Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε. Απρίλιος 27, 2018, 11:51:29 πμ

Αποστολέας Θέμα: Λάδια, εσείς πόσα δίνετε?  (Αναγνώστηκε 44695 φορές)

Αποσυνδεδεμένος gregoryp

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Fetish
  • ***
  • Μηνύματα: 414
Απ: Λάδια, εσείς πόσα δίνετε?
« Απάντηση #135 στις: Δεκέμβριος 12, 2014, 01:07:42 μμ »
Μια που μιλάμε για πηγές, που το βρήκες ότι δεν ισχύουν τα διαγράμματα αυτά για τα αερόψυκτα; Εγώ 1η φορά το ακούω. Έχεις κάποιο διάγραμμα για αερόψυκτα; Φώτισέ μας...
Ακριβώς, δεν έχω δεί διάγραμμα για αερόψυκτα. Για τα υδρόψυκτα είναι εύκολο να υπάρξουν τέτοια διαγράμματα, γιατί το ρευστό (νερό) έχει σταθερή ροή από την αντλία, και ελεγχόμενη θερμοκρασία, μέσω του θερμοστάτη που ελέγχει τον ανεμιστήρα.

Πόσο σίγουρος είσαι για το "σταθερή ροή συνεπάγεται ελεγχόμενη θερμοκρασία"; Και πόσο σίγουρος είσαι ότι έχεις αυτή τη σταθερή ροή; Οι αντλίες έχουν πολύ μικρή παροχή σε χαμηλές στροφές κινητήρα. Λ.Χ. βάλε το υδρόψυκτο σε ανηφορικό χωματόδρομο με max ταχύτητα 15km/h καλοκαίρι με 40 βαθμούς έξω. Εγώ είδα 105 βαθμούς θερμοκρασία νερού. Την λαδιού δεν την ξέρω, μάλλον αρκετά ψηλότερη.

Όλα αυτά τα διαγράμματα είναι για την χρήση ενός μέσου ανθρώπου.
Γιαυτό και στα μάνιουαλ για να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο σου λένε "αλλαγή στα μισά χιλιόμετρα όταν υπάρχει σκληρή χρήση/ψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος." Εκεί πατάνε και τα μαστόρια και αλλάζουν στα μισά km.

Αποσυνδεδεμένος astrahan

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • I Live Here
  • *
  • Μηνύματα: 5177
  • ut tensio, sic vis
Απ: Λάδια, εσείς πόσα δίνετε?
« Απάντηση #136 στις: Δεκέμβριος 12, 2014, 01:56:39 μμ »
Πέτρο, την διαφάνεια περί συναγωγής την έχω γράψει εγώ που έκανα και την παρουσίαση. Αλλά τι να γράψω τώρα για αυτό; Η άποψή μου είναι ότι το θέμα έχει ξεχειλώσει και συνεχίζει να ξεχειλώνει και από την άλλη πλευρά.

Δηλαδή φτάσαμε από το βάζω ότι να 'ναι αρκεί να είναι φτηνό επειδή κανείς δεν μπορεί να μου αποδείξει το ενάντιο στο να κάνουμε ροϊκή ανάλυση της απαγωγής θερμότητας σε αερόψυκτα και να αμφισβητούμε τα διαγράμματα των κατασκευαστών; Δεν μπορώ να μπω ούτε στη μια λογική ούτε στην άλλη.


και ένα πικάντικο μιας που θίχτηκε... ο Αποστόλης (από τους Astrahan) ξέχασε στο ρελαντί για μια ώρα (!!!) το bmw του (1150 GS). Τα λάδια έβρασαν και εξατμίστηκαν (έμεινε κάτω από μισό λίτρο μέσα) και το τζαμάκι που έχει ο κινητήρας για να ελέγχεις την στάθμη έγινε τελείως θολό και σχεδόν έλιωσε (ευτυχώς σχεδόν γιατί θα άδειαζε τελείως οκινητήρας). Ευτυχώς άλλη μεγάλη ζημιά δεν έγινε. Τι να κάνει ο κατασκευαστής τώρα. Να λάβει υπ' όψη του περιπτώσεις τύπου Αποστόλη και να προτείνει 100σταρι λάδι;


Επίσης την θερμοκρασία λαδιού μπορεί να την παρακολουθήσει πολύ εύκολα και ένας μέσος αναβάτης. Υπάρχουν τάπες λαδιού στο εμπόριο με ενσωματωμένο θερμόμετρο και αν θέλει κάποιος, βάζει μια τέτοια και έχει μια ένδειξη της θερμοκρασίας λαδιού. πχ. http://www.motopissaris.gr/cat/%CE%8C%CF%81%CE%B3%CE%B1%CE%BD%CE%B1-%CE%95%CE%BD%CE%B4%CE%B5%CE%B9%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC/all/Thermometer_Oil_Caps/




τελειώνω λέγοντας ότι πλέον αυτό το θέμα δεν παρουσιάζει ούτε καν θεωρητικό ενδιαφέρον για μένα (το πρακτικό το έχω λύσει).
ex...

Αποσυνδεδεμένος gioulis

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Wannabee
  • *
  • Μηνύματα: 26
    • + ciao
Απ: Λάδια, εσείς πόσα δίνετε?
« Απάντηση #137 στις: Δεκέμβριος 12, 2014, 02:45:02 μμ »
  Να πω και γω!  Οσα ξερω!
 
 Επειδη το θεμα, Λαδια, με απασχολουσε απο τοτε  που εκανα το ΚL250  μου να πατιναρει σαν τρελλο μολις προσθεσα το περιβοητο (για την εποχη) STP, για να αποκαταστησω τη πτωση δυναμης λογω φθορας  του κινητηρα,  συνεπεια χρησης ...εξελιγμενων λαδιων (Racing oil), αγνωστης τοτε εταιριας.
 Aλλα  και παρομοια απωλεια δυναμης στο LADA μου, λογο χρησης φθηνων απλων ορικτελαιων. Οπου σ αυτη τη περιπτωση το προσθετο (slik 50) που χρησιμοποιησα ειχε καποια θετικα αποτελεσματα.
 Επισης της συμφορας(!) που με βρηκε οταν ο κινητηρας του FIAT TIPO 1400 αρχισε να εχει διαρροες λαδιου απ ολες τις φλατζες και τις τσιμουχες με τη χρηση ενος Racing oil 0w50 της elf, σε μολις 300 klm. Οπου μου στοιχισε ο κουκος, αηδονι.
 Να σημειωσω οτι κατα το παρελθον, ετυχα και εκτελεστης-εκτιμητης Εργαστηριου Φασματοσκοπικης Αναλυσης  Λαδιων Αεροσκαφων. Και με τη ευκαιρια που μου δινοταν, λογο εξοπλισμου μηχανηματων, εκανα πολλες δοκιμες και πειραματα σε λαδια αυτοκινητων και μοτο.- σημ. τα λαδια Α/φων ουδεμια σχεση εχουν με τα γνωστα σε μας λαδια.   
 Κατοπιν αυτων των εμπειριων, αλλα, και με συνεχες ενδιαφερον για το τι γινεται με τα λαδια και τις τιμες τους. - Ενα κοματι πoυ δεν ειναι καθολου αδιαφορο, ειναι η τιμη του λαδιου. Γιατι βρισκομαστε σε ελευθερο εμποριο.
  Για τα λαδια λοιπον υπαρχουν προδιαγραφες. Προδιαγραφες που οσο περνανε τα χρονια γινονται ακομα και καλυτερες.  βλεπε: API κ ACEA.
 Οι προδιαγραφες ομως αυτες υποβαλλουν τα λαδια σε σκληρες δοκιμες, δε μπορουν ομως να καθορισουν για ποσο χρονο θα μπορουν τα υπο εξεταση λαδια θα ξεπερναν τις δοκιμες αυτες.
 Ετσι αφηνουν ενα μεγαλο κενο!*
 Ναι μεν αντεχουν καποια φορτια, αλλα, για ποσο χρονο θα συνεχισουν να τα αντεχουν!?
 Για να γινει ποιο κατανοητο, και οι αρσηβαριστες σηκωνουν τα βαρη αλλα υπαρχει χρονος που πρεπει να τα κρατισουν εκει ψηλα για να καταφερουν να ειναι εγκυροι κ να κερδισουν.
 Ειμαι σιγουρος οτι υπαρχουν στη αγορα λαδια που θα μπορουσαν να ανταπεξελθουν στις απαιτησεις λιπανσης μιας Breva για πολλες χιλιαδες χιλιομετρων, ισως και 30-40.  Εφοσον η Breva εχει εναν ηπιο, θα μπορουσα να πω κινητηρα με μετρια σχετικη αποδοση ανα λιτρο. Και δεν απαιτηται Λαδι υψηστων προδιαγραφων. Τωρα, αν ο κατασκευαστης προτεινει λαδια τοσο υψηστων προδιαγραφων μονο καλο μπορει να προσφερει στο κινητηρα. Απ οτι ομως γνωριζω τα συγκεκριμενα εχουν και υψηστη τιμη! 
 Υπαρχουν πολλα ακομα που θα πρεπει να αναφερθουν. Θα αναφερω κατι που εχω πληροφοριθει απο μεγαλο χονδρεμπορα λιπαντικων και επαλιθευσα με ερευνα μου στο internet.
 Το 1981 μια μεγαλη εταιρια επεξεργασιας πετρελαιοειδων, εξω απο τη Κορινθο, εκανε μια υπερσυγχρονη  μοναδα επεξεργασιας λιπαντικων ορυκτελαιων. Απο τοτε και καθε χρονο εξελισσοταν και σημερα ειναι μια απο τις μεγαλυτερες της Ευρωπης.( Η τριτη κατ σειρα, αν δε κανω λαθος.) Αυτη η μοναδα εχει χωρισει τα προιοντα της σε τεσσερεις βασικες κατηγοριες.  Οποιοσδηποτε σοβαρος εμπορος-επιχειρηματιας μπορει μετα απο επαφες μαζι της  να διαθεσει στην αγορα το προιον με δικο του ονομα. Εχοντας την ευχαιρια να εμπλουτισει το βασικο προιον με επιπλεον προσθετα, ωστε να αποκτισει και τα χαρακτηριστικα του εκαστοτε ονοματος.  Ειναι πανευκολο μου ειπαν!
  [ Δηλαδη. θα μπορουσαμε και μεις σαν Λεσχη σοβαρη που ειμαστε ! να παμε εκει και να προμηθευτουμε λιπαντικα με δικα μας χαρακτηριστικα. Αρκει, βεβαια, να μιλησουμε και για σοβαρες ποσοτητες]!

   Για να επανελθουμε τωρα θα μπορουσα να πω οτι, το συγκεκριμενο λιντολαδο το εχω χρησημοποιησει και γω, στο αυτοκινητο ομως, και κρινω οτι ειναι ενα αξιολογοτατο λαδι που ανταποκρινεται απολυτα στις απαιτησεις ενος συγχρονου κινητηρα και μαλιστα σε συμφεροτατη τιμη για την ποιοτητα του. Αν συνεκτιμησουμε οτι ο κινητηρας της Breba ειναι τυπου αυτοκινητου, δηλ το λαδι δε λιπαινει δισκους συμπλεξης και γραναζια σαζμαν, τοτε:
  ο ZORDAN σωστα σκεφτεται και πρατει!!
  Αρκει να μην εχει ιδιαιτερες απαιτησεις απο το λιπαντικο που χρησημοποιει.  Οχι 8000 σαλ στο κινητηρα, αλλα, ουτε και 10.000klm!     
     

  Α! και κατι αλλο, σαν γενικη συμβουλη. Μακρια απο πραγματικαRacing Oil ! Εχουν μεν φοβερες ιδιοτητες λιπανσης, τα περισσοτερα ομως ελλαχιστη διαρκεια ζωης.

  Αυτα  λοιπον!
 * Και με την επιφυλαξη παντος νομιμου δικαιωματος μου, κ συγνωμη αν κουρασα.
 
Πάντα όρθιοι.

KTiNoS

  • Επισκέπτης
Απ: Λάδια, εσείς πόσα δίνετε?
« Απάντηση #138 στις: Δεκέμβριος 12, 2014, 03:12:08 μμ »
Συμφωνώ με Γκιούλη....

Αποσυνδεδεμένος sarantak

  • Guzzi Lover
  • **
  • Μηνύματα: 202
    • Honda NT 700 VA '07 Deauville
Απ: Λάδια, εσείς πόσα δίνετε?
« Απάντηση #139 στις: Δεκέμβριος 12, 2014, 03:32:44 μμ »
Λέει όμως 10W40, οπότε το 15W40 είναι ακριβώς εκεί που πρέπει στα "ζεστά". Είναι κάπως πιο ψηλά (απο το 10W) στα "κρύα" αλλά για πάνω απο -5 περιβάλλον είναι μια χαρά.

Είδες τι κάνει η υδρόψυξη?
Με μπέρδεψες, το 15w είναι ποιο παχύ κρύο από το 10w.

@Astrahan & sarantak:

Οι πίνακες και τα στοιχεία που αναφέρουν θερμοκρασίες περιβάλλοντος, αφορούν υδρόψυκτα, που λόγο του ανεμιστήρα και του θερμοστάτη, υπάρχει πάντα ελεγχόμενη ψύξη.
Εγώ έχω σχηματίσει άλλη - αντίθετη άποψη: Οι πίνακες ισχύουν και έχουν μείνει από την εποχή των αερόψυκτων. Στα υδρόψυκτα μπορείς να βάζεις το ίδιο λάδι Αίγυπτο και Σκωτία.

Αντιγράφω λόγια φίλου από 4tforum (αυτοκινητιστικό φυσικά) :
Παράθεση
O κατασκευαστής (BMW) εδώ και χρόνια έχει θέσει προδιαγραφές δικές του που ανανεώνονται υπερκαλύπτοντας τις προηγούμενες. Έτσι ενώ αρχικά ήθελε κάποια Α3 (κατά ACEA) και 10W-40 πλέον (LL04) ζητάει κυρίως 5W-30. Σε σχετικό πινακίδιο σε εγχειρίδιο του 2000 λέει 10W-x για θερμοκρασία 0 ως πάνω από 30 και 0W-x ή 5W-x για κάτω από -30 ως πάνω από 30. Δεν διαχωρίζει το πάνω από 30 με το πάνω από 35 ή 40 κλπ. Νομίζω κανένας δεν είπε να πάμε εκτός προδιαγραφών κατασκευαστή ή αν ειπώθηκε ήταν σαφές ότι η πρόταση δεν είναι σύμφωνη με τον κατασκευαστή. Ο λόγος που ρωτάω είναι όχι για να βάλω κάτι εκτός προδιαγραφών αλλά επειδή μετά από χρόνια διαφορετικών συνηθειών, όπως κι εσύ έχω μια ανησυχία! Προσωπικά παλιότερα θεωρούσα σαν πιο κατάλληλο λάδι για την Ελλάδα το 15W-50.
Όμως τα σύγχρονα συνθετικά λάδια, εκτός από τα άλλα πλεονεκτήματά τους μπορούν να καλύπτουν την προδιαγραφή Α3 έστω κι αν είναι 30άρια και είναι και πολύ πιο ανθεκτικά σε θερμοκρασίες και σε εύρος θερμοκρασιών με αποτέλεσμα πλέον να μην έχει σημασία η εξωτερική θερμοκρασία. Άλλωστε αν το καλοσκεφτούμε μετά την εκκίνηση είτε στους 45 είτε στους -20 ο κινητήρας μου και το λάδι μου συνεχίζουν να ζούν στο προστατευτικό κουκούλι των χιτωνίων νερού θερμοκρασίας γύρω στους 90.
Και ειδικά στην εκκίνηση που το λάδι είναι ακόμα κρύο και παχύρρευστο είναι που γίνεται η μεγαλύτερη φθορά του κινητήρα και εκεί βοηθάει το λεπτόρρευστο.
Επίσης ένα λεπτόρρευστο ρέει καλύτερα απάγοντας έτσι καλύτερα και την θερμότητα ενώ ένα παχύρευστο μπορεί πιο εύκολα να μπουκώνει τη βαλβίδα κλείνοντας τη ροή (έχεις πίεση στο όργανο λαδιού αλλά δεν έχεις ροή άρα δεν έχεις λίπανση!!)
Εφόσον λοιπόν ένα λεπτότερο λάδι (καλό συνθετικό) έχει βρεθεί ότι αντέχει όσο τα παλιότερα παχύτερα ενώ ταυτόχρονα είναι καλύτερο σε κρύο κινητήρα και επίσης κάνει και οικονομία σε καύσιμα λόγω μειωμένων εσωτερικών τριβών μοιάζει αρκετά καλά δικαιολογημένο το ότι πλέον όλο και περισσότεροι κατασκευαστές προωθούν τα λεπτόρρευστα λιπαντικά.
Εννοείται ότι αν βάλεις σε έναν παλιό κινητήρα με μεγάλες ανοχές ένα πολύ λεπτό λάδι (ακόμα και εντός προδιαγραφών) θα σου το κάψει....όχι ότι το λάδι δεν είναι καλό ή κατάλληλο αλλά, στην περίπτωση αυτή, ο κινητήρας δεν είναι πια κατάλληλος για το καλύτερο αυτό λάδι.

Οπότε, αυτό που ΠΡΕΠΕΙ να σκεφτεί ο καθένας πριν παίξει με το ιξώδες στο Guzzi του, είναι οι πιθανές θερμοκρασίες που μπορεί να έχει το ΛΑΔΙ του, ανάλογα με το πως και πότε οδηγεί.
+1 αλλά για το υγρόψυκτα ελάχιστο ρόλο παίζει το πως (λάθος το πως, πότε, δηλαδή oi θερμοκρασίες ελάχιστο ρόλο παίζουν , ήθελα να γράψω εδώ).
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 15, 2014, 11:19:46 πμ από sarantak »
6 συμμετοχές σε 36ώρα. Δεν δίνω το Deauville, το παντρεύτηκα!

Αποσυνδεδεμένος DonRodrigo

  • Guzzi Fetish
  • ***
  • Μηνύματα: 395
    • Griso 1100
Απ: Λάδια, εσείς πόσα δίνετε?
« Απάντηση #140 στις: Δεκέμβριος 12, 2014, 05:04:32 μμ »
Στα υδρόψυκτα μπορείς να βάζεις το ίδιο λάδι Αίγυπτο και Σκωτία.
Ωωωωπππ... Ναι, αυτό είναι σωστό. Άρα είναι σωστό και το


Οι πίνακες ισχύουν και έχουν μείνει από την εποχή των αερόψυκτων

Είναι όμως δυνατόν, στους 30C, όλα τα λάδια να είναι το ίδιο αποτελεσματικά, άσχετα με το αν είναι ακίνητο ή αν ταξιδεύει με 100+ ?

γμτ, βραχυκύκλωσα...




***Edit***
Αυτό μου ξέφυγε, σιγά μη το αφήσω ασχολίαστο:
και ένα πικάντικο μιας που θίχτηκε... ο Αποστόλης (από τους Astrahan) ξέχασε στο ρελαντί για μια ώρα (!!!) το bmw του (1150 GS). Τα λάδια έβρασαν και εξατμίστηκαν (έμεινε κάτω από μισό λίτρο μέσα) και το τζαμάκι που έχει ο κινητήρας για να ελέγχεις την στάθμη έγινε τελείως θολό και σχεδόν έλιωσε (ευτυχώς σχεδόν γιατί θα άδειαζε τελείως οκινητήρας). Ευτυχώς άλλη μεγάλη ζημιά δεν έγινε. Τι να κάνει ο κατασκευαστής τώρα. Να λάβει υπ' όψη του περιπτώσεις τύπου Αποστόλη και να προτείνει 100σταρι λάδι;

Καλά λες, που να ξέρει τι να κάνει ο (Γερμανός) κατασκευαστής... Αυτή η περίπτωση δεν υπάρχει στο πινακάκι, άρα δεν υπάρχει και για τον Γερμανό.
Και δε του κόβει κιόλας, να αντιγράψει κάποιον που ξέρει από μηχανάκια - τον Ιταλό.
Είπαμε, τι πινακάκια και αηδίες, απλή λογική, βάλε το πιο μεγάλο που κυκλοφορεί (w60 μιας που δεν υπάρχει w100) μπας και μειωθούν οι αναθυμιάσεις, και πάμε για πίτσες.
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 12, 2014, 05:33:01 μμ από DonRodrigo »

Αποσυνδεδεμένος sarantak

  • Guzzi Lover
  • **
  • Μηνύματα: 202
    • Honda NT 700 VA '07 Deauville
Απ: Λάδια, εσείς πόσα δίνετε?
« Απάντηση #141 στις: Δεκέμβριος 15, 2014, 11:34:08 πμ »
Στα υδρόψυκτα μπορείς να βάζεις το ίδιο λάδι Αίγυπτο και Σκωτία.
Ωωωωπππ... Ναι, αυτό είναι σωστό. Άρα είναι σωστό και το


Οι πίνακες ισχύουν και έχουν μείνει από την εποχή των αερόψυκτων

Είναι όμως δυνατόν, στους 30C, όλα τα λάδια να είναι το ίδιο αποτελεσματικά, άσχετα με το αν είναι ακίνητο ή αν ταξιδεύει με 100+ ?

γμτ, βραχυκύκλωσα...
Ο κατασκευαστής θέλει το λάδι να έχει συγκεκριμένη πίεση σε συγκεκριμένες στροφές (βλέπε λινκ AEHaas/ferrari που έβαλα νωρίτερα), δηλαδή κάπου 10psi/1000 στροφές (το δίνει ο κατασκευαστής).
Για να γίνει αυτό ρόλο παίζει η θερμοκρασία του λαδιού και η ρευστότητα του σε αυτήν την θερμοκρασία.
Ανεξάρτητα από το αν το όχημα ανεβαίνει καλή ανηφόρα ή ταξιδεύει χαλαρά στην ΕΟ με 100 ή κάνει δυναμομέτριση.
Το ρελαντί (και η κίνηση στην πόλη) δεν ταλαιπωρεί το σύστημα λίπανσης αλλά το σύστημα ψύξης.
Αν αυτό δεν τα καταφέρει τότε το ψυκτικό και στην συνέχεια το λάδι ανεβάζει μεγάλη θερμοκρασία με αποτέλεσμα να πέφτει η πίεση του και έτσι να μην ισχύει πλέον ο κανόνας 10psi/1000 στροφές, να μειώνεται η λίπανση και από κάποιο σημείο και πάνω να καίγεται και το λάδι  ???

« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 15, 2014, 11:35:45 πμ από sarantak »
6 συμμετοχές σε 36ώρα. Δεν δίνω το Deauville, το παντρεύτηκα!

Αποσυνδεδεμένος sarantak

  • Guzzi Lover
  • **
  • Μηνύματα: 202
    • Honda NT 700 VA '07 Deauville
Απ: Λάδια, εσείς πόσα δίνετε?
« Απάντηση #142 στις: Νοέμβριος 09, 2015, 04:37:18 μμ »
6 συμμετοχές σε 36ώρα. Δεν δίνω το Deauville, το παντρεύτηκα!