Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε. Δεκέμβριος 16, 2018, 07:03:36 μμ

Αποστολέας Θέμα: αντικατάσταση σε υψηλής και εξαέρωση φρένων v65  (Αναγνώστηκε 4295 φορές)

Αποσυνδεδεμένος kostas_patra

  • Guzzi Let Me Be
  • *
  • Μηνύματα: 84
αντικατάσταση σε υψηλής και εξαέρωση φρένων v65
« στις: Ιούλιος 27, 2010, 09:28:24 πμ »
εδώ η διαδικασία αλλαγής τσιμουχών, στα αγγλικά μετά φωτογραφιών

http://www.motorcyclistonline.com/caliperclean/index.html



τις προάλλες έκανα κι εγώ το ίδιο στις δαγκάνες του Mg, αλλάζοντας τα παλιά εργοστασιακά ταλαιπωρημένα λαστιχένια σωληνάκια με τα αντίστοιχα υψηλής

διαπιστώσεις
τα τακάκια δεν πατούσαν σωστά, η κινητικότητά τους είχε περιοριστεί στο ελάχιστο, δεν είχαν επαναφορά και πίεζαν μονόπαντα την δισκόπλακα, ροκαλώντας σφυρίγματα, ενώ το πίσω φρένο συγκρατούσε διαρκώς την δισκόπλακα

πήρα τα κατάλληλα κιτ επιδιόρθωσης δαγκανών, τα οποία περιελάμβαναν ΄για κάθε δαγκάνα,από ένα ζευγάρι τσιμουχάκια, ένα ζευγάρι dust cups, ένα ζευγάρι βίδες για το δέσιμο του ζεύγους των δαγκανών και το σφραγιστικό τσιμουχάκι που οι δυό δαγκάνες επικοινωνούν

από τις τρείς δαγκάνες που έχω, δεν μπόρεσα να ξεσφίξω καμία βίδα, ακόμα και με την χρήση καστάνιας, επέκτασης καστάνιας, θερμοπίστολου, δυναμοκατσάβιδου ή αερόκλειδου
κάποια στιγμή θα τις πάω στον τορναδόρο

τα δοχειάκια των υγρών φρένων είχαν μέσα υπολείματα λάσπης και το υγρό φρένων είχε περάσει από το κίτρινο ουρί χρώμα στο καφέ

τα παλιά σωληνάκια βγήκαν δίχως πρόβλημα και τα καινούρια δεν έμπαναν δίχως πρόβλημα, γιατί ο βλάκας ο άγγλος μου στειλε σχεδόν όλα τα σωληνάκια σωστά εκτός από ένα, το οποίο ήταν κοντύτερο κατά 8cm, ενώ οι βίδες του ήσαν σχεδόν όλες σωστές, εκτός από μια που το σπείρωμά της δεν ήταν του ιδίου τύπου με την αντίστοιχη φωλιά. σε ηλεκτρονική επικοινωνία μου ζήτησε συγνώμη και προσφέρθηκε να τα αντικαταστήσει, το γρηγορότερο δυνατό
μέχρι τότε, εγώ για να χω φρένα, πέρασα όλα τα νέα σωληνάκια εκτός από το ένα παλιό, μέχρι της αντικατάστασής του


προβλήματα που αντιμετώπισα, σύνολο 3

1. όταν οι δαγκάνες δεν χωρίζουν σαν μήλο στα δυό, δεν μπορείς να τις καθαρίσεις σωστά, όπως πρέπει.
 καταρχήν, πιάνεις κάθε δαγκάνα όσο είναι επί της μηχανής και την κάνεις πεντακάθαρη, για να μην προκαλέσεις προβλήματα με σκουπιδάκια αργότερα, όταν θα προωθείς την επισκευή τους
οι δαγκάνες καθαρίστηκαν εξωτερικά με μπόλικο νερό και έφυγαν οι λάσπες, η καρβουνίλα και τα χώματα. μετά απόσυνδέθηκαν από την μηχανή και καθαρίστηκαν διεξοδικά, εξωτερικά με υγρό καθαρισμού φρένων
και τώρα τα δύσκολα.
έχω αεροσυμπιεστή, το κοινώς λεγόμενο κομπρεσέρ. λογικά, βάζοντας το πιστόλι του κομπρεσέρ στην οπή από το σωληνάκι φρένων θα πρεπε να πεταχτούν τα πιστονάκια. λογικά, γιατί τίποτα δεν είναι λογικό μετά από 30 χρόνια κακοσυντηρημένη μηχανή. τα πιστονάκια δεν έβγαιναν και όσα βγήκαν με την ρπώτη δεν επέτρεπαν στο απέναντι να βγεί

σημειωτέον, έχω διπίστονες δαγκάνες Brembo, με ένα μικρό πιστονάκι απέναντι από το άλλο σε κάθε δισκόπλακα

για να βγεί και το άλλο χρειαστηκε να βγάλω το πρώτο, να το καθαρίσω διεξοδικά από τις λάμπες και τα χώματα και τα άλατα που είχε πιάσει ΚΑΙ εσωτερικά και κατόπιν να περιορίσω την κινησή του με 3 tire up.
κάπως έτσι μπόρεσα να βγάλω και το άλλο πιστονάκι

τα πιστονάκια κινούνται παλλινδρομικά στις φωλιές τους υπό της υδραυλικής πίεσης που τους εξασκεί η κάθε βαλβίδα φρένου, ποδόφρενου ή φρένου δεξιάς χειρός,
σφρεγίζουν στεγανά με το τσιμουχάκι, που δεν είναι τίποτα άλλο από μια τετραγωνικής διατομής ελαστική ροδέλα=Oring, που εισε΄ρχεται εσωτερικά σε πατούρα, μέσα στην φωλιά του κάθε πιστονιού,
ενώ στην εξωτερική περίμετρο της φωλιάς, κάθεται σε εξωτερική πατούρα το dust cup, ένα λαστιχένιο oring που σκοπό έχει να προστατεύει και να καθαρίζει το εκτεθημένο σώμα του πιστονιού από τις ακαθαρισίες και τα χώματα

ο εσωτερικός καθαρισμός έγινε με μπόλικο υγρό φρένων και τη χρήση μιας μαλακής οδοντόβουρτσας, ενώ απομακρύνθηκε κάθε κομμάτι από ταλαιπωρημένα orings και λάσπες
τέλος, αφού φυσηξα διεξοδικά κάθε φωλιά με τον αέρα, καθάρισα με τον ίδιο τρόπο και την οπή του εξαερωτήρα κάθε δαγκάνας

οι τσιμούχες βγήκαν με προσοχή, με τη χρήση της λάμας του σουγιά, ενώ τοποθετήθηκαν με την χρήση υγρού φρένων

τα πιστονάκια τρίφτηκαν δυνατά σε μαλακό πανί και επανατοποθετήθηκαν μουσκεμένα με υγρό φρένων, για να μην τραυματιστούν και αργότερα υπάρξουν διαρροές

αγοράστηκαν καινούριες βαλβίδες -εξαερωτήρες και τοποθετήθηκαν στις τελικές τους θέσεις

2. το επόμενο μεγάλο πρόβλημα ήταν της εξαέρωσης
το Mg έχει το πίσω φρένο Integral από την εποχή του 1982, το οποίο σημαίνει πως πατώντας το πίσω φρένο, ενεργοποιείται και η μια μπροστινή δαγκάνα, για την ακρίβεια η πίσω δεξιά με την μπροστινή αριστερά, με διακλάδωση στα σωληνάκια των φρένων, με αποτέλεσμα απίστευτα φρένα
ενώ το μπροστινό φρένο στο χέρι, ενεργοποιεί μόνο την δεξια μπροστινή δαγκάνα

το λοιποοοοόν
καθώς άφησα τα σωληνάκια να στραγγίσουν, παρατήρησα πως στο κάθε δοχείο υγρού φρένων υπήρχαν αιωρούμενα σωματίδια, σκόνες, σκ@τολοίδια και πως στον πάτο υπήρχε κάτι σαν ίζημα

αυτό το ίζημα μου κανε τη ζημιά

βούλωσαν και οι δύο βαλβίδες, δεν ανέβαζαν και δεν κατέβαζαν υγρό, δεν τραβούσαν ούτε έσπρωχναν

μανετάριζα για κανά 20λεπτο μπας και τις ενεργοποιήσω, αλλά ματάιως

το αποτέλεσμα ήταν οτι χρειάστηκε να τις καθαρίσω με καθαριστικό φρένων, με μπατονέτα και οδοντογλυφίδα σε ορισμένες περιπτώσεις, με μπόλικο υγρό φρένων και τέλος με τον αέρα και με μια σύριγγα για υποπίεση

μετά από κανα μισάωρο άρχισαν να ξαναδουλεύουν

3. το πιο δύσκολο απ όλα, η εξαέρωση
δεν ήταν η πρώτη φορά στην ζωή μου που θα έκανα εξαέρωση, ούτε η πρώτη φορά που πέρασα σωληνάκια υψηλής
ήταν όμως η πρώτη φορά που όσο και να πάταγα την μανέτα του φρένου δεν κατέβαζε υγρό, ούτε καν από μόνο του με βάση την βαρύτητα, όπως στην περίπτωση του 1100gs

οι εξαερωτήρες ήταν της κακιάς ώρας και τους άλλαξα όλους
αφού από πάνω δεν μπορούσα να βάλω με τίποτα το υγρό φρένων, θυμήθηκα ένα πόστ ενός παλικαριού που έλεγε για την μή ανάγκη εξαέρωσης όταν το υγρό φρένων παροχετεύεται από την βαλβίδα του εξαερωτήρα

γέμισα το λοιπόν κι εγώ την 60ml σύριγγα, των 0.80e από το φαρμακείο, με υγρό φρένων και προσπάθησα να σπρώξω τα υγρά προς τα πάνω

δια μαγείας και χωρίς προβληματισμό, η σύριγγα φαινόταν να αδειάζει και ύστερα από ελάχιστα δευτερόλεπτα άρχιζε να ανεβαίνει η στάθμη στα δοχειάκια του υγρού φρένων

ακολούθως έκαν την γνωστή διαδιακασία εξαέρωσης από πάνω, με τις πατητές, την εξαέρωση από την βαλβίδα και την συμπλήρωση στο δοχειάκι και αφούτο άδειασα και το γέμισα κανα 4 φορές το σφράγισα, με αποτέλεσμα να έχω ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ ΦΡΕΝΑ
δεν το πίστευα την επομένη που έκανα μια βόλτα και παρατήρησα μετά τις δισκόπλακες, που είδα πως η μια δισκόπλακα άρχισε να γυαλίζει, ενώ το μηχανάκι όταν είναι πλέον σβηστό και το τσουλήσω δεν ακούγεται το παραμικρό από τριβή στις δισκόπλακες και τσουλάει σαν ποδήλατο καλολαδωμένο

μεγάλη προσοχή: τα γάντι νιτριλίου κάνουν απίστευτη δουλειά, αρκεί από μέσα να φορά κανείς γάντια λάτεξ ή βινυλίου, γιατί τα νιτριλίου δεν είναι στεγανά στα υγρά και υγρά φρένων κάνουν ζημιά στην επαφή με το δέρμα


τέλος

 

« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 27, 2010, 09:30:01 πμ από kostas_patra »
Πάλι σας χάλασε κύριε η αρχαιολογία;

v11cafe

  • Επισκέπτης
Απ: αντικατάσταση σε υψηλής και εξαέρωση φρένων v65
« Απάντηση #1 στις: Ιούλιος 30, 2010, 04:52:30 μμ »
Ωραιος :thumbsup: