ex...

Αποσυνδεδεμένος ZORDAN

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • I Live Here
  • *
  • Μηνύματα: 7943
  • Minority Report
Re: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #16 στις: Ιουνίου 12, 2009, 01:25:59 μμ »
spam on:
Εγω,....που να παω να σκουπισω παιδια?    

Spam off
Never ride faster than your guardian angel can fly

FANIS

  • Επισκέπτης
Re: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #17 στις: Ιουνίου 12, 2009, 03:07:32 μμ »
ΣΠΑΜΜΜΜΜ

Ωρέ Διαμαντή!!  :lol:
Αμάν με αυτές τις φα**** μας έχεις τρελάνει.. Που τις βρίσκεις και τις βάζεις????
(Σου έρχεται φάκελος, ταχυδρομήθηκε σήμερα)

ΣΠΑΜ ΣΠΑΜ

Αποσυνδεδεμένος ALX

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Maniac
  • *****
  • Μηνύματα: 1339
  • ©2002-2018
    • R1150GS
    • facebike.gr
Re: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #18 στις: Ιουνίου 13, 2009, 08:07:53 πμ »
Φροντιστήριο τώρα στα γεράματα στους Guzaiους?  :race: Δεν έχουν ανάγκη φροντιστηρίου αυτοί λέμε!!!  :lol:
Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία των μοτοσυκλετών (ηλεκτρονικά βοηθήματα), τόσο υποβαθμίζεται η τέχνη του αναβάτη.

Αποσυνδεδεμένος astrahan

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • I Live Here
  • *
  • Μηνύματα: 5181
  • ut tensio, sic vis
Re: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #19 στις: Ιουνίου 13, 2009, 01:05:48 μμ »
Παράθεση από: "ALX"
Φροντιστήριο τώρα στα γεράματα στους Guzaiους?  

Ρε... αυτοί έχουν φάει το γυροσκοπικό φαινόμενο, την ροπή στρέψης και το μηχανόλαδο στη μάπα τόσα χρόνια!  :mg:  :thumbsup:

Αλλά μην ξεχνάς πως έχουμε και νεώτερους εδώ μέσα.

Είναι όπως λέμε: "για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεώτεροι"[/color]
ex...

v11cafe

  • Επισκέπτης
Re: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #20 στις: Ιουλίου 11, 2009, 04:26:58 μμ »
Πολλοι εχουν προσπαθησει να κωδικοποιησουν και να βαλουν κανονες στην οδηγηση με χρηση γυροσκοπικου φαινομενου, το οποιο πολλοι ισως απο εμας το χρησιμοποιουμε και ασυναισθητα απο τα ποδηλατικα μας χρονια.
ΟΙ πιο απλες οδηγιες που ακουσα σε μαθημα οδηγησης, προερχονται  απο τον Keith Code,
 εναν απο τους πατερες των CCS.
Σπρωχνεις παντα το τιμονι απο την μερια που θελεις να στριψεις.
Θελεις να στριψεις δεξια???σπρωξε το τιμονι δεξια και η μηχανη παιρνει αμεσως κληση προς τα εκει.
Φυσικα το ιδιο ισχυει και για αριστερα, σπρωχνεις αριστερα,.... γερνεις.
Μια απλη ασκηση για διαπιστωση του φαινομενου ειναι με λιγα χλμ(πχ 30χλμ) καθως εισαι στην ευθεια,
σπρωχνεις το τιμονι δεξια και η μηχανη παιρνει κατευθυνση δεξια, αριστερα παει προς τα αριστερα.
Ειναι μια τεχνικη που οταν αποκτησεις τον αυτοματισμο, βοηθαει ακομα και για να αποφυγεις μια λακουβα,
και να αλλαξεις κατευθυνση  στην ευθεια.
Απο οτι καταλαβα η επιλογη του σπρωχνω το τιμονι απο την μερια που στριβω, εναντι του τραβαω το τιμονι απο την αντιθετη μερια που θελω να στριψω, εχει επιλεχθει λογω του οτι ειναι πιο απλη κινηση, γινεται ευκολοτερα αυτοματισμος, και σε συνθηκες πιστας οπου υπαρχει και η εξοδος  του σωματος προς το εσωτερικο της στροφης,
μαλλον ειναι ευκολοτερο να σπρωξεις απο την ιδια μερια που στριβεις παρα να τραβας απο την αντιθετη με το σωμα σου κρεμασμενο αναποδα.
Λεπτομερεια: το σπρωξιμο ειναι στιγμιαιο και απο την στιγμη που η μοτοσυκλετα μπει στην επιθυμιτη κλιση κρατας το τιμονι χαλαρα σαν να εισαι στην ευθεια.

Φυσικα συμβαινουν πολλα περισσοτερα ταυτοχρονα(φρενα, θεση σωματος,ανοιγμα γκαζιου, πεδιο ορασης κλπ), αλλα το κομματι που αφορα την εκμεταλευση του γυροσκοπικου φαινομενου ειναι χοντρικα αυτο.

Αποσυνδεδεμένος Bicilindrico

  • I Live Here
  • *
  • Μηνύματα: 2434
  • The Way the "V" is meant to Be...
Re: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #21 στις: Ιουλίου 12, 2009, 09:29:21 μμ »
Παράθεση από: "v11cafe"
Απο οτι καταλαβα η επιλογη του σπρωχνω το τιμονι απο την μερια που στριβω, εναντι του τραβαω το τιμονι απο την αντιθετη μερια που θελω να στριψω, εχει επιλεχθει λογω του οτι ειναι πιο απλη κινηση, γινεται ευκολοτερα αυτοματισμος, και σε συνθηκες πιστας οπου υπαρχει και η εξοδος  του σωματος προς το εσωτερικο της στροφης,
μαλλον ειναι ευκολοτερο να σπρωξεις απο την ιδια μερια που στριβεις παρα να τραβας απο την αντιθετη με το σωμα σου κρεμασμενο αναποδα.

Φυσικα συμβαινουν πολλα περισσοτερα ταυτοχρονα(φρενα, θεση σωματος,ανοιγμα γκαζιου, πεδιο ορασης κλπ), αλλα το κομματι που αφορα την εκμεταλευση του γυροσκοπικου φαινομενου ειναι χοντρικα αυτο.

+8V
Τι είναι η Μoto GUZZI μπαμπά;
Ό,τι και το τραγανό και ζουμερό λιπάκι στην άκρη της μπριζόλας παιδί μου

Αποσυνδεδεμένος astrahan

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • I Live Here
  • *
  • Μηνύματα: 5181
  • ut tensio, sic vis
Re: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #22 στις: Ιουλίου 17, 2009, 09:43:46 μμ »
Παράθεση από: "v11cafe"
Πολλοι εχουν προσπαθησει να κωδικοποιησουν και να βαλουν κανονες στην οδηγηση με χρηση γυροσκοπικου φαινομενου, το οποιο πολλοι ισως απο εμας το χρησιμοποιουμε και ασυναισθητα απο τα ποδηλατικα μας χρονια.
ΟΙ πιο απλες οδηγιες που ακουσα σε μαθημα οδηγησης, προερχονται  απο τον Keith Code,
 εναν απο τους πατερες των CCS.
Σπρωχνεις παντα το τιμονι απο την μερια που θελεις να στριψεις.
Θελεις να στριψεις δεξια???σπρωξε το τιμονι δεξια και η μηχανη παιρνει αμεσως κληση προς τα εκει.
Φυσικα το ιδιο ισχυει και για αριστερα, σπρωχνεις αριστερα,.... γερνεις.
Μια απλη ασκηση για διαπιστωση του φαινομενου ειναι με λιγα χλμ(πχ 30χλμ) καθως εισαι στην ευθεια,
σπρωχνεις το τιμονι δεξια και η μηχανη παιρνει κατευθυνση δεξια, αριστερα παει προς τα αριστερα.
Ειναι μια τεχνικη που οταν αποκτησεις τον αυτοματισμο, βοηθαει ακομα και για να αποφυγεις μια λακουβα,
και να αλλαξεις κατευθυνση  στην ευθεια.
Απο οτι καταλαβα η επιλογη του σπρωχνω το τιμονι απο την μερια που στριβω, εναντι του τραβαω το τιμονι απο την αντιθετη μερια που θελω να στριψω, εχει επιλεχθει λογω του οτι ειναι πιο απλη κινηση, γινεται ευκολοτερα αυτοματισμος, και σε συνθηκες πιστας οπου υπαρχει και η εξοδος  του σωματος προς το εσωτερικο της στροφης,
μαλλον ειναι ευκολοτερο να σπρωξεις απο την ιδια μερια που στριβεις παρα να τραβας απο την αντιθετη με το σωμα σου κρεμασμενο αναποδα.
Λεπτομερεια: το σπρωξιμο ειναι στιγμιαιο και απο την στιγμη που η μοτοσυκλετα μπει στην επιθυμιτη κλιση κρατας το τιμονι χαλαρα σαν να εισαι στην ευθεια.

Από τη θεωρία στην πράξη. Σωστός!

Παράθεση από: "v11cafe"
... αλλα το κομματι που αφορα την εκμεταλευση του γυροσκοπικου φαινομενου ειναι χοντρικα αυτο.

Αλλά ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΟ, ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ!!! (sorry για τις φωνές)
ex...

Αποσυνδεδεμένος astrahan

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • I Live Here
  • *
  • Μηνύματα: 5181
  • ut tensio, sic vis
Απ: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #23 στις: Μαρτίου 24, 2010, 10:59:45 μμ »
Δεν αντέχω να μην το βάλω...

Μαθήματα Φυσικής Ι από το MIT. (MIT OPEN COURSWARE http://ocw.mit.edu/OcwWeb/Physics/8-01Physics-IFall1999/CourseHome/index.htm)
Ένα εκπληκτικό video από διάλεξη σε φοιτητές του MIT με θέμα το γυροσκοπικό φαινόμενο (από το 14:00 και μετά)
Ο τύπος δεν αναλύει το φαινόμενο μόνο θεωρητικά, αλλά κάνει και πειραματική επίδειξη με ρόδες ποδηλάτου και γυροσκόπια. Πιστεύω ότι είναι ο καλύτερος τρόπος να καταλάβει κανείς το γυροσκοπικό φαινόμενο, ένα από τα πιο αντιδιαισθητικά φαινόμενα της φυσικής

για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεώτεροι:

http://www.youtube.com/user/MIT#p/search/2/zLy0IQT8ssk(και με υπότιτλους στα Ελληνικά)

ex...

Αποσυνδεδεμένος thrylos

  • Guzzi Maniac
  • *****
  • Μηνύματα: 2036
Απ: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #24 στις: Μαρτίου 25, 2010, 02:13:40 πμ »
 :mg: Σωστος ο V11 cafe αυτο το μαθαμε στα Μεγαρα στο σχολειο California !!!

Αποσυνδεδεμένος nivara

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Lover
  • **
  • Μηνύματα: 201
    • Δρομολόγιο
Απ: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #25 στις: Μαρτίου 25, 2010, 09:49:48 πμ »
Πολύ καλός ο καθηγητής. :notworthy: Πολύ περίεργο θέμα και δύσκολο, όσο και να το έχω ψάξει κάτι παραπάνω πήρα από αυτό το βιντεάκι. Έφτιαξα καφεδάκι και το είδα όλο. Θα ψάξω και για άλλα από τα λίνκ που έστειλες.

Νίκος

Αποσυνδεδεμένος DonRodrigo

  • Guzzi Fetish
  • ***
  • Μηνύματα: 398
    • Griso 1100
Απ: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #26 στις: Μαΐου 28, 2011, 04:58:18 μμ »
Ας ξαναφέρουμε την συζήτηση εδώ, και να σταματήσουμε να χαλάμε το topic του tsni...

Αναγνωρίζοντας οτι υπάρχουν και νέοι αναβάτες που διαβάζουν το forum, συνεχίζω το θέμα, γιατί δημιουργήται η εντύπωση πως χρησιμοποιώντας τη "γυροσκοπική οδήγηση" μπορεί να βελτιώσει κάποιος τον τρόπο που στρίβει. Αυτό δεν ισχύει. Οχι για όλους και όχι πάντα. Μάλλον για κάποιους και σε μερικές περιπτώσεις.

Μάλλον το Griso. Θα ξέχασαν να του φορτώσουν το σωστό πρόγραμμα οι ...Ιταλοί. :lol:  :mrgreen:

Δες αυτό και ειδικά από 1:54 έως 2:54



Ψάξε στο goggle και στο youtube για "countersteering" και θα βρεις κι' άλλα



http://www.youtube.com/watch?v=C848R9xWrjc#

Τι βλέπω στο βίντεο (από 1:54 έως 2:54):

ο οδηγός θέλει να στρίψει αριστερά (δεξιά όπως τον κοιτάμε - θα αναφέρομαι στην κατεύθυνση όπως την βλέπει ο οδηγός)

2:09 - η μηχανή όρθια, το τιμόνι δεξιά
2:10 - η μηχανή γέρνει ελαφρά προς τα αριστερά, το τιμόνι ακόμα δεξιά, η μηχανή έχει αλλάξει κατεύθυνση προς τα δεξιά
2:11 - η μηχανή έχει γείρει και άλλο προς τα αριστερά, έχει στρίψει και άλλο προς τα δεξιά, το τιμόνι ισιόνει
2:12 - η μηχανή κατευθύνεται δεξιά, έχει κλίση προς τα αριστερά, το τιμόνι στρίβει προς τα αριστερά
2:13 - η μηχανή έχει κλίση προς τα αριστερά, η κατεύθυνσή της αλλάζοντας προς τα αριστερά έχει επανέλθει στην αρχική της ευθεία (προς την κάμερα) το τιμόνι στριμένο προς τα αριστερά
2:14 - η μηχανή έχει κλίση προς τα αριστερά, κατευθύνεται αριστερά, το τιμόνι είναι στριμένο αριστερά
2:15 - όπως 2:14, με την κατεύθυνση να είναι ακόμα περισσότερο προς τα αριστερά

παρακάτω στο 2:54 - το τιμόνι ειναι στριμένο πρός την κατεύθυνση της στροφής


Συμπέρασμα:
Το να λέμε "στρίβω το τιμόνι δεξιά, και η μηχανή πάει αριστερά" είναι ΛΑΘΟΣ. Η μηχανή πάει ΠΑΝΤΑ προς τα εκεί που είναι στριμένο το τιμόνι.
Το να λέμε "στρίβω το τιμόνι δεξια και η μηχανή ΓΕΡΝΕΙ αριστερά" είναι το σωστό.
Οπότε, δεν θα έπρεπε να αναφέρουμε το φαινόμενο σαν  "γυροσκοπική οδήγηση" αλλά σαν "γυροσκοπική αλλαγή κλίσης".

Που χρησιμεύει? Στην εύκολη και γρήγωρη αλλαγή κλίσης της μηχανής ΠΡΙΝ μπεί σε μια στροφή όπως πχ σε απανωτά εσάκια πίστας η/και στην αποφυγή πχ μιας λακούβας, όπου ένδιαφέρει η άμεση στροφή και όχι η κατεύθυνσή της.

Πού ΔΕΝ χρησιμεύει? Και μάλιστα επιδεινώνει το στρίψιμο? Μα σε όλες τις άλλες περιπτώσεις οπου υπάρχει (σχετική) άνεση χρόνου. Και αυτό επειδή ακριβώς φέρνει την μηχανή σε κλίση ΠΡΙΝ την αλλαγή κατεύθυνσης προς την επιθυμητή.
Και αφού με την μηχανή σε κλίση τα λάστιχα έχουν λιγότερο πάτημα στο δρόμο, δεν είναι και τόσο καλό να θυσιάζονται χιλιοστά πρόσφυσης πρίν καν αρχίσει η μοτοσυκλέτα να αποκτά την επιθυμητή κατεύθυνση - και μάλιστα πρώτα αποκτώντας την αντίθετη.
Πιστεύω ότι είναι ανόητο φτάνωντας σε πχ δεξιά στροφή 30ο να γύρω τη μηχανή δεξιά στρίβωντας στιγμιαία το τιμόνι αριστερά, καθώς η μηχανή πρώτα θα στίψει αριστερά - να πουμε 2ο?. Έτσι η μηχανή θα πρέπει μετά να στρίψει 32ο.

Αντί για αυτό, είναι καλύτερα να αφήσω το τιμόνι στην ησυχία του, να μπω ευθεία όπως έρχομαι, και να βγάλω το σώμα μου προς το εσωτερικό της στροφής. Αλλάζω την κλίση του κέντρου βάρους - οχι της μηχανής. Κρατώ την μηχανή όσο το δυνατόν όρθια, και την στοφή που πρέπει να κάνω στη γωνία που πραγματικά σχηματίζει.

Η αλλαγή κλίσης του κέντρου βάρους είναι το Α στο στρίψιμο. Για κάθε βιντεο για την γυροσκοπική αλλαγή κλίσης, υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες βίντεο αγώνων που όλοι οι οδηγοί στρίβουν βάζωντας το σώμα τους στο εσωτερικό της στροφής.

Δεν χρειάζεται βέβαια κάποιος να βάζει το σώμα του στη στροφή - εκτώς αν έχει μπει με πολλά περισσότερα απ'ότι θα έπρεπε κανωνικά... Ελάχιστες αλλαγές στη στάση του σώματος κάνουν αυτή τη δουλειά. Και έτσι οδηγούμε όλοι, απο τότε που φτάσαμε στην πρώτη μας στροφή με το - χωρίς βοηθητικές ρόδες - ποδήλατό μας, και ας μην το κάνουμε συνηδητά - πολύ περισσότερο απο το γυροσκοπικό.

Για κάποιον που δεν έχει μεγάλη εμπειρία, θα συνιστούσα να κάνει δυο δοκιμές - (με χαμηλή ταχύτητα και σε ασφαλές χώρο αφού θα εξερευνεί τις αντιδράσεις της μηχανής):
- Στην ευθεία, να είναι όλα ευθεία, τιμόνι, μηχανή, σώμα, και ας δοκιμάσει απλά να γείρει το κεφάλι δεξιά ή αριστερά - ακόμα και με αυτή την ελάχιστη αλλαγή του κέτρου βάρους, η μηχανή θα έχει την τάση να κατευθυνθεί προς τα εκεί.
- Φτάνωντας σε στροφή, ας δοκιμάσει το εξής: κρατώντας χαλαρά το τιμόνι, χωρίς να προσπαθεί να το στρίψει δεξιά ή αριστερά, ας προσπαθήσει να τεντώσει το χέρι που έιναι προς την εξωτερική πλευρά της στροφής. Αυτό μπορεί να γίνει (χωρίς πίεση στο τιμόνι) μόνο με ένα τρόπο: Μετακινώντας τους όμους προς το εσωτερικό της στροφής. Θα δει οτι η μηχανή στρίβει, παραμένοντας σχετικά όρθια.



Εν τέλει, για το γυροσκοπικό φαινόμενο, πέρα απο τη χρησιμότητα του σε συζητήσεις καφενείου, ΔΕΝ πρέπει να θεωρείται ως κορυφαία τεχνική σχετικά με τις στροφές - στη δική μου αξιολόγηση είναι αρκετά χαμηλά.
« Τελευταία τροποποίηση: Μαΐου 28, 2011, 05:12:40 μμ από DonRodrigo »

Αποσυνδεδεμένος θανοςΚ

  • Guzzi Fetish
  • ***
  • Μηνύματα: 301
Απ: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #27 στις: Μαΐου 28, 2011, 06:14:36 μμ »
o Keith Code (ιδρυτης του CSS) στο βιβλιο του "TWIST OF THE WRIST 2" ισχυριζεται και δειχνει με πολυ ωραιο τροπο πως τα διτροχα στριβουν ή εστω αλλαζουν κλισεις χρησιμοποιωντας ΜΟΝΟ το γυροσκοπικο φαινομενο και με κανεναν αλλο τροπο
οι μεταφορες κεντρου βαρους ελαχιστα αλλαζουν τις κλισεις

Οποιος αγγλομαθης ενδιαφερεται να δει το διαρκειας 1:35 λεπτων (πολυ καλο) βιντεο που συνοδευει το βιβλιο και πραγματευεται τα του βιβλιου μπορει να πληκτρολογησει twist of the wrist 2 download στο google και να πραξει τα δεοντα
επισης με τον ιδιο τροπο μπορει να κατεβασει και το βιβλιο σε pdf ή απλα να τα αγορασει :think:

δειτε τα, εχουν πολυ ενδιαφερον

Αποσυνδεδεμένος DonRodrigo

  • Guzzi Fetish
  • ***
  • Μηνύματα: 398
    • Griso 1100
Απ: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #28 στις: Μαΐου 28, 2011, 08:08:37 μμ »
Κατ'αρχήν, ερωτήσεις... σε αυτά που έργαψα πριν, υπάρχει κάποιο λάθος? Αν ναι, ποιο?
Στο βίντεο του της παρουσίασης του γυροσκοπικού, στους χρόνους που σύστησε ο Astrahan και σχολίασα, βλέπει κάποιος κάτι διαφορετικό απο αυτό που είδα εγω?



Ας συνεχίσουμε την κουβέντα...

.............
ισχυριζεται και δειχνει με πολυ ωραιο τροπο πως τα διτροχα στριβουν ή εστω αλλαζουν κλισεις χρησιμοποιωντας ΜΟΝΟ το γυροσκοπικο φαινομενο και με κανεναν αλλο τροπο
.............

Δέχομαι την φράση ως εξής: "...τα διτροχα στριβουν ή εστω αλλαζουν κλισεις"...
Η χρήση του "στρίβουν" (turn) αντι του "γερνουν" (Lean) είναι που χαλάει τη σούπα. Αν ο κύριος αυτός χρησιμοποιεί τη λέξη "turn" για να περιγράψει το αποτέλεσμα αυτού του φαινωμένου, για 'μενα παίρνει Χ. Αν δέχεται οτι το φαινόμενο αυτό, επηρεάζει την κλίση του δικύκλου, και η κλίση του δικύκλου με τη σειρά της επηρεάζει τη στροφή, τότε ναι, συμφωνώ.


Το θέμα είναι ότι το επιθυμητό αποτέλεσμα είναι η στροφή.
Και η στροφή δεν επηρεάζεται απο την κλίση αποκλειστικά του δικύκλου, αλλά απο την κλίση του κέντρου βάρους του συνόλου δικύκλου-αναβάτη-επιβάτη-αποσκευών. Αν το δίκυκλο γερνει δεξιά και ο αναβάτης αριστερά, το σύνολο πηγαίνει ευθεία. Μη μου πείτε οτι υπάρχει κάποιος που δεν του έτυχε να έχει επιβάτη που έγερνε αντίθετα... Τη θυμάται κανείς ευχάριστα αυτή την εμπειρία?


.............
οι μεταφορες κεντρου βαρους ελαχιστα αλλαζουν τις κλισεις
.............
???
Δεν μπορεί να ενοείς αυτό που νομίζω, οπότε το άφήνω ασχολίαστο


Σχετικά με το κέντρο βάρους και τη χρήση του τιμονιού... Η κατεύθηνση ενός δικύκλου, ελέγχεται και χωρίς τη χρήση του τιμονιού. Και σε ποδήλατο, και σε μοτοσυκλετα. Χωρις να κρατιέται καν το τιμόνι, αυτό που λένε "χωρίς χέρια". Αυτό που κάνουν (και έκανα) οι πιτσιρικάδες με τα ποδήλατα δεν είναι μαγικό. Απλά με το σώμα ελέγχουν το κέντρο βάρους.


Ο λόγος που υποτιμώ την αξία της τεχνικής της γυροσκοπικής αλλαγής κλίσης:
 
Πιστεύω πως μπορούμε να θεωρήσουμε ως δεδομένο ότι τα ελαστκά προσφέρουν την μεγαλύτερη επιφάνεια (και πρόσφυση) όταν είναι κάθετα στο οδόστρωμα...
Αν ναι, τοτε η κλίση της μοτοσυκλετας είναι ανεπιθύμητο φαινόμενο γιατι την ίδια κλίση με της μοτοσυκλετας, έχουν τα ελαστικά.
Άρα, η κλίση της μοτοσυκλετας καλό είναι να αποφεύγεται - Αρα...? πόσο μεγάλη αξία έχει η τεχνική γρήγωρης - ευκολης αλλαγής της κλίσης της μοτοσυκλετας?



Ερώτηση : πως είναι δυνατόν να γείρει το κέντρο βάρους, χωρίς να γείρει η μοτοσυκλέτα?

Η απάντηση σε αυτή την ερώτηση έχει πολύ μεγαλύτερη αξία.


'Οσο για το CSS... σκεφτόμουν να το παρακολουθήσω όταν θα είχα την ευκαιρία... Αν είναι όμως να ακούσω "για να πάω αριστερά πρέπει να στρίψω τιμόνι δεξιά" και οτι "το κέντρο βάρους δεν παίζει ρόλο" και να προσπαθώ να καταλάβω τι ενωεί ο ποιητής... ασε, ευχαριστώ


Αποσυνδεδεμένος astrahan

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • I Live Here
  • *
  • Μηνύματα: 5181
  • ut tensio, sic vis
Απ: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #29 στις: Μαΐου 28, 2011, 08:25:15 μμ »
Ας ξαναφέρουμε την συζήτηση εδώ, και να σταματήσουμε να χαλάμε το topic του tsni...

Αναγνωρίζοντας οτι υπάρχουν και νέοι αναβάτες που διαβάζουν το forum, συνεχίζω το θέμα, γιατί δημιουργήται η εντύπωση πως χρησιμοποιώντας τη "γυροσκοπική οδήγηση" μπορεί να βελτιώσει κάποιος τον τρόπο που στρίβει. Αυτό δεν ισχύει. Οχι για όλους και όχι πάντα. Μάλλον για κάποιους και σε μερικές περιπτώσεις.

Τι βλέπω στο βίντεο (από 1:54 έως 2:54):

ο οδηγός θέλει να στρίψει αριστερά (δεξιά όπως τον κοιτάμε - θα αναφέρομαι στην κατεύθυνση όπως την βλέπει ο οδηγός)

2:09 - η μηχανή όρθια, το τιμόνι δεξιά
2:10 - η μηχανή γέρνει ελαφρά προς τα αριστερά, το τιμόνι ακόμα δεξιά, η μηχανή έχει αλλάξει κατεύθυνση προς τα δεξιά
2:11 - η μηχανή έχει γείρει και άλλο προς τα αριστερά, έχει στρίψει και άλλο προς τα δεξιά, το τιμόνι ισιόνει
2:12 - η μηχανή κατευθύνεται δεξιά, έχει κλίση προς τα αριστερά, το τιμόνι στρίβει προς τα αριστερά
2:13 - η μηχανή έχει κλίση προς τα αριστερά, η κατεύθυνσή της αλλάζοντας προς τα αριστερά έχει επανέλθει στην αρχική της ευθεία (προς την κάμερα) το τιμόνι στριμένο προς τα αριστερά
2:14 - η μηχανή έχει κλίση προς τα αριστερά, κατευθύνεται αριστερά, το τιμόνι είναι στριμένο αριστερά
2:15 - όπως 2:14, με την κατεύθυνση να είναι ακόμα περισσότερο προς τα αριστερά

παρακάτω στο 2:54 - το τιμόνι ειναι στριμένο πρός την κατεύθυνση της στροφής


Συμπέρασμα:
Το να λέμε "στρίβω το τιμόνι δεξιά, και η μηχανή πάει αριστερά" είναι ΛΑΘΟΣ. Η μηχανή πάει ΠΑΝΤΑ προς τα εκεί που είναι στριμένο το τιμόνι.
Το να λέμε "στρίβω το τιμόνι δεξια και η μηχανή ΓΕΡΝΕΙ αριστερά" είναι το σωστό.
Οπότε, δεν θα έπρεπε να αναφέρουμε το φαινόμενο σαν  "γυροσκοπική οδήγηση" αλλά σαν "γυροσκοπική αλλαγή κλίσης".

Που χρησιμεύει? Στην εύκολη και γρήγωρη αλλαγή κλίσης της μηχανής ΠΡΙΝ μπεί σε μια στροφή όπως πχ σε απανωτά εσάκια πίστας η/και στην αποφυγή πχ μιας λακούβας, όπου ένδιαφέρει η άμεση στροφή και όχι η κατεύθυνσή της.


Πέτρο αυτό το μέρος του ποστ είναι απολύτως σωστό... (πέρα από το "γυροσκοπική αλλαγή κλίσης" που έπρεπε να είναι "φυγοκεντρική αλλαγή κλίσης" για τους λόγους που εξηγώ στο 1ο ποστ)  :thumbsup:


Πού ΔΕΝ χρησιμεύει? Και μάλιστα επιδεινώνει το στρίψιμο? Μα σε όλες τις άλλες περιπτώσεις οπου υπάρχει (σχετική) άνεση χρόνου. Και αυτό επειδή ακριβώς φέρνει την μηχανή σε κλίση ΠΡΙΝ την αλλαγή κατεύθυνσης προς την επιθυμητή.
Και αφού με την μηχανή σε κλίση τα λάστιχα έχουν λιγότερο πάτημα στο δρόμο, δεν είναι και τόσο καλό να θυσιάζονται χιλιοστά πρόσφυσης πρίν καν αρχίσει η μοτοσυκλέτα να αποκτά την επιθυμητή κατεύθυνση - και μάλιστα πρώτα αποκτώντας την αντίθετη.
Πιστεύω ότι είναι ανόητο φτάνωντας σε πχ δεξιά στροφή 30ο να γύρω τη μηχανή δεξιά στρίβωντας στιγμιαία το τιμόνι αριστερά, καθώς η μηχανή πρώτα θα στίψει αριστερά - να πουμε 2ο?. Έτσι η μηχανή θα πρέπει μετά να στρίψει 32ο.

Αντί για αυτό, είναι καλύτερα να αφήσω το τιμόνι στην ησυχία του, να μπω ευθεία όπως έρχομαι, και να βγάλω το σώμα μου προς το εσωτερικό της στροφής. Αλλάζω την κλίση του κέντρου βάρους - οχι της μηχανής. Κρατώ την μηχανή όσο το δυνατόν όρθια, και την στοφή που πρέπει να κάνω στη γωνία που πραγματικά σχηματίζει.

Η αλλαγή κλίσης του κέντρου βάρους είναι το Α στο στρίψιμο. Για κάθε βιντεο για την γυροσκοπική αλλαγή κλίσης, υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες βίντεο αγώνων που όλοι οι οδηγοί στρίβουν βάζωντας το σώμα τους στο εσωτερικό της στροφής.

Δεν χρειάζεται βέβαια κάποιος να βάζει το σώμα του στη στροφή - εκτώς αν έχει μπει με πολλά περισσότερα απ'ότι θα έπρεπε κανωνικά... Ελάχιστες αλλαγές στη στάση του σώματος κάνουν αυτή τη δουλειά. Και έτσι οδηγούμε όλοι, απο τότε που φτάσαμε στην πρώτη μας στροφή με το - χωρίς βοηθητικές ρόδες - ποδήλατό μας, και ας μην το κάνουμε συνηδητά - πολύ περισσότερο απο το γυροσκοπικό.

Για κάποιον που δεν έχει μεγάλη εμπειρία, θα συνιστούσα να κάνει δυο δοκιμές - (με χαμηλή ταχύτητα και σε ασφαλές χώρο αφού θα εξερευνεί τις αντιδράσεις της μηχανής):
- Στην ευθεία, να είναι όλα ευθεία, τιμόνι, μηχανή, σώμα, και ας δοκιμάσει απλά να γείρει το κεφάλι δεξιά ή αριστερά - ακόμα και με αυτή την ελάχιστη αλλαγή του κέτρου βάρους, η μηχανή θα έχει την τάση να κατευθυνθεί προς τα εκεί.
- Φτάνωντας σε στροφή, ας δοκιμάσει το εξής: κρατώντας χαλαρά το τιμόνι, χωρίς να προσπαθεί να το στρίψει δεξιά ή αριστερά, ας προσπαθήσει να τεντώσει το χέρι που έιναι προς την εξωτερική πλευρά της στροφής. Αυτό μπορεί να γίνει (χωρίς πίεση στο τιμόνι) μόνο με ένα τρόπο: Μετακινώντας τους όμους προς το εσωτερικό της στροφής. Θα δει οτι η μηχανή στρίβει, παραμένοντας σχετικά όρθια.

Εν τέλει, για το γυροσκοπικό φαινόμενο, πέρα απο τη χρησιμότητα του σε συζητήσεις καφενείου, ΔΕΝ πρέπει να θεωρείται ως κορυφαία τεχνική σχετικά με τις στροφές - στη δική μου αξιολόγηση είναι αρκετά χαμηλά.

και αυτό το μέρος του ποστ είναι απολύτως λάθος... απλά.


δεν θα προσπαθήσω να το αναλύσω άλλο, αλλά αντί αυτού σου παρουσιάζω την πρακτική λύση αυτού του θεωρητικού προβλήματος. Βλέπεις το πρόβλημα αυτό είναι τόσο παλιό όσο η μοτοσυκλέτα (ή το ποδήλατο για τον ίδιο λόγο). Ο Keith Code έλυσε άπαξ δια παντός το πρόβλημα αυτό φτιάχνοντας την NO BS MACHINE (no bullshit machine)



το τι κάνει φαίνεται νομίζω, αλλά υπάρχει πλήρης ανάλυση εδώ: http://www.superbikeschool.com/machinery/no-bs-machine.php

πάνω σ' αυτή τη μοτοσυκλέτα λοιπόν, όσοι είχαν (έχουν) την ίδια άποψη με σένα, είδαν το φως τους. Ότι με το σώμα, με του μασπιέδες, με πίεση στα γόνατα, με τους ώμους, η μοτοσυκλέτα δεν στρίβει. ΘΕΛΕΙ ΑΝΑΠΟΔΟ ΤΙΜΟΝΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΕ ΚΛΙΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΣΤΡΙΨΕΙ.

Οι μόνες εξαιρέσεις που υπάρχουν, είναι τα ποδήλατα και οι πολύ ελαφριές μοτοσυκλέτες MX, σε χαμηλές ταχύτητες που μπορούν να στρίψουν όπως λες σε ένα βαθμό, εκμεταλλευόμενες το τρέιλ που έχει ο εμπρός τροχός (είναι αυτό που κάναμε μικροί, όταν κατευθύναμε το ποδήλατο κρατώντας το από τη σέλα, χωρίς να στρίβουμε το τιμόνι).


αυτά. και επειδή όπως λες κάποιοι προσπαθούν να διαβάσουν και να καταλάβουν και για να μην τους μπερδεύουμε, προτιμώ να μην καταλάβουν ούτε τα δικά σου ούτε τα δικά μου, αν είναι να καταλάβουν λάθος.

Ευτυχώς το ένστικτο είναι πάνω από τη θεωρία και δόξα τω Θεώ, μοτοσυκλέτες οδηγούσε ο κόσμος και πριν τα φόρουμ...  :bier:
« Τελευταία τροποποίηση: Μαΐου 28, 2011, 08:27:24 μμ από astrahan »
ex...