Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε. Δεκέμβριος 11, 2017, 08:01:58 πμ

Αποστολέας Θέμα: Aγορά μοτοσυκλέτας από το εξωτερικό  (Αναγνώστηκε 3348 φορές)

Αποσυνδεδεμένος ZORDAN

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • I Live Here
  • *
  • Μηνύματα: 7931
  • Minority Report
Aγορά μοτοσυκλέτας από το εξωτερικό
« στις: Φεβρουάριος 18, 2011, 04:05:41 μμ »
Κάποτε το είχα ψάξει λίγο, και είχα βρει αυτές τις πληροφορίες:

Σε περιπτωση που θελει καποιος να προχωρησει τον εκτελωνισμο μονος του, η διαδικασια για μεταχειρισμενη μοτοσυκλετα απο ΕΕ ειναι η ακολουθη.

Ο νομος οριζει: "Πρόσωπα που είναι εγκατεστημένα στην Ελλάδα, και μεταφέρουν στη χώρα μας όχημα, ταξινομημένο ή μη σε άλλο κράτος, δεν έχουν δικαίωμα να το κυκλοφορούν στο εσωτερικό της χώρας, πριν από την καταβολή των οφειλόμενων δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων και την έκδοση πιστοποιητικού, για την ταξινόμηση του οχήματος και τη χορήγηση ελληνικών πινακίδων."

Η διαδικασια εχει ως εξης:

1. ΥΠΟΒΟΛΗ Δ.Α.Ο. --->
2. ΥΠΟΒΟΛΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ / ΔΙΑΣΑΦΗΣΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ --->
3. ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΩΝ --->
4. ΕΚΔΟΣΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ

Ας τα παρουμε ενα ενα.

1. ΥΠΟΒΟΛΗ Δ.Α.Ο.
Υποβάλλεται Δήλωση Άφιξης Οχήματος (Δ.Α.Ο) στην αρμόδια Τελωνειακή Αρχή. Υπόχρεος στη δήλωση αυτή είναι ο ιδιοκτήτης ή ο παραλήπτης των οχημάτων.

• Για τα οχήματα που μεταφέρονται έμφορτα, η Δ.Α.Ο. υποβάλλεται στη τελωνειακή αρχή του πρώτου τόπου προορισμού (τόπος πρώτης εκφόρτωσης).
• Για τα οχήματα που μεταφέρονται αυτοδύναμα, η Δ.Α.Ο. υποβάλλεται στην πλησιέστερη τελωνειακή αρχή κατά την είσοδο στη χώρα.

Το ΔΑΟ θα το υποβαλλει ο μεταφορεας μπαινοντας στο λιμανι της Πατρας λογικα τη Δευτερα. Εκει θα δηλωνεται ο παραληπτης του οχηματος (εγω) καθως και σε ποια υπηρεσια θα πρεπει να απευθυνθω.


2. ΥΠΟΒΟΛΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ / ΔΙΑΣΑΦΗΣΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ

Κοινοτικά Οχήματα

Ο ιδιοκτήτης του οχήματος υποχρεούται να υποβάλει στην αρμόδια τελωνειακή αρχή, το αργότερο μέχρι την 15 η μέρα του επόμενου μήνα από αυτόν της άφιξης του οχήματος, Ειδική Δήλωση για τη βεβαίωση και καταβολή των αναλογουσών φορολογικών επιβαρύνσεων, προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

Διασαφηση εισαγωγης δεν μας ενδιαφερει γιατι αφορα οχηματα απο τριτες χωρες (εκτος ΕΕ).

Εχοντας τα Γερμανικα χαρτια της μηχανης ανα χειρας και το ΔΑΟ, θα πρεπει να παω στο τελωνειο για να υποβαλλω την Ειδικη Δηλωση και να μου χρεωθουν τα αναλογα χαρατσια, τα οποια θα δουμε παρακατω.


3. ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΩΝ

Οι δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις που οφείλονται ανά κατηγορία οχήματος, ανάλογα με την προέλευσή του είναι οι εξής:

Οχήματα προερχόμενα από κράτη - μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Καινουργή

• Ο Φ.Π.Α.
• Το τέλος ταξινόμησης

Μεταχειρισμένα

• Το τέλος ταξινόμησης

Εμας μας ενδιαφερει η δευτερη περιπτωση, οποτε και θα πληρωσουμε μονο το τελος ταξινομησης και ΟΧΙ το ΦΠΑ.


4. ΕΚΔΟΣΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ

Μετά την καταβολή των δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων, εκδίδεται πιστοποιητικό ταξινόμησης που χρησιμοποιείται στις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων για την ταξινόμηση του οχήματος και τη χορήγηση πινακίδων.

Εχοντας πλεον πληρωσει τα αναλογα τελη, μπορουμε να παρουμε το πιστοποιητικο για την εκδοση αδειας κλπ.


ΤΙ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ: ΔΑΣΜΟΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΙΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ

Κανονικα σε καινουργιο οχημα πληρωνουμε ΦΠΑ και Τελη Ταξινομησης, ενω αν ειναι και απο 3η χωρα τοτε πληρωνουμε και εισαγωγικο δασμο.

Στην περιπτωση μας ομως (ως μεταχειρ. ΕΕ) εχουμε μονο τα Τελη Ταξινομησης.

Οι μοτοσικλέτες της δασμολογικής κλάσης 87.11 υποβάλλονται σε τέλος ταξινόμησης, ως ακολούθως:
Μέχρι και 125 κ.ε. --> 0%
Από 126 μέχρι 249 κ.ε. --> 2%
Από 250 μέχρι 900 κ.ε. --> 7%
Από 901 μέχρι 1400 κ.ε. --> 12%
Από 1401 μέχρι 1600 κ.ε. --> 14%
Από 1601 μέχρι 1800 κ.ε --> 17%
Από 1801 κ.ε. και πάνω --> 25%

ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΑ ΑΞΙΑ

Για τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης, λαμβάνεται υπόψη η φορολογητέα αξία που διαμορφώνεται από τα παρακάτω στοιχεία:

1. Την πράγματι πληρωθείσα ή πληρωτέα αξία για τις καινούργιες μοτοσικλέτες, ενώ για τις μεταχειρισμένες λαμβάνεται υπόψη η τιμή χονδρικής πώλησης του αντίστοιχου τύπου μοτοσικλέτας κατά το χρόνο κυκλοφορίας στη διεθνή αγορά, αφού η τιμή αυτή μειωθεί λόγω φθοράς από συνήθη χρήση ή άλλη αιτία, με βάση τα παρακάτω ποσοστά μείωσης:

Από 1 χρόνο έως και 2 --> 14%
Πάνω από 2 μέχρι και 3 έτη --> 21%
Πάνω από 3 μέχρι και 4 έτη --> 25%
Πάνω από 4 μέχρι και 5 έτη --> 32%
Πάνω από 5 μέχρι και 6 έτη --> 35%
Πάνω από 6 μέχρι και 7 έτη --> 39%
Πάνω από 7 μέχρι και 8 έτη --> 42%
Πάνω από 8 έτη --> 46%

Η τεκμαρτή αξία δεν μπορεί να είναι μικρότερη της πράγματι πληρωθείσας ή πληρωτέας αξίας.

Το VFR750 το 1996 κοστιζε καινουργιο 8,699 USD. (Ξερω οτι θα επρεπε να βρω σε Yen αλλα δεν τα καταφερα. Και ετσι ομως εχουμε μια ενδειξη κοστους.)

Λογω ηλικιας (12 ετη) η αξια της μηχανης ειναι 8,699 - (8,699 Χ 46%) = 4,698 USD (σε σημερινες αξιες 3,670 ευρω).

Το τελος ταξινομησης λοιπον ειναι 3,670 Χ 7% = 329 ευρω.

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ

Ενδεικτικά, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που θα πρέπει να προσκομιστούν κατά τον τελωνισμό, τόσο για την επιλογή του συντελεστή τέλους ταξινόμησης, όσο και τον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας, είναι τα εξής:

• Πρωτότυπο τιμολόγιο αγοράς ή άλλος τίτλος κυριότητας
• Πρωτότυπη άδεια κυκλοφορίας (προκειμένου για μεταχειρισμένα οχήματα)
• Δ.Α.Ο. (αντίτυπο για τον παραλήπτη)
καθώς και κάθε άλλο στοιχείο που θα κριθεί απαραίτητο για τον προσδιορισμό του τέλους ταξινόμησης από την αρμόδια τελωνειακή αρχή, ανάλογα με την αντιμετωπιζόμενη κάθε φορά περίπτωση (το είδος του οχήματος, τον τρόπο μεταφοράς κ.τ.λ.)

Το Πιστοποιητικό συμμόρφωσης και έγκριση τύπου ή δελτίο κοινοποίησης έγκρισης τύπου για τη διαπίστωση της Οδηγίας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας δεν χρειάζονται για τις μοτοσυκλέτες.

ΑΔΕΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Παιρνοντας το πιστοποιητικο ταξινομησης, το παμε στην αρμοδια Νομαρχια οπου και το καταθετουμε μαζι με τα κατωθι:

Α.1. 'Αδεια κυκλοφορίας της χώρας προηγούμενης κυκλοφορίας ή επικυρωμένο φωτοαντίγραφο αυτής από την τελωνειακή αρχή που την παρακράτησε.
Α.2. Πιστοποιητικό θορύβου σύμφωνα με Οδηγία της Ε.Ε. ή ισοδύναμου κανονισμού της Οικονομικής Επιτροπής για την Ευρώπη του ΟΗΕ ή πρακτικού δοκιμών μέτρησης θορύβου από Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Ν.Α. Σε περίπτωση που στην άδεια κυκλοφορίας αναγράφεται η στάθμη θορύβου τότε δεν προσκομίζεται πιστοποιητικό θορύβου.
Β. Επιπλέον των παραπάνω σε περίπτωση μοτοσικλετών που είχαν ταξινομηθεί στη χώρα της Ε.Ε. ή του ΕΟΧ εντός διετίας από την ημερομηνία εισαγωγής τους, απαιτείται και βεβαίωση της αρχής ταξινόμησης της χώρας Ε.Ε. ή του ΕΟΧ στην οποία θα αναφέρεται ότι το όχημα κυκλοφόρησε στη χώρα αυτή ως καινούργιο. Η βεβαίωση αυτή δεν απαιτείται σε περίπτωση που το όχημα είναι κατασκευής εργοστασίου χώρας Ε.Ε. ή ΕΟΧ ή καλύπτεται από έγκριση τύπου που εκδόθηκε σύμφωνα με την Οδηγία 92/61 ΕΟΚ ή μεταγενέστερη αυτής.


(ΠΗΓΕΣ
http://www.gsis.gr/teloneia/xrisimes_pliro...ia/efk/efk5.htm
https://www-auth.cs.wisc.edu/lists/vfr/1995.../msg00034.shtml
http://www.audi-club.gr/forums/index.php?showtopic=536 )

Εγώ δεν είχα προχωρήσει τελικά γιατί δεν είχα τη δυνατότητα να πάω και να ελέγξω τη μοτο. Βέβαια δε με ενδιέφερε να την ελέγξει άλλος.  :thumbsup:

Never ride faster than your guardian angel can fly