Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε. Αύγουστος 22, 2017, 10:12:12 πμ

Αποστολέας Θέμα: σφαλμα οδομετρου  (Αναγνώστηκε 9881 φορές)

Αποσυνδεδεμένος astrahan

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • I Live Here
  • *
  • Μηνύματα: 5165
  • ut tensio, sic vis
Απ: σφαλμα οδομετρου
« Απάντηση #30 στις: Μάιος 29, 2011, 09:34:25 μμ »
η τούρτα είναι για όλους...

τα κερασάκια για λίγους και δεν είναι υποχρεωτικά, όποιος θέλει τρώει...

εξ' ορισμού, αλλιώς θα παραγγέλναμε κεράσια, με λίγη τούρτα από πάνω...

εγώ την τούρτα μου την έφαγα όλη, τα κεράσια ήταν μπόνους...


χωρίς διάθεση ελιτισμού... απλώς έτσι είναι τα πράγματα.  :bier:
ex...

Αποσυνδεδεμένος Leftis V650

  • Guzzi Lover
  • **
  • Μηνύματα: 166
Απ: σφαλμα οδομετρου
« Απάντηση #31 στις: Μάιος 30, 2011, 02:20:07 πμ »
Δεν νομίζω πως πρέπει κάποιος για να τα πάει καλά φέτος έπρεπε να έχει excel και κομπιουτεράκι. Οι αποκλίσεις υπολογίζονται όπως τις λέει ο Κώστας και εξαρτάται από τον οδηγό, τις γραμμές που ακολουθεί στις στροφές.

Στη δική μας την ομάδα μετρήσαμε την απόκλιση ο καθένας μόνος του όπως αυτός νόμιζε πως είναι το σωστό. Πέρυσι και φέτος έβαλα την ίδια απόκλιση και ενώ πέρυσι ήμουν ακριβώς στα χιλιόμετρα φέτος, ίσως επειδή είχε πιο πολλά χλμ αλλά και περισσότερες στροφές, θα έπρεπε να να είχα βάλει 0.3% παραπάνω περίπου. Στην εκκίνηση προσωπικά όσους είδα να φεύγουν πριν από εμένα είχαν συμπληρώσει τις αποκλίσεις και τα παιδιά το κοίταζαν για να σφραγίσουν. Από την άλλη πλευρά πιστεύω πως και στο τερματισμό να συμπλήρωνες την απόκλισή σου είναι ρίσκο γιατί κανείς μας δεν ήξερε ακριβώς τα χλμ και θα μπορούσε να κάνει χειρότερα ή διαφορετικά joker έπαιζε. Όταν μιλάμε ότι στις πρώτες θέσεις παίζανε τόσο μικρές χλμ διαφορές όποιος μου πει ότι ήξερε τι λάθη είχε κάνει ακριβώς δύο μέρες και μπορούσε με τόση ακρίβεια να το διορθώσει στο τερματισμό, από εμένα να το πάρει το κύπελλο και θα το άξιζε, γιατί μόνο αυτός και ο Jack Noris τα κάνουν αυτά.

Τη μέση ωριαία εγώ τη πήγα με το κοντέρ στο περίπου και αν στα τελευταία 2 χλμ δεν είχα πέσει σε άλλους που δεν μπορούσα να τους περάσω και το έχασα λίγο θα ήμουν καλύτερα. Όταν είδα το excel του Κώστα του Αστραχάν επάνω στη μηχανή τους είπα “α καλά!” και καλή τύχη. Αλλά αυτός είναι ο τρόπος του Κώστα για όλα γιατί είναι εξελάκιας.Δεν είναι απαραίτητο να το κάνει κανείς για βγει στο σωστό χρόνο. Φέτος ειδικά στην ενημέρωση ο Διαμαντής ή ο Πέτρος δεν θυμάμαι το είπαν πως θα έχει χρονομετρημένο κομμάτι. Έκανε κανένας καμία δοκιμή να δει πως θα το κάνει; Δεν νομίζω.

Στο παιχνίδι της Κυριακής από τη στιγμή που έλεγε το roadbook πως αρχίζει, μέχρι την ώρα που τελείωσε εμείς πηγαίναμε με 60-70km/h για να μπορούμε να διαβάζουμε τις ταμπέλες κτλ και μας περνούσαν όλοι αέρα. Συγνώμη αλλά μετά αν δεν είχαν διαβάσει τίποτα στο δρόμο δεν τους φταίει κανείς. Εμείς δεν βαρεθήκαμε και δεν θέλαμε να φτάσουμε γρήγορα;
Εδώ έπαιξε ρόλο και ότι μάλλον επίτηδες δεν το ξέρω οι οργανωτές δεν περίμεναν στο Τσεπέλοβο για να πάρουν τις απαντήσεις αλλά δύο ώρες μετά οπότε πονηρά τηλεφωνάκια στους πίσω δείτε να μας πείτε δεν έπαιξαν.Το ίδιο που έκαναν μερικοί πέρυσι στη Κρήτη με το χρονομετρημένο.Έστειλαν μπροστά το λαγό πήρε τηλ. κάποιοι γύρισαν και πίσω "παιδιά είναι αντί για 5χλμ είναι στα 2.7χλμ και πρέπει να το κάνετε τόσο". Στο Νίκο(ΚΤΗΝΟΣ) είπαμε τι είχαμε βάλει αλλά χωρίς να ξέρουμε αν είναι όλες σωστές και του το είπαμε. (Σ' αυτούς τους άθλιους τους Αστραχάν που πήγα να κρυφακούσω κόντεψαν να με πλακώσουν στη καρπαζιά. Αλλά καλύτερα γιατί δεν ξέρανε τίποτα :D)
Στο κάτω κάτω παιχνίδι είναι και όλοι μας νομίζω για τη διαδρομή και τη παρέα πάμε να οδηγήσουμε όσο μπορούμε να μας φύγει η τρέλα από το κεφάλι σε ωραίες διαδρομές. Στην απονομή δεν ήξερα αν θα έχουμε κάνει κάτι αλλά είχα ετοιμαστεί να κάνουμε όσο πιο πολύ χαβαλέ γίνεται για να γελάσουμε με τα παιδιά.
Από αυτό το 36ωρο μου έμειναν τα γέλια που κάναμε στο τερματισμό και η πλάκα που κάναμε στην απονομή (την οποία θα κάναμε έτσι και αλλιώς) και μετά το κύπελλο. Άλλωστε και να το δείξω το κύπελλο σε κάποιον που δεν έχει ποτέ κάνει 36ωρο πρόκειται να καταλάβει τίποτα; Δεν νομίζω. Από εκεί πέρα κάθε χρόνο γίνονται βελτιώσεις και οι οργανωτές είναι ανοιχτοί σε προτάσεις από όσο ξέρω.


KTiNoS

  • Επισκέπτης
Απ: σφαλμα οδομετρου
« Απάντηση #32 στις: Μάιος 30, 2011, 08:09:50 πμ »
η τούρτα είναι για όλους...

τα κερασάκια για λίγους και δεν είναι υποχρεωτικά, όποιος θέλει τρώει...

εξ' ορισμού, αλλιώς θα παραγγέλναμε κεράσια, με λίγη τούρτα από πάνω κάτω...

εγώ την τούρτα μου την έφαγα όλη, τα κεράσια ήταν μπόνους...


χωρίς διάθεση ελιτισμού... απλώς έτσι είναι τα πράγματα.  :bier:

τςςςςςς εξελάκι ρουλςςςςς
 :hehe:


υγ
έτσι είναι η ζωή αλλοι τρώνε τούρτα κι άλλοι γιαούρτι !


« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 30, 2011, 08:12:19 πμ από KTiNoS »

Αποσυνδεδεμένος saddle69

  • Guzzi Crazy
  • ****
  • Μηνύματα: 604
  • Averel "The Handsome" DALTON
Απ: σφαλμα οδομετρου
« Απάντηση #33 στις: Μάιος 30, 2011, 10:58:39 πμ »
ΝΑ πω και γω δυο λόγια μιας και διαβαζω κατεβατα επι κατεβατων για κατι το οποιο ....ειναι αποκλειστικα τυχη !!

Ακομα και ο επιστημονικος τρόπος του Αστραχαν ...ως τον μπακαλιστικο ....δικο μου ...δεν αρκουν για να πεσει κανεις μεσα στα χιλιομετρα !!!

Αν και λεω αν ....καναμε με την ιδια μηχανη ....με την ιδια αποκλιση (μαθηματικα προσδιορισμενη) την διαδρομη 10 φορες ....θα βγουν 10 διαφορετικες μετρησεις ...αποκλισεις απο +10 εως -10 χιλιομετρα απο τα πραγματικα. Οι πιθανότητες παιζουν εκει μεσα. Δεν θα χρησιμοποιησω μαθηματικα που θα μπορουσα καλλιστα να κανω. Ουτε θα περιγραψω τους παραγοντες που δημιουργουν κατι τετοιο ( το εκανε ήδη ο Λευτερης , Ο Κωστας και αλλοι).

Οποτε ειναι απολυτως τυχη να πεσεις μεσα στα χιλιομετρα !! Και αυτη η τυχη ειναι που δινει τους ποντους .

Προσωπικα μετρησα την αποκλιση ( μιας και ειχα βαλει καινουργια ντιζα) στον δρόμο για το Καρπενησι !! Πως ?? Απλα με τους δεικτες χιλιομετρων στο πλαι του δρόμου.Μια μετρηση ...στο 1 χιλιομετρο,  μια στα 15 και μια στα 22 !! Αναγωγη ....και τσουπ ...αυτη ηταν .

Θα συμφωνησω με τον Λευτερη σε ολα. Οι περισσοτεροι ειχαν βαλει την αποκλιση απο πριν ..οπως ακριβως επρεπε στα πλαισια του FAIR PLAY.

Τωρα αν καποιοι αλλαξαν την αποκλιση στον τερματισμό .....ειναι σιγουρα εις βαρος τους μια ουτε την συγκεντρωση μετα απο τοσα χιλιομετρα ειχαν ...αλλα ουτε και κανενος ειδους αξιοπιστη μετρηση. Οποτε μαλλον ....μεγαλωσαν το σφαλμα παρα το μικρυναν .

Αν συνεχισω και για το χρονομετρημενο .....εμεις αποφασισαμε μιας και δεν ειχαμε κανει οπως ειπε ο Λευτερης ....καμμια δοκιμη , αποφασιαμε λοιπον να το παμε κοντερισια ....
Και εδω αρχιζει το αλλο σφαλμα .....οδομετρου ...Ο πηγασος στα 48 χλμ  , το Vstrom 46-47 ...και αν υπολογιζαμε ...και τα οδομετρα των BMW , Stelvio , Gilera .....ακομα θα μετραγαμε ....

Αυτο που θελω να πω ...ειναι πως πρακτικα σε μια διαδρομη μεικτη 1500-1600 χλμ  ..με πολλα διαφορετικα μηχανακια ..υπαρχουν απειροι λογοι αιτιες να εχεις αποκλισεις ....το θεμα ειναι αν θα μεινει - κολλησει κανεις στις αποκλισεις ή θα το τρεξει ....και θα το ευχαριστηθει ??????

Και θα  το προχωρησω και λιγο παραπερα ....το 36 ωρο οπως εχει πει ο Κωστας ( αστραχαν ) ειναι ενα mind game με καποιους κανονες. Για μενα .....ο σκοπος ειναι να παιζω το παιχνιδι οπως πρεπει με τους συγκεκριμενους κανονες. Απο κει και περα αν καποιος παραβιαζει τους κανονες .....προς τερψην ιδιου συμφεροντος .....τοτε ειναι εκτος του Fair Play που πρεσβευει το ιδιο το 36 ωρο .

Αν καποιοι παιζουν το παιχνιδι σωστα ....και μεθοδικα ...και ας τερματιζουν στις 4-5 το πρωι (αλλωστε μιλωντας για το ομαδικο παντα, αν βαλεις μονο τους ανεφοδιασμους 5-6 μηχανων σε 1600 χλμ ειναι 2.5-3 ωρες χαμενος χρόνος  :?)!!!

Αν καποιοι παιζουν σωστα το παιχνιδι λοιπον, φαινεται ....απο τις διακρισεις που εχουν. Και αυτο αξιζει τον απολυτο σεβασμό και την εκτίμηση ολων. Οχι για τα κυπελλα ....γιατι τα κυπελλα δεν ειναι αυτοσκοπος ...αλλα οτι εκανε καποιος την διαδρομη ...με τους κανονες και ακριβως οπως πρεπει.

Τουλαχιστον για τους ανθρωπους που ξερω και σεβομαι και περα απο τον χαβαλε και την πλακα που κανουμε μεταξυ μας ( αυτο ...ειναι ο υστατος αυτοσκοπος) ...κανεις δεν ξεκιναει για κυπελλα αλλα για την χαρα του 36 ωρου και να το ολοκληρωσει σωστα .

Και οταν ολοκληρωνεται σωστα δεν εχει σημασια αν γινεται απο τα Εξελακια του Κώστα, την δικια μου μπακαλικη , ή το κουραγιο του Μαρινόπουλου και αλλων παλιων 36 ωρητων. Το στυλ και ο τρόπος που διαχειριζεται καποιος το 36ωρο ειναι ολα τα λεφτα και οχι τα κυπελλα !!

Ας  αφησουμε λοιπον .....τις αποκλισεις και ας πιασουμε το χαβαλε και την ευχαρίστηση που μας δινει αυτος ο υπεροχος θεσμός ..που για μενα ειναι το μεγαλυτερο μοτοσυκλετιστικό γεγονός της χώρας.

Αυτα ....τα ολιγα και ειλικρινά !!


ΤΑ ΜΥΑΛΑ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΑ ! 
ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΧΤΑ !

Αποσυνδεδεμένος astrahan

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • I Live Here
  • *
  • Μηνύματα: 5165
  • ut tensio, sic vis
Απ: σφαλμα οδομετρου
« Απάντηση #34 στις: Μάιος 30, 2011, 11:10:28 πμ »
+36.000...  :thumbsup:

μπράβο ρε Αλέξη... νομίζω ότι δεν μπορούσε να ειπωθεί καλύτερα... :bier:
ex...

Αποσυνδεδεμένος aquile

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Maniac
  • *****
  • Μηνύματα: 998
Απ: σφαλμα οδομετρου
« Απάντηση #35 στις: Μάιος 30, 2011, 05:59:17 μμ »
Διαβάζοντας τα posts στο θέμα, νομίζω ότι με τις κατατοπιστικές αναλύσεις όσων γράψανε και την τελική κεντρική ιδέα του Saddle69 το θέμα έχει εξαντληθεί, οι πιθανότητες να προστεθεί κάτι ουσιαστικό είναι κατά τη γνώμη μου λίγες.
Θέλω μόνο να πω ότι βρισκόμενος σε ένα από τα δύο αυτοκίνητα που κάνανε πιλοτικό, γράψανε road book και μετρήσανε τα χλμ , μας απασχόλησε για άλλη μια φορά το θέμα της ακρίβειας: κρύος ιδρώτας μας έλουζε με τη σκέψη της υπαρκτής πιθανότητας να μας έχει ξεφύγει κάτι χοντρό, πχ τουλίπα με σημαντική αλλαγή πορείας, γεγονός που θα σκόρπαγε τους 36ωρους σε άγνωστες κατευθύνσεις, η μια εκατοντάδα χλμ στην καταγραφή, γεγονός που θα «ακύρωνε» το 25% της βαθμολογίας!
Ειδικά το τελευταίο φαινόταν φέτος πιθανό μετά τα τόσα μπρος-πίσω (περίπου 180χλμ) που κάναμε προσπαθώντας να γεφυρώσουμε τη περιοχή του Μετσόβου με τα Τζουμέρκα: δρόμοι που το προηγούμενο Σεπτέμβρη από έγκυρες πληροφορίες περνάγανε με 80 χλμ από mega on-off  και συναφή, τώρα ήταν αδιάβατοι με νεροφαγώματα και χαντάκια γιγαντιαίων διαστάσεων, άλλοι που στο χάρτη φαινόντουσαν στρωμένοι είχαν αντί για άσφαλτο ογκόλιθους φυτεμένους. Επιπλέον λόγω κάκιστης σήμανσης είχε κοπεί η Σαμαρίνα, λόγω επιπλέον κούρασης από κακής ποιότητας παρακάμψεις είχε αλλάξει ο τερματισμός, είχαμε και τον αποκλεισμό επί διήμερο από σχεδόν καλοκαιρινά χιόνια στην Αργιθέα, ποιός έχασε το καθαρό μυαλό για να το βρούμε εμείς...
Η ανησυχία αυτή ουσιαστικά σταμάτησε όταν άρχισε το data entry των χαρτιών των κατά παράδοση «κυπελλοθήρων» τους οποίους γνωρίζουμε και προσωπικά αλλά και από την επεξεργασία των στοιχείων που μας επιστρέφουν, κάποιους από το 1ο 36ωρο μέχρι σήμερα. Οι καλοί στο «παιγνίδι» επιβεβαιώνουν τις μετρήσεις μας και μας καθησυχάζουν ότι δεν τα θαλασσώσαμε...έτσι γίνεται χρόνια τώρα, έτσι έγινε και φέτος!
Πάντως με έλεγχο της ακρίβειας του οδόμετρου της AR 156 που χρησιμοποιήθηκε, αυτό έδειξε ακρίβεια 100%. Τα καινούργια ελαστικά βοήθησαν σε αυτό και όπου τσεκάραμε επί της Ε.Ο.Α.Λ. αλλά και αλλού, τα χλμ του οδόμετρου άλλαζαν ακριβώς όπου και τα κολωνάκια και αυτό σε πολλά διαδοχικά, όχι μόνο 1-2... Επιπλέον με το αυτοκίνητο, σε αυτές τις κατά 95% τυφλές στροφές του οδοιπορικού, ξεχνάει κανείς το «ίσιωμα» των στροφών (θέλουμε να τα εικοσαρίσουμε τα 36ωρα..), οπότε ξεχνάμε το σφάλμα και από αυτή την αιτία!

Τέλος θέλω να ξεχωρίσουμε την ακρίβεια του οδόμετρου από το ταχύμετρο, πράγμα που δεν τονίστηκε σε κάποιο post.
a)   Αν πρόκειται για αναλογικό ταχύμετρο (με ντίζα) και μηχανικό οδόμετρο (με γρανάζια), πράγματι το ένα με το άλλο όργανο δεν έχει καμία σχέση: Είναι δυνατόν να κλέβει το κοντέρ ενώ το οδόμετρο όχι, και ανάποδα. Εμείς όταν θέλουμε να μετρήσουμε την απόκλιση του οδόμετρου, αυτό γίνεται με τα κολωνάκια στην Εθνική, αν αυτήν του ταχυμέτρου πάλι με τα κολωνάκια αλλά υπολογίζοντας χρόνους και αποκλίσεις σε αρκετές ταχύτητες. Για παράδειγμα το V7 Special του 1971 (με το οποίο έχουν έρθει αρκετά κυπελλάκια σε regularity αγώνες κλασσικών μοτό) κλέβει 25% περίπου στα 30 χλμ ένδειξη, 10% στα 50 και 0,5% στην ένδειξη 90, με άλλα λόγια το έχω καλιμπράρει (με τη βοήθεια κοντερατζή) στα 90, αλλά θα μπορούσα να το κάνω σε οποιαδήποτε ταχύτητα επιθυμώ, αυτή είναι η λογική αυτής της τεχνολογίας: κάπου δείχνει σωστά, πιθανότατα παντού αλλού κλέβει.
b)   Στα ψηφιακά εκ πρώτης όψεως φαίνεται ότι αν κλέβει το ένα (κοντέρ), θα κλέβει το ίδιο και το άλλο, στο φινάλε μία ρουτίνα καθορίζει τη σχέση μεταξύ της μίας ή της άλλης ένδειξης. Όμως γνωρίζουμε ή έχουμε υποψιαστεί τους λόγους που κάνουν τους κατασκευαστές να φτιάχνουν επίτηδες κλέφτες κοντέρ και μάλλον και κλέφτες οδόμετρα. Γιατί θα συμφωνήσετε ότι τη στιγμή που η επιστήμη πειραματίζεται με το CERN δεν μπορεί να μην έχει λύσει το θέμα της ακρίβειας μιας απλής μέτρησης. Επομένως το αν το κοντέρ σχεδόν πάντα στα ψηφιακά κλέβει προς τα πάνω και το τι κάνει την ίδια στιγμή το οδόμετρο, ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΗΚΗΣ MARKETING του κατασκευαστή. Με άλλα λόγια μπορεί να κάνει θετικό κλέψιμο το κοντέρ (ψευδαίσθηση πως τρέχω), θετικό το οδόμετρο (κονταίνουν τα service intervals), ή αρνητικό το οδόμετρο (κρύβω γήρανση, ανεβάζω τιμές μεταχειρισμένων άρα status μάρκας κλπ) και ότι άλλο σενάριο μπορεί κανείς να σκεφτεί.
Συμπέρασμα:
1.   μετράμε την απόκλιση του κοντέρ σχολαστικά για να έχουμε ακρίβεια στα παιγνίδια με μέση ωριαία των 36ωρων. (Αλλιώς δουλεύουμε χρονόμετρο που είναι άλλη συζήτηση...)
2.   μετράμε την απόκλιση του οδόμετρου σχολαστικά για να έχουμε ακρίβεια στο παιγνίδι συνολικών χλμ. διαδρομής των 36ωρων  :mg:
Γυρνωντας προς τα πισω ολοταχως, προσπερασαμε δυστυχως και την εποχη του Carlo...

Αποσυνδεδεμένος ΓΙΩΡΓΟΣ ΓKΛΟΥΜΠΟΣ

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Wannabee
  • *
  • Μηνύματα: 41
Απ: σφαλμα οδομετρου
« Απάντηση #36 στις: Μάιος 30, 2011, 11:36:57 μμ »
Ας μας πουν επιτελους οι επιστημονες του χωρου (βλεπε Αστραχαν)
με πιον τροπο βρισκουμε το σφαλμα
μια και φετος νιωθω την αναγκη να πω οτι
ενω δεν εχουμε κανει πανω απο 1 χλμ παρακαμψη βρεθηκαμε ολοι με 70 +


τετοιος που εισαι τελευταιος να βγεις
 :hehe: :hehe: :bier: :bier:

v11cafe

  • Επισκέπτης
Απ: σφαλμα οδομετρου
« Απάντηση #37 στις: Ιούνιος 01, 2011, 11:00:07 πμ »
Ας μας πουν επιτελους οι επιστημονες του χωρου (βλεπε Αστραχαν)
με πιον τροπο βρισκουμε το σφαλμα
μια και φετος νιωθω την αναγκη να πω οτι
ενω δεν εχουμε κανει πανω απο 1 χλμ παρακαμψη βρεθηκαμε ολοι με 70 +


τετοιος που εισαι τελευταιος να βγεις
 :hehe:

Ωχ! πανω που ειχα την τελευταια θεση καπαρωμενη, βγηκαν και ανταγωνιστες :D