Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε. Δεκεμβρίου 15, 2019, 06:40:45 πμ

Αποστολέας Θέμα: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»  (Αναγνώστηκε 43105 φορές)

Αποσυνδεδεμένος mythos

  • Guzzi Let Me Be
  • *
  • Μηνύματα: 92
Απ: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #45 στις: Μαΐου 29, 2011, 01:16:56 μμ »
Virus, πολύ καλό ειδικά το 2ο βιντεάκι...!


spam on
κι εγω που πέφτω σταματημένος σαν το κοτοπουλο..? το γυροσκοπικο φταιει κι ελεγα τι να ειναι...!
spam off

Αποσυνδεδεμένος SPONT

  • I Live Here
  • *
  • Μηνύματα: 3160
  • GUZZIHOLIC GUZZISTA 100%
Απ: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #46 στις: Μαΐου 29, 2011, 01:31:06 μμ »
ντρεπομαι αλλα θα το πω :shame:

δεν μπορω να το καταλαβω  ???

ελπιζω τη δευτερα στη λεσχη, ο αστραχαν ,που διαθετει παιδαγωγικη ακτινοβολια,να καταφερει να μου το εξηγησει
γιαλαντζης  ντολμαδοπουλος του 2%

Αποσυνδεδεμένος PanLampro

  • Συντονιστής
  • Guzzi Maniac
  • ****
  • Μηνύματα: 1069
Απ: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #47 στις: Μαΐου 29, 2011, 02:09:46 μμ »
Με μεσαία έως μεγάλα ON-OFF (μηχανάκια με τα οποια έχω εμπειρια τα τελευταία χρόνια , μετα τα μαθήματα του Calif) λέω ότι για αλλαγή κατεύθυνσης, δουλευει παντού και πάντα 100% . Είτε για να αποφύγεις εμπόδιο είτε για να μπείς στη στροφή έιτε για να ανοιξεις ή να κλείσεις την καμπύλη σου. Ακόμα και πλαγιασμένος, πάνω στη στροφή -έστω δεξιά-, εφαρμόζοντας ελάχιστη παραπάνω δύναμη στο δεξύ γκριπ κλεινεις περισσότερο το τόξο σου. Αντίστοιχα στο αριστερο την  ανοίγεις. Βγαλε τους ώμο , βγάλε γόνατο, βγάλε τον **** σου, σκύψε το κεφάλι στο εσωτερικό της στροφής, όλα βάζουν το μηχανάκι καλύτερα. Η πίεση στο εσωτερικό γκριπ το κάνει γρηγορότερα, πιο κοφτα, εντελώς ελεγχόμενα, συγκεκριμμένα!
Και το κερασάκι στην τούρτα: Δοκιμάστε το σε πλάγιο άνεμο. Αντι να κρατάτε τη μηχανή κόντρα στον άνεμο (κυριολεκτικά με τη μυική σας δύναμη, μέση - ώμοι - χέρια, καντε δοκιμαστικά το αντίθετο: Σπρώξτε λίγο το τιμόνι προς την κατευθυνση που σας σπρώχνει ο ανεμος. Θαύμα: ελαφρώνει, το μηχανάκι γέρνει ΧΑΛΆΡΑ πάνω στον άνεμο και κρατας την τροχιά σου. Παράδοξο? Έτσι δουλεύει και μπορει να βοηθήσει να καταλάβει κανείς το γυροσκοπικό
Θα με φάει η περιέργεια... Τί είναι μετά την επόμενη στροφή?

Αποσυνδεδεμένος DonRodrigo

  • Guzzi Fetish
  • ***
  • Μηνύματα: 398
    • Griso 1100
Απ: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #48 στις: Μαΐου 29, 2011, 05:11:15 μμ »
Να συμφωνήσουμε σε κάτι? Να το λέμε "CounterSteering" όπως είναι και η αρχική του ονομασία? Η λέξη "γυροσκοπικό" δεν περιγράφει σωστά το φαινόμενο, και δε μας βλέπω να συμφωνούμε σε άλλη Ελληνική απόδωση...

Στο δια ταυτα...

Μιλάμε για αυτό:



Το countersteer στην αρχη της στροφής, κάνει την μηχανή να πλαγιασει γρήγωρα και εύκολα. (όπως λέει και στην εικόνα τα διαστήματα ειναι ενδεικτικά και όχι υπο κλίμακα)
Σε αριστερή στροφή, ο οδηγός κάνει στην αρχή μια δεξιά, η μηχανή πλαγιάζει, και ο οδηγός κάνει μια αριστερη και φέρνει το τιμόνι εκεί που πρέπει για να συνεχίσει τη στροφή.


Η δική μου θέση είναι πως αυτο που ενδιαφέρει δεν είναι η κλίση της μοτοσυκλέτας αλλά του η κλίση του κέντρου βάρους του συνόλου μοτοσυκλέτας - αναβάτη. Το κέντρο βάρους του αναβάτη είναι αρκετά ως πολύ μικρότερο απο της μοτοσυκλέτας, αλλά είναι και αρκετά ως πολύ ψηλώτερα, οπότε η θέση του επηρεάζει σημαντικά τη θέση του κέντρου βάρους του συνόλου.


Με το coutersteering θα έρθω εύκολα στη θέση της 1ης παρακάτω φωτό. Μα δεν θελω να ερθω σε αυτή τη θέση. Προτιμώ την 3η ή την 5η φωτό, γιατι μου δίνουν 10 με 13 μοίρες μεγαλύτερο περιθώριο στο πάτημα του ελαστικού. Και ας λέει ο αμερικάνος οτι δεν είναι cool η φωτογραφία.

(τα σχόλια του Αμερικάνου μη τα κοιτάτε και πολύ, μιλάνε για το πως δείχνει η κάθε θέση στις φωτό - ειναι το καλύτερο που βρήκα για τις διάφορες κλίσεις)

http://i30.photobucket.com/albums/c304/plasticweld/46139713-O.jpg
Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»




Οπότε, αφού το countersteering μεχρι κάποιο βαθμο γίνεται απο μόνο του έτσι και αλλιώς λόγω της αδράνειας, προτιμώ να ασχολούμαι με άλλα πράγματα - θεση στη μηχανή, γραμμη, γκαζι...


ΥΓ. Πλάκα πλακα, όσω το τραβαω σαν το δικηγόρο του διαόλου, τόσο το αναλύω και το καταλαβαίνω - και ας μη του δινω και πολυ σημασια
« Τελευταία τροποποίηση: Μαΐου 29, 2011, 05:25:23 μμ από DonRodrigo »

Αποσυνδεδεμένος faraway

  • Guzzi Crazy
  • ****
  • Μηνύματα: 672
  • always faraway....
    • Aprilia Caponord Raid
    • Faraways Videos
Απ: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #49 στις: Μαΐου 29, 2011, 06:13:31 μμ »
Έχω την αίσθηση πως δεν διαφωνείτε απλά δεν μιλάτε για τα  ίδια πράγματα .

 Δηλαδή ο astrahan λέει για το πως το countersteering βάζει τη μοτοσυκλέτα στη σωστή κλίση για να μπει σε μια στροφή ,

και ο DonRondrigo για το πως πρέπει να συμπεριφερόμαστε μέσα στη στροφή σε σχέση με το βάρος μας , τη θέση μας , έισοδος έξοδος , όραση ...κτλ

Το πόσο κλίση θα δώσεις στη μοτοσυκλέτα σου ( μέσω του countersteering) , εξαρτάται από το πως θα μπεις στη στροφή συνολικά , πως θα τοποθετήσεις το σώμα σου , το βάρος σου , κτλ

Οσο πιο πολύ βγάλεις το κέντρο βάρους εκτός μοτοσυκλέτας τόσο λιγότερο θα χρειαστεί να δώσεις κλίση στη μοτοσυκλέτα σου και το αντίθετο .

Εγώ απλά θα ήθελα να σημειώσω πως στις μοτοσυκλετιστικές πιάτσες , μεγαλύτερη κλίση = σπουδαίος οδηγός , και πατημένο λάστιχο μέχρι το τέρμα επίσης .

Με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει στην εκπαίδευση νέων οδηγών .  :fff:

" Η ζωή είναι μία διαρκής ζυγαριά αποφάσεων , που συνήθως κλέβει . "

Αποσυνδεδεμένος ermis

  • Guzzi Lover
  • **
  • Μηνύματα: 157
Απ: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #50 στις: Μαΐου 29, 2011, 07:08:41 μμ »

Εγώ απλά θα ήθελα να σημειώσω πως στις μοτοσυκλετιστικές πιάτσες , μεγαλύτερη κλίση = σπουδαίος οδηγός , και πατημένο λάστιχο μέχρι το τέρμα επίσης .

Με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει στην εκπαίδευση νέων οδηγών .  :fff:



To πόσο χάλι έχουμε...

Ικανότερος οδηγός είναι αυτός που θα πάρει την ίδια στροφή, με την ίδια ταχύτητα, με την ίδια γραμμή, ΑΛΛΑ με την μεγαλύτερη γωνία.
Το οποίο σημαίνει ότι έχει στρίψει ασφαλέστερα...

Αποσυνδεδεμένος DonRodrigo

  • Guzzi Fetish
  • ***
  • Μηνύματα: 398
    • Griso 1100
Απ: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #51 στις: Μαΐου 29, 2011, 07:46:47 μμ »
........
Δοκιμάστε το σε πλάγιο άνεμο. Αντι να κρατάτε τη μηχανή κόντρα στον άνεμο (κυριολεκτικά με τη μυική σας δύναμη, μέση - ώμοι - χέρια, καντε δοκιμαστικά το αντίθετο: Σπρώξτε λίγο το τιμόνι προς την κατευθυνση που σας σπρώχνει ο ανεμος. Θαύμα: ελαφρώνει, το μηχανάκι γέρνει ΧΑΛΆΡΑ πάνω στον άνεμο και κρατας την τροχιά σου. Παράδοξο? Έτσι δουλεύει και μπορει να βοηθήσει να καταλάβει κανείς το γυροσκοπικό


 :thumbsup:

Δεκτόν.

Γενικά η θέση μου είναι οτι δεν αξίζει να κάνω κάποια συνειδητή προσπάθεια για countersteering, όσο γίνεται υποσεινήδητα ή απο την αδράνεια της μηχανής φτάνει και περισεύει...

Για αυτή όμως την περίπτωση αξίζει το κόπο να εξασκηθώ

Αποσυνδεδεμένος ermis

  • Guzzi Lover
  • **
  • Μηνύματα: 157
Απ: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #52 στις: Μαΐου 29, 2011, 08:04:24 μμ »
Εχει νόημα να το προσπαθήσεις και να το δοκιμάσεις, όταν το κάνεις ΚΑι συνειδητά εκτός απο αντανακλαστικά, τότε έχεις καλύτερο έλεγχο της μοτοσυκλέτας, πιο άμεση ανταπόκριση και κατ' επέκταση πιο ασφαλή οδήγηση.  Με γυροσκοπικό η μηχανή αλλάζει κλίση ευκολότερα και με την μικρότερη δυνατή πίεση απο εμάς.

Στο ridingschool μα το μάθαιναν οδηγώντας με το ένα χέρι στο τιμόνι μόνο, μικρές ταχύτητες και στροφές πίστας. Γίνετε και εκτός αλλά θέλει προσοχή. Απλά με το ένα χέρι και το άλλο σταθερό στο ρεζερβουάρ, έχεις καλύτερη αντίληψη της κίνησης του τιμονιού, τις δυνάμεις τις δίνει το ένα χέρι και γίνεται πιο συνειδητά.  Επίσης με το ένα χέρι νιώθεις καλύτερα και την πίεση που δέχεται η μηχανή, πότε το τιμόνι γίνετε πιο ελαφρύ και πότε βαραίνει κατα την διάρκεια του γυροσκοπικού. Βρίσκεις έτσι εύκολα τις "ανοχές" και τα όρια των κινήσεων σου και είναι όλα πιο απλά και πιο ξεκάθαρα.

Αποσυνδεδεμένος sarantak

  • Guzzi Lover
  • **
  • Μηνύματα: 202
    • Honda NT 700 VA '07 Deauville
Απ: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #53 στις: Μαΐου 29, 2011, 09:28:23 μμ »
Να προσθέσω, μιας και το θέμα έχει κάπως ξεφύγει από το θέμα ορολογίας που θέτει το αρχικό ποστ, πως από την στιγμή που πλαγιάσαμε το ιδανικό είναι το σταθερό ανοιγόμενο γκάζι.
Αυτό σταθεροποιεί την μοτοσυκλέτα και βοηθάει στο στρίψιμο καθώς και έτσι μας δίνει μια αίσθηση ασφάλειας πολύ ευχάριστη με την μοτοσυκλέτα πλαγιασμένη. Μερικοί ανοίγουν μάλιστα το γκάζι πριν ολοκληρωθεί το πλάγιασμα.
Ωραία, το βρήκα το άρθρο (το είχα κρατήσει  :thumbsup:), αν και δεν φαίνεται να υπάρχει πλέον στο web:
Παράθεση
Στροφή και περιστροφή

Η οδήγηση είναι σαν μια ξένη γλώσσα. Αν δεν καταλαβαίνεις γρι, κάθε τι ακούγεται σαν κινέζικα. Όταν μάθεις δυο -τρεις λέξεις, αρχίζει να αποκτά ενδιαφέρον, ξεχωρίζεις τα κινέζικα από τα ιαπωνικά. Και όταν πια "μάθεις" τη γλώσσα, η σκέψη ταξιδεύει με άνεση στα νοήματα που ακούγονται. Μένουν μόνον κάποιες άγνωστες λέξεις που έρχονται να συμπληρώσουν τα όλο και λιγότερα κενά που απομένουν.

Ξένη γλώσσα και μάλιστα όχι απλώς περίπλοκη, αλλά πλήρως κωδικοποιημένη, είναι η οδήγηση της μοτοσυκλέτας. Εκεί επιστρατεύονται αρχικά οι αισθήσεις, κατόπιν ενεργοποιείται η παρατηρητικότητα και ακολουθεί η λογική για να συνθέσει τα φαινόμενα που διέπουν οτιδήποτε συμβαίνει κατά την οδήγηση της μοτοσυκλέτας. Είναι τόσο πολλά και σύνθετα όσα συμβαίνουν σε κάθε μέτρο κίνησης που δύσκολα τα βάζει κανείς σε μια σειρά και ακόμα πιο δύσκολα δύναται να τα εξηγήσει. Για αυτό όσοι έχουν ασχοληθεί με το αντικείμενο παραμένουν ελάχιστοι σε όλο τον πλανήτη και συνεχίζουν να ψάχνονται ακόμη και όταν έχουν ξεκαθαρίσει το τοπίο. Στην αλληλουχία παρατήρησης- σύνθεσης- ερμηνείας, υπάρχει ένα στοιχείο που έχω βάλει στο στόχαστρο τους τελευταίους μήνες. Αυτό είναι η "περιστροφή" της μοτοσυκλέτας γύρω από τον πίσω τροχό της όταν ανοίγει το γκάζι. Κινέζικο, ε;

Αν πάμε λίγο πιο πίσω, στις βασικές αρχές που αναφέρονται στις σχολές και στα βιβλία, θα βρούμε τις δομικές αλήθειες πάνω στις οποίες βασίζεται η οδήγηση. Επειδή στην ευθεία λίγο- πολύ τα πράγματα είναι ξεκάθαρα, όταν αναφερόμαστε στην οδήγηση εννοούμε τα όσα συμβαίνουν ενόσω η μοτοσυκλέτα στρίβει. Για να στρίψει η μοτοσυκλέτα, πρέπει κατ' αρχήν να πάρει κλίση. Αν δεν πάρει κλίση, απλά δεν στρίβει. Άντε λοιπόν και πήρε κλίση. Μετά, τί γίνεται; Ο Keith Code στο California Superbike School ισχυρίζεται ότι το ασφαλέστερο που μπορεί να κάνει κανείς από τη στιγμή που θα ολοκληρωθεί η αλλαγή κλίσης της μοτοσυκλέτας είναι να επιστρέψει το συντομότερο δυνατόν στο γκάζι και να το ανοίγει προοδευτικά μέχρι την έξοδο. Τα οφέλη αυτού του κανόνα είναι ατελείωτα, αλλά δεν είναι της παρούσης. Το σημαντικότερο ωστόσο για την καθημερινή ως την αγωνιστική οδήγηση είναι ότι η πτώση από μπροστινό συμβαίνει στο διάστημα αυτό και μόνο: από τη στιγμή δηλαδή που θα ολοκληρωθεί η αλλαγή κλίσης, μέχρι να ανοίξει το γκάζι. Και αυτό γιατί η μεταφορά βάρους προς το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας απαιτείται για να αποφορτίσει το μπροστινό (ελαστικό). Στην αντίθετη περίπτωση (κλειστό γκάζι- επιβράδυνση) καλείται να διαχειριστεί δυσανάλογο με τις δυνατότητές του μερίδιο βάρους. Ανοίγοντας το γκάζι και όση ώρα αυτό διατηρείται ανοιγόμενο με τη μοτοσυκλέτα υπό κλίση, η κατανομή βάρους στον εμπρός και πίσω τροχό μεταβάλλεται. Περισσότερο βάρος πέφτει στον πίσω τροχό που έχει σαφώς μεγαλύτερες δυνατότητες να διαχειριστεί φορτία. Αυτό που δεν έχω βρει κάπου να ξεκαθαρίζεται έχει να κάνει με το είδος του "μηχανισμού" χάρη στο οποίο προκύπτει αυτή η μεταφορά του βάρους. Ίσως να μην έχει τόσο νόημα για τους συγγραφείς και τον KC τον ίδιο, από τη στιγμή που εντοπίζεται το πρόβλημα, ξεκαθαρίζει η αιτία και ανακαλύπτεται η λύση που με την εφαρμογή της εξανεμίζεται το "πρόβλημα". Ωστόσο, εμένα η "άγνωστη λέξη" εξακολουθούσε να με τρώει. Ειδικά, ύστερα από ερωτήματα σχετικά με το κατά πόσον ισχύει ο κανόνας όταν υπάρχει συνεπιβάτης ή στα scooter που έχουν όλο το βάρος στον πίσω τροχό, ή όταν έχουμε scooter με συνεπιβάτη… Μάλιστα, επειδή η απάντηση είναι ότι ο κανόνας ισχύει πάντα, χρειαζόταν κάτι ακόμη για να δέσει η εξήγηση. Την απάντηση ανακάλυψα στην "περιστροφή". Συνδυάζοντας καταστάσεις από enduro, δρόμο, αλλά και supermotard μού ήρθε η φλασιά ότι το βάρος δεν πάει πίσω λόγω αδράνειας, ο εμπρός τροχός δεν αποφορτίζεται επειδή φεύγει βάρος από πάνω του και μεταφέρεται πίσω. Όλα αυτά συμβαίνουν γιατί σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού η μοτοσυκλέτα (το κέντρο βάρους της -ΚΒ) "ξεκινά" την περιστροφή της γύρω από τον πίσω τροχό.

Ερώτηση: Αν βγάλουμε τα ελατήρια από την μπροστινή ανάρτηση και η μοτοσυκλέτα κινείται με μόνιμα βυθισμένο το πιρούνι, μπορεί να σουζάρει με έντονο άνοιγμα του γκαζιού; Προφανώς ναι. Αν ανοίξουμε ελάχιστα το γκάζι, η ανάρτηση θα εκταθεί; Προφανώς όχι –θα μείνει βυθισμένη υπό το βάρος -μοτοσυκλέτας και αναβάτη- που του αναλογεί. Αν δώσουμε περισσότερο γκάζι, η κούφια από ελατήρια μπροστινή ανάρτηση θα αρχίσει να εκτείνεται; Προφανώς ναι! Με περισσότερο γκάζι θα εκταθεί περισσότερο, μετά τελείως, με ακόμη περισσότερο γκάζι ο τροχός θα χάσει την επαφή από το έδαφος και η σούζα θα έχει ξεκινήσει. Τί μας λένε όλα αυτά; Ότι όντως φεύγει βάρος από το εμπρός μέρος, αλλά η πραγματική αιτία είναι συγκεκριμένη: οφείλεται στην τάση της μοτοσυκλέτας να περιστρέφεται γύρω από τον πίσω τροχό της. Και αυτό εξηγεί πάρα πολλά πράγματα. Κατ' αρχήν τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η μεταφορά βάρους που αισθανόμαστε προς το πίσω μέρος κατά το άνοιγμα του γκαζιού. Όσο ανοίγει το γκάζι, η μοτοσυκλέτα αρχίζει να ανασηκώνεται –εμπρός και πίσω- σαν να ξεκινά μια σούζα. Το ελάχιστο άνοιγμα του γκαζιού, το περισσότερο άνοιγμα και μέχρι το απότομο ή πλήρες άνοιγμα απλά αποτελούν στάδια αυτής της τάσης. Με άλλα λόγια, το Κ.Β. του συστήματος μοτοσυκλέτα-αναβάτης ξεκινά να ανασηκώνεται και να διαγράφει ένα τόξο με κέντρο το σημείο επαφής του πίσω τροχού με τον δρόμο. Έχοντας αυτή την εξήγηση κατά νου, είναι πια ξεκάθαρες οι απαντήσεις σε όλα τα "δύσκολα" ερωτήματα. Ειδικά όσοι από εσάς έχουν περάσει από τα μαθήματα έχουν ένα στοιχείο ακόμη για να συνθέσουν το παζλ της οδήγησης και του συγκεκριμένου φαινομένου. Όσο η μοτοσυκλέτα βρίσκεται σε ευθεία, καθώς η μοτοσυκλέτα ανασηκώνεται, το Κ.Β. έρχεται ψηλότερα. Όταν όμως βρίσκεται έστω και σε ελάχιστη κλίση, η "περιστροφή" που περιγράψαμε δημιουργεί τάση που εμποδίζει τον μπροστινό τροχό από το να γλιστρήσει προς το εξωτερικό της στροφής! Και αν αυτό δεν αρκεί για να εξηγήσει απόλυτα τον λόγο για τον οποίο η γραμμή κλείνει με το άνοιγμα του γκαζιού –εφόσον αλλάζει η δυναμική ολόκληρου του συστήματος- συμβάλλει ωστόσο στην εξήγησή της. Ερμηνεύει ικανοποιητικά το γιατί ελαφραίνει ο εμπρός τροχός στο άνοιγμα του γκαζιού, είτε πρόκειται για supersport, είτε για scooter, είτε για touring μοτοσυκλέτα με δύο άτομα και βαλίτσες. Κάθε δίτροχο που μπορεί να επιταχύνει δημιουργεί ακριβώς το ίδιο φαινόμενο. Ορίστε, βρήκατε θέμα για κουβέντα της παρέας, τώρα που ανοίγει ο καιρός και ανθίζουν οι… φραπέδες.
13-4-2006 / 141
Γωνία κλίσης, του Θανάση Χούντρα 

6 συμμετοχές σε 36ώρα. Δεν δίνω το Deauville, το παντρεύτηκα!

Αποσυνδεδεμένος astrahan

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • I Live Here
  • *
  • Μηνύματα: 5181
  • ut tensio, sic vis
Απ: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #54 στις: Μαΐου 29, 2011, 10:16:15 μμ »
Έχω την αίσθηση πως δεν διαφωνείτε απλά δεν μιλάτε για τα  ίδια πράγματα .

 Δηλαδή ο astrahan λέει για το πως το countersteering βάζει τη μοτοσυκλέτα στη σωστή κλίση για να μπει σε μια στροφή ,

και ο DonRondrigo για το πως πρέπει να συμπεριφερόμαστε μέσα στη στροφή σε σχέση με το βάρος μας , τη θέση μας , έισοδος έξοδος , όραση ...κτλ

Το πόσο κλίση θα δώσεις στη μοτοσυκλέτα σου ( μέσω του countersteering) , εξαρτάται από το πως θα μπεις στη στροφή συνολικά , πως θα τοποθετήσεις το σώμα σου , το βάρος σου , κτλ

Οσο πιο πολύ βγάλεις το κέντρο βάρους εκτός μοτοσυκλέτας τόσο λιγότερο θα χρειαστεί να δώσεις κλίση στη μοτοσυκλέτα σου και το αντίθετο .



ακριβώς αυτό...  :thumbsup:


και μία συμπληρωματκή σημείωση περί Κέντρου Βάρους...

βασική φυσική: αν ένα σώμα ή σύστημα σωμάτων κινείται ευθύγραμμα και ομαλά, δεν μπορεί να αλλάξει η κινητική κατάσταση του Κέντρου Βάρους του αν δεν ασκηθεί επάνω του κάποια εξωτερική δύναμη. (ο 1ος νόμος του Νεύτωνα, μαζί με το θεώρημα του Κέντρου Μάζας με απλά λόγια)

δηλ. αν τρέχεις με τη μηχανή σου στο διάστημα με 80 χλμ/ώρα ότι και να κάνεις επάνω στη μηχανή, δεν πρόκειται να μεταβάλει την ταχύτητα ή την φορά του ΚΒ του συστήματος αναβάτη-μοτοσυκλέτας. Που σημαίνει ότι όσο και να κουνάς χέρια, πόδια, ώμους, κεφάλια ή να ρίχνεις το σώμα σου από δω ή από εκεί, το ΚΒ του συνόλου θα συνεχίζει να ταξιδεύει ευθύγραμμα και ομαλά με 80 χλμ/ώρα. Και για να στρίψεις σημαίνει ότι παύεις να κινείσαι ευθύγραμμα και ομαλά. Και για να γίνει αυτό χρειάζεσαι κάποια εξωτερική δύναμη. Που στο διάστημα δεν υπάρχει...

Επιστροφή στη Γη... Στη Γη όμως υπάρχει... και λέγεται τριβή. Και είναι αυτή που όταν στρίβεις το τιμόνι (με οποιοδήποτε τρόπο) προς μία κατεύθυνση, δημιουργεί μία ροπή ως προς το ΚΒ του συστήματος μοτοσυκλέτα-αναβάτης και το ΚΒ του συστήματος γέρνει από την άλλη. Από την στιγμή αυτή τα υπόλοιπα είναι ιστορία... το τιμόνι επανέρχεται στην κατεύθυνση της στροφής και η τριβή (πάλι) αναγκάζει τη μοτοσυκλέτα να στρίψει... Είναι η εξωτερική δύναμη που χρειαζόμαστε για να μεταβάλλουμε την κινητική κατάσταση του συστήματος μοτοσυκλέτα-αναβάτη. Και για να ισορροπεί το σύστημα μοτοσυκλέτας-αναβάτη κατά τη διάρκεια της στροφής το ΚΒ τους πρέπει να είναι εκτός της κατακορύφου...

όπως φαίνεται στο παρακάτω διάγραμμα



ή σχηματικά στο τελευταίο σκιτσάκι




από εδώ και πέρα λοιπόν παίζει ρόλο η θέση του αναβάτη στη μοτοσυκλέτα. Το ΚΒ έχει την ίδια κλίση αλλά η κλίση της μοτοσυκλέτας αλλάζει, όπως φαίνεται καθαρά στις φωτογραφίες του DonRodrigo...
ex...

Αποσυνδεδεμένος DonRodrigo

  • Guzzi Fetish
  • ***
  • Μηνύματα: 398
    • Griso 1100
Απ: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #55 στις: Μαΐου 30, 2011, 12:51:43 πμ »
Και έλεγα να το αφήσω... αλλά δε πειράζει, οσο το ψειρίζουμε κάτι βγαίνει.

Εξακολουθώ λοιπόν να λέω οτι το κέντρο βάρους μηχανής αναβάτη μπορεί να γείρει, χωρίς να κουνηθεί καθόλου το τιμόνι.
Δεν θυμάμαι λεπτομέρειες απο τη φυσική, μπορώ όμως να συνδιάσω πράγματα που γράφτηκαν προηγουμένως σε αυτό εδώ το post...

Μέρος 1ο: μοτοσυκλετα
Όπως είδαμε σε 2 βιντεάκια, το γυροσκόπιο αντισκέτεται σθεναρα στις αλλαγές της κατάστασής του... Η μηχανή λοιπόν, έχει 2 γυροσκόπια, ενα σε κάθε ροδα. Το ένα απο αυτά είναι "δεμένο" στο τιμόνι. Άρα, λόγω του γυροσκοπικού φαινομένου, η ρόδα αντιστέκεται όχι μόνο στην αλλαγή κλίσης της μοτοσυκλέτας (και μας κρατάει όρθιους) αλλά και στις κινήσεις του τιμονιού.

Μέρος 2ο: Αναβάτης
Ο αναβάτης, δεν είναι στερεωμένος. Μπορεί εύκολα να μετακινηθεί σε σχεση με τη μοτοσυκλέτα, προς όποια κατευθυνση.

Συνδυασμός του 1 και 2:
Χωρίς καμία μετοβολή στην κινητική κατάσταση της μοτοσυκλέτας και του κεντρου βάρους της, ο αναβάτης μπορεί να μετακινήσει το δικού ΚΒ, αλλάζοντας έτσι το ΚΒ του συνόλου.

Δηλαδή στρίβει.

Και αυτό μπορεί να αποδειχθεί και πειραματικά. Με συνεπιβάτη. Όσο και να προσπαθεί ο οδηγός να κρατήσει το τιμόνι εντελώς ευθεία και να μη γειρει ο ίδιος, αν αρχισει να γερνει ο επιβάτης, τι θα κάνει η μηχανη? Αν θέλετε να το κάνουμε το πείραμα, προσφέρομαι για επιβάτης. Μονο μη με κατηγωρήσετε για τη χύμα.



Καλή η προσπάθεια με το διάστημα και τις εξωτερικές δυνάμεις αλλά... στο διάστημα το κεντρο βαρους.... δεν υπάρχει!!! Αφου δεν υπάρχει βαρύτητα, δεν έχει και κέντρο. Ενω στη Γη, που υπάρχει βαρύτητα, η εξωτερική δύναμη που επηρεάζει την κίνηση ειναι... η βαρύτητα!!!
(edit: μολις έβγαλα τον νευτονα μακακα? μάλον αν το αξίωμα αναφερώταν σε σύστημα που κινήται σε χώρο χωρις εξωτερικές δυνάμεις - άρα ούτε βαρύτητα - για ποιό κέντρο βάρους μιλούσε  ???)


Τέλος, η αλήθεια είναι οτι δε ξερω τον ακριβή λόγο που στρίβουν οι μηχανές.
Η κλίση? Μα η κλίση έξυπηρετεί στο να μη τουμπάρει η μηχανή απο την άλλη. Αντισταθμίζει τη φυγόκεντρο που αναπτύσεται στη στροφή.
Το πλαινο πέλμα του ελαστικού που λόγο τρέιλ οδηγεί μέσα στη στροφή? Βοηθάει σίγουρα, αλλά υπάρχει στροφή και χωρίς κλίση, όπως υπάρχουν και δίκυκλα (πειραματικά ποδήλατα) με αρνητικό τρέιλ...
Μήπως η απάντηση είναι κρυμένη στο 1ο βίντεο του Virus? Αφού το γυροσκόπιο αντιστέκεται στις αλλαγές, τι το'πιασε και γυρνάει γυρο-γυρο?





Αναγνωρίζω οτι έχει γινει ανάλυση... αλειφή, αφου όμως υπάρχει ενδιαφέρον, ασχολούμαι κι'αλλο. Η μιση ντροπή δική μου. Η άλλη μιση δική σας.
« Τελευταία τροποποίηση: Μαΐου 30, 2011, 12:56:50 πμ από DonRodrigo »

Αποσυνδεδεμένος astrahan

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • I Live Here
  • *
  • Μηνύματα: 5181
  • ut tensio, sic vis
Απ: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #56 στις: Μαΐου 30, 2011, 02:36:01 πμ »
Και έλεγα να το αφήσω... αλλά δε πειράζει, οσο το ψειρίζουμε κάτι βγαίνει.

Εξακολουθώ λοιπόν να λέω οτι το κέντρο βάρους μηχανής αναβάτη μπορεί να γείρει, χωρίς να κουνηθεί καθόλου το τιμόνι.
Δεν θυμάμαι λεπτομέρειες απο τη φυσική, μπορώ όμως να συνδιάσω πράγματα που γράφτηκαν προηγουμένως σε αυτό εδώ το post...

Μέρος 1ο: μοτοσυκλετα
Όπως είδαμε σε 2 βιντεάκια, το γυροσκόπιο αντισκέτεται σθεναρα στις αλλαγές της κατάστασής του... Η μηχανή λοιπόν, έχει 2 γυροσκόπια, ενα σε κάθε ροδα. Το ένα απο αυτά είναι "δεμένο" στο τιμόνι. Άρα, λόγω του γυροσκοπικού φαινομένου, η ρόδα αντιστέκεται όχι μόνο στην αλλαγή κλίσης της μοτοσυκλέτας (και μας κρατάει όρθιους) αλλά και στις κινήσεις του τιμονιού.

το γυροσκόπιο στηρίζεται στη αρχή διατήρησης της στροφορμής... αυτή ισχύει όταν δεν επιδρούν ροπές στο σύστημα (δηλαδή δυνάμεις που δεν περνούν από Κέντρο Μάζας). Όταν επιδράσει μια εξωτερική ροπή (όπως όταν στρίβουμε το τιμόνι) το γυροσκόπιο (η ρόδα δηλ.) θα κινηθεί στην κατεύθυνση του διανύσματος της ροπής. ΠΡΟΣΟΧΗ του διανύσματος της ροπής και όχι της δύναμης. για αυτό στο βίντεο η ρόδα δεν πέφτει αλλά περιστρέφεται...

το βάρος (mg) είναι προς τα κάτω και δημιουργεί μια ροπή τ, η οποία μεταβάλει τη στροφορμή κτά Δl. Προς τα εκεί στρέφεται η ρόδα.




όταν στρίβουμε το τιμόνι αριστερά, δημιουργούμε ένα διάνυσμα ροπής προς τα πάνω και η ρόδα σαν γυροσκόπιο γέρνει δεξιά (παρασύροντας τη μηχανή)

Μέρος 2ο: Αναβάτης
Ο αναβάτης, δεν είναι στερεωμένος. Μπορεί εύκολα να μετακινηθεί σε σχεση με τη μοτοσυκλέτα, προς όποια κατευθυνση.

Συνδυασμός του 1 και 2:
Χωρίς καμία μετοβολή στην κινητική κατάσταση της μοτοσυκλέτας και του κεντρου βάρους της, ο αναβάτης μπορεί να μετακινήσει το δικού ΚΒ, αλλάζοντας έτσι το ΚΒ του συνόλου.

ΟΧΙ... αρχή διατήρησης της ορμής, όταν ο αναβάτης κινηθεί στη μια πλευρά, η μηχανή πάει στην άλλη... είναι σαν να περπατήσεις γρήγορα πάνω σε μια μικρή βάρκα... εσύ θα πας εμπρός και η βάρκα πίσω... το ΚΒ θα παραμείνει σταθερό

Δηλαδή στρίβει.

Και αυτό μπορεί να αποδειχθεί και πειραματικά. Με συνεπιβάτη. Όσο και να προσπαθεί ο οδηγός να κρατήσει το τιμόνι εντελώς ευθεία και να μη γειρει ο ίδιος, αν αρχισει να γερνει ο επιβάτης, τι θα κάνει η μηχανη? Αν θέλετε να το κάνουμε το πείραμα, προσφέρομαι για επιβάτης. Μονο μη με κατηγωρήσετε για τη χύμα.

αυτό γίνεται λόγω του τρέιλ, το εξήγησα παραπάνω...

Καλή η προσπάθεια με το διάστημα και τις εξωτερικές δυνάμεις αλλά... στο διάστημα το κεντρο βαρους.... δεν υπάρχει!!! Αφου δεν υπάρχει βαρύτητα, δεν έχει και κέντρο. Ενω στη Γη, που υπάρχει βαρύτητα, η εξωτερική δύναμη που επηρεάζει την κίνηση ειναι... η βαρύτητα!!! Η βαρύτητα είναι κάθετη στην κίνηση και δεν την επηρεάζει (μιλάμε όταν η μηχανή πάει ευθεία πριν στρίψει) και επίσης εξουδετερώνεται από την αντίσταση του εδάφους. Υπάρχει ισορροπία δυνάμεων κατά τον κάθετο άξονα. Και εφόσον το σύστημα κινείται ευθύγραμμα και ομαλά είναι πράγματι σαν να πηγαίνει στο διάστημα... πρέπει να πάρει κλίση το ΚΒ του συστήματος μηχανή-αναβάτης για να παίξει ρόλο η βαρύτητα
(edit: μολις έβγαλα τον νευτονα μακακα? μάλον αν το αξίωμα αναφερώταν σε σύστημα που κινήται σε χώρο χωρις εξωτερικές δυνάμεις - άρα ούτε βαρύτητα - για ποιό κέντρο βάρους μιλούσε )

αν όπου Κέντρο Βάρους βάλεις Κέντρο Μάζας, ισχύουν όλα..., όταν υπάρχει βαρύτητα αυτή ασκείτε στο Κέντρο Μάζας το οποίο γίνεται και Κέντρο Βάρους, ταυτίζονται δηλαδή

Τέλος, η αλήθεια είναι οτι δε ξερω τον ακριβή λόγο που στρίβουν οι μηχανές.
Η κλίση? Μα η κλίση έξυπηρετεί στο να μη τουμπάρει η μηχανή απο την άλλη. Αντισταθμίζει τη φυγόκεντρο που αναπτύσεται στη στροφή.
Το πλαινο πέλμα του ελαστικού που λόγο τρέιλ οδηγεί μέσα στη στροφή? Βοηθάει σίγουρα, αλλά υπάρχει στροφή και χωρίς κλίση, ??? τι πάει να πει αυτό;  όπως υπάρχουν και δίκυκλα (πειραματικά ποδήλατα) με αρνητικό τρέιλ...
Μήπως η απάντηση είναι κρυμένη στο 1ο βίντεο του Virus? Αφού το γυροσκόπιο αντιστέκεται στις αλλαγές, τι το'πιασε και γυρνάει γυρο-γυρο?


Αναγνωρίζω οτι έχει γινει ανάλυση... αλειφή, αφου όμως υπάρχει ενδιαφέρον, ασχολούμαι κι'αλλο. Η μιση ντροπή δική μου. Η άλλη μιση δική σας.


μάλλον δεν θα βγάλουμε άκρη...  :naughty2 :crazyb :boo

ex...

Αποσυνδεδεμένος aris xj

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Lover
  • **
  • Μηνύματα: 287
Απ: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #57 στις: Μαΐου 30, 2011, 11:09:31 πμ »
παρ'ολη την καλη διαθεση ολων να εξηγησουν,το να προσπαθεις να αναλυσεις το θεμα αυτο ...μεσα απο τον γραπτο λογο....ειναι σαν να διαβαζεις to nitro για να μαθεις να μαμας.....χαχαχαχα

στους φιλους που δε προλαβα να δω
κανω κοντρες με τον μαρινοπουλο...!

Αποσυνδεδεμένος astrahan

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • I Live Here
  • *
  • Μηνύματα: 5181
  • ut tensio, sic vis
Απ: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #58 στις: Μαΐου 30, 2011, 11:14:11 πμ »
 :hehe: σωστός...
ex...

Αποσυνδεδεμένος ZORDAN

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • I Live Here
  • *
  • Μηνύματα: 7943
  • Minority Report
Απ: Περί «ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ»
« Απάντηση #59 στις: Μαΐου 30, 2011, 12:26:39 μμ »
παρ'ολη την καλη διαθεση ολων να εξηγησουν,το να προσπαθεις να αναλυσεις το θεμα αυτο ...μεσα απο τον γραπτο λογο....ειναι σαν να διαβαζεις to nitro για να μαθεις να μαμας.....χαχαχαχα




Επιτελους!!!....να ποσταρω κι εγω, σ αυτο το θεμα....εστω και emoticon!

 :clap
Never ride faster than your guardian angel can fly