Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε. Ιούνιος 28, 2017, 05:08:09 μμ

Αποστολέας Θέμα: Συζήτηση χθές στην λέσχη  (Αναγνώστηκε 6165 φορές)

Αποσυνδεδεμένος Dili

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Lover
  • **
  • Μηνύματα: 236
    • 1200 Sport
Συζήτηση χθές στην λέσχη
« στις: Ιανουάριος 06, 2015, 10:21:51 μμ »
How to assess corners, bend assessment using the …: http://youtu.be/WkAtWiRq8Q0
Μάλλον αυτό ενοούσατε;
Countersteering on a motorcycle, how to counterst…: http://youtu.be/EFm3honeTQo
Κώστα για αυτό δεν μου έλεγες;

Αποσυνδεδεμένος gregoryp

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Fetish
  • ***
  • Μηνύματα: 414
Απ: Συζήτηση χθές στην λέσχη
« Απάντηση #1 στις: Ιανουάριος 07, 2015, 12:25:38 πμ »
How to assess corners, bend assessment using the …: http://youtu.be/WkAtWiRq8Q0
Μάλλον αυτό ενοούσατε;
Countersteering on a motorcycle, how to counterst…: http://youtu.be/EFm3honeTQo
Κώστα για αυτό δεν μου έλεγες;


Δεν ξέρω χθες τι λέγατε, αλλά δες αυτό σίγουρα. Θα σου λύσει πολλές απορίες.

Twistof.the.Wrist.II


Επίσης δες εδώ για να καταλάβεις πως παίζει το countersteering αν σου φαίνεται περίεργο το πώς δουλεύει, σίγουρα έχει ξαναμπεί το βιντεάκι στο forum.

https://www.youtube.com/watch?v=N92FYHHT1qM#t=14m


Και για πιο θεωρητικά εδώ
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 07, 2015, 12:32:24 πμ από gregoryp »

Αποσυνδεδεμένος astrahan

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • I Live Here
  • *
  • Μηνύματα: 5165
  • ut tensio, sic vis
Απ: Συζήτηση χθές στην λέσχη
« Απάντηση #2 στις: Ιανουάριος 07, 2015, 12:13:48 μμ »
Σταύρο θα στα απαντήσω ανάποδα...

Το δεύτερο (counter steering) είναι αυτό που στην Ελλάδα λέμε γυροσκοπική οδήγηση και είναι ένα από τα δυο θέματα που λέγαμε προχθές. Μια που το φέρνεις εδώ δυο παρατηρήσεις:

1. Θα παρατήρησες ότι ο Αγγλικός όρος είναι counter steering και όχι gyroscopic ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων. Και πολύ ορθά κατά την γνώμη μου όπως προσπάθησα να εξηγήσω (μάλλον ανεπιτυχώς) παλιότερα εδώ: http://forum.motoguzziclub.gr/index.php/topic,1014.msg9656.html#msg9656

2. Μια γενικότερη παρατήρηση που αφορά το συγκεκριμένο θέμα. Κατά την ταπεινή μου άποψη είναι άχρηστο θέμα για κάποιον που μαθαίνει τα περί οδήγησης - ειδικά στην αρχή. Όπως σου είπα και στην Λέσχη το κάνεις έτσι κι αλλιώς είτε το ξέρεις είτε όχι. Είναι καλό θέμα για να εντυπωσιάζεις τους φίλους σου σε συζητήσεις αλλά για κάποιον που ξεκινάει να μαθαίνει υπάρχουν πολύ σοβαρότερα θέματα όπως η θέση και η τοποθέτηση του σώματος στην στροφή και (σημαντικότερο κατ' εμέ) πως να διαβάζεις την στροφή. Πάντως για να μην είμαι ισοπεδωτικός μπορείς αρχίσεις να το κάνεις συνειδητά, σιγά και απαλά στην αρχή. Θα σε διευκολύνει πολύ ειδικά στα εσάκια... Αν το κάνεις συνειδητά θα μάθεις να ελέγχεις την μοτοσυκλέτα σου πολύ πιο εύκολα.


Για το πρώτο που έβαλες είναι η προέκταση αυτού που λέγαμε στην Λέσχη την Δευτέρα. Εκεί είπαμε ότι πάντα πρέπει να κοιτάς την έξοδο της στροφής (υπάρχει μια βασική αρχή που λέει: πας όπου κοιτάς). Το σημείο φυγής που έρχεται ή απομακρύνεται ανάλογα με το αν πας πιο γρήγορα ή πιο αργά απ' ότι πρέπει σε μια στροφή (αυτό είναι το θέμα του βίντεο που ανέβασες) είναι πιο προχωρημένο θέμα και πρέπει να έχεις λύσει άλλα θέματα πρώτα πριν πας σε αυτό.

Για το συγκεκριμένο θέμα θεωρώ πιο χρήσιμο αυτό:

https://www.youtube.com/watch?v=EBvsaN3Tc9c



υγ. το βιντεάκι που ανέβασε ο Γρηγόρης είναι εξαιρετικό (και απολαυστικό)...
ex...

Αποσυνδεδεμένος PanLampro

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Maniac
  • *****
  • Μηνύματα: 1019
Απ: Συζήτηση χθές στην λέσχη
« Απάντηση #3 στις: Ιανουάριος 07, 2015, 01:27:00 μμ »
Γενικά συμφωνω με Κωστα.

Μια προσθηκη
(που μαλλον, αλλαζει κατι σε σχεση με το χρήσιμο - αχρηστο στους αρχαριους και οχι μονο).
Αν μαθεις να κατευθυνεις τη μοτο (συνειδητά) με τον "τροπο" που συζητάμε (γυροσκοπικο ή οπως θελεις πεστον) μπορεις να ανακαλυψεις θαυμασια πραγματα,
πχ στον πλάγιο άνεμο:
Αν εχεις ανεμο πχ από αριστερά που σε στελνει δεξια στην μπαριερα, αυθορμήτως προσπαθεις μονίμως να στριψεις αριστερά (πάνω στον αέρα) βαζοντας ζόρι, πλάτη και ιδρώτα για να καταφερεις τελικά να κρατηθεις ευθεια.
Αν αντ' αυτού σπρώξεις ελαφρα το αριστερό γκριπ (το τιμόνι δεξια, ΠΡΟΣ ΤΗ ΜΠΑΡΙΕΡΑ), θα δεις το εργαλειο να πλαγιαζει αριστερά πάνω στον αερα ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΖΟΡΙ και με απόλυτα ελεγχόμενη - ρυθμιζόμενη συμπεριφορα. Ακόμα και σε περιπτωση ριπής, ΧΑΛΑΡΑ και ξεκουραστα αλλάζεις απλά την πίεση στο Αριστερο γκριπ και ρυθμίζεις τη γραμμή σου ΚΑΤΑ ΒΟΥΛΗΣΗ!
Αυτό ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΥΘΟΡΜΗΤΑ!

Και ισχυει και για το λιγο χαλικάκι που βλεπεις ξαφνικά στην έξοδο, ενω εισαι πλαγιασμένος και θελεις γρηγορότερο ή αργότερο σήκωμα, για να αλλάξεις 20 εκατοστα πιό ανοιχτα ή πιο κλειστα σε 3-4 μέτρα, αλλα ο συνεπιβάτης σου  είναι (δικαίως) αλλού και κανει τα δικά του,

και για άλλα τέτοια ωραία,
που το ένστικτο τα καταφέρνει με "κόπο" ή "τρόμο", ενώ υπάρχει "τρόπος"...
Ειναι ευκολότερο (και πιο μικρο-ρυθμιζόμενο) να αλλάζεις τη ευθυγραμμιση της γωνίας καστερ του μπροστινού σου σχετικά με τον αξονα κινησης της μοτοσυκλέτας (αυτό κανεις με το counter steering) παρά να αλλάζεις τη θέση του σώματός σου, πόσο μάλλον του συνεπιβάτη σου...   

Μετα από 30 χρόνια ένστικτου, έμαθα να ελεγχω σκόπιμα και μετρησιμα την κατευθυνση της μηχανής.
Μπορω να πω οτι με 3 γυρους στα Μεγαρα καταλαβα τη διαφορά.
Και με ένα μηνα καθημερινή, συστηματική, "καταναγκαστική" εφαρμογη του "τρόπου", σιγα - σιγα μάλλον κατακτησα ένα "νέο ένστικτο", και κάπου εκει αλλαξε η σχεση μου με το "στριβειν"...
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 07, 2015, 01:29:09 μμ από PanLampro »
Θα με φάει η περιέργεια...
Τί είναι μετά την επόμενη στροφή?

Αποσυνδεδεμένος Dili

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Lover
  • **
  • Μηνύματα: 236
    • 1200 Sport
Απ: Συζήτηση χθές στην λέσχη
« Απάντηση #4 στις: Ιανουάριος 07, 2015, 01:52:57 μμ »
Θα μιλήσω για εμένα,
πιστεύω ότι αυτά που συζητήσαμε και συζητάμε θα ήθελα να είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που η λέσχη
θα έπρεπε να μου έχει μάθει νομίζω ότι δεν είμαι μόνος αλλά και ο μόνος να είμαι έπρεπε η λέσχη να βρεί έναν τρόπο να μου δώσει πληροφορίες και πρακτικά έαν γίνεται. Καταλαβαίνω ότι τα οικονομικά μας αυτήν την εποχή
είναι δύσκολα για όλους άλλά πιστεύω ότι θα μπορούσαμε να πάμε σε έναν ελεγχόμενο χώρο με κάποιες κορίνες και να μάθουμε κάποια βασικά. Κώστα αυτό που λέγαμε να το οργανώσουμε. Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.
 :thumbsup:

Αποσυνδεδεμένος DonRodrigo

  • Guzzi Fetish
  • ***
  • Μηνύματα: 389
    • Griso 1100
Απ: Συζήτηση χθές στην λέσχη
« Απάντηση #5 στις: Ιανουάριος 07, 2015, 04:31:55 μμ »
....... Και πολύ ορθά κατά την γνώμη μου όπως προσπάθησα να εξηγήσω (μάλλον ανεπιτυχώς) παλιότερα εδώ: http://forum.motoguzziclub.gr/index.php/topic,1014.msg9656.html#msg9656

Καθόλου "ανεπιτυχώς", με αυτό το post και τις ερωταπαντήσεις - συζήτηση που ακολούθησε, το θέμα αναπτύχθηκε ΠΛΗΡΩΣ.
Για όποιον προτιμά να διαβάζει, εκεί βρίσκονται όλες (μάλλον) οι απαντήσεις...

Όποιος προτιμά τα βίντεο, ας δει το link του gregoryp...

Πέρα από αυτά, για να μη σπαμάρω σε ένα θέμα που θα μπορούσε άνετα να γίνει sticky - μιας που σε δυο-τρεις απαντήσεις έχει όλο το ζουμί:

Μιας που το "στρίψε το τιμόνι απο την άλλη" μου ακουγόταν αφύσικο και παράλογο, για να εξασκηθώ το σκεφτόμουν ως:

"Ρίξε λίγο βάρος στο τιμόνι με το χέρι που είναι προς τη μεριά που θες να στρίψεις"

Αποσυνδεδεμένος DonRodrigo

  • Guzzi Fetish
  • ***
  • Μηνύματα: 389
    • Griso 1100
Απ: Συζήτηση χθές στην λέσχη
« Απάντηση #6 στις: Ιανουάριος 07, 2015, 04:36:35 μμ »
Το spam το ξεχωρίζω, μπας και διαγραφεί...


Εκεί είπαμε ότι πάντα πρέπει να κοιτάς την έξοδο της στροφής (υπάρχει μια βασική αρχή που λέει: πας όπου κοιτάς). Το σημείο φυγής που έρχεται ......



Τι μου θυμίζει.... Τι μου θυμίζει....  :think:



http://ic.pics.livejournal.com/bes_veter/16516626/27111/27111_original.jpg
Συζήτηση χθές στην λέσχη

Αποσυνδεδεμένος ZORDAN

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • I Live Here
  • *
  • Μηνύματα: 7920
  • Minority Report
Απ: Συζήτηση χθές στην λέσχη
« Απάντηση #7 στις: Ιανουάριος 07, 2015, 04:48:28 μμ »
Κι οπως είχε πει κάποτε κάποιος.....μαθαίνω να οδηγαω απο πόστ στα φόρουμ,...μαθαίνω να μαμαω από τσόντες, κλπ  :hehe:

Πολύχρονοι οι Gkot, ΠαλιοΜιραζ και ο παπαΓΙΑΝΝΗΣ τάσος.  :hehe:

Άσχετο.  :cake:
Never ride faster than your guardian angel can fly

Αποσυνδεδεμένος PanLampro

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Maniac
  • *****
  • Μηνύματα: 1019
Απ: Συζήτηση χθές στην λέσχη
« Απάντηση #8 στις: Ιανουάριος 07, 2015, 07:07:05 μμ »
Ki εμενα τιποτα εεεεεεε? :hehe:


Χρόνια πολλα παλιόπαιδα...
Θα με φάει η περιέργεια...
Τί είναι μετά την επόμενη στροφή?

Αποσυνδεδεμένος Oil_and_fuel

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Fetish
  • ***
  • Μηνύματα: 497
Απ: Συζήτηση χθές στην λέσχη
« Απάντηση #9 στις: Ιανουάριος 08, 2015, 11:50:05 πμ »
Σχετικά με το σκίτσο του Joe Bar που ανέβασε ο εκλεκτός Don Rodrigo:

Γαλλικά: La moto suit toujours le regard du pilote
Ελληνικά: Η μοτοσυκλέτα ακολουθεί πάντα το βλέμμα του οδηγού.... :oldgit:

Αποσυνδεδεμένος VAS

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • I Live Here
  • *
  • Μηνύματα: 5799
  • ο θείος Νώντας...
    • 1000 SP, california 1100
Απ: Συζήτηση χθές στην λέσχη
« Απάντηση #10 στις: Ιανουάριος 09, 2015, 11:38:55 πμ »
Θα μιλήσω για εμένα,
πιστεύω ότι αυτά που συζητήσαμε και συζητάμε θα ήθελα να είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που η λέσχη
θα έπρεπε να μου έχει μάθει νομίζω ότι δεν είμαι μόνος αλλά και ο μόνος να είμαι έπρεπε η λέσχη να βρεί έναν τρόπο να μου δώσει πληροφορίες και πρακτικά έαν γίνεται. Καταλαβαίνω ότι τα οικονομικά μας αυτήν την εποχή
είναι δύσκολα για όλους άλλά πιστεύω ότι θα μπορούσαμε να πάμε σε έναν ελεγχόμενο χώρο με κάποιες κορίνες και να μάθουμε κάποια βασικά. Κώστα αυτό που λέγαμε να το οργανώσουμε. Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.
 :thumbsup:

That's the spirit eStavros  :thumbsup:

Και να θυμισω οτι πολυ προσφατα η Λέσχη διοργανωσε με τεραστια επιτυχία δυο εξαιρετικά σχολεία ασφαλους και σωστής οδήγησης ...

Το πρωτο με το ινστιτούτο ΜΟΤΟΘΕΣΙΣ της MOTOE level I (διήμερο) που βασιζεται στο Εγκλέζικο συστημα της ΡΟΣΠΑ που εγινε σε συνθηκες κινησης σε προκαθορισμενες διαδρομες + θεωρια (στη λεσχη)

και το δευτερο (ημερήσιο) με το ινστιτούτο ασφαλούς οδήγησης Μυλωνας μεσω του φιλου και μελους μας Θαναση Ταράτσα στο αεροδρόμιο του Τατοιου με συνθηκες ελεγχομενες (στην πιστα με κορινες κλπ κλπ) + θεωρία εκεί...


Παλιοτερα δε, ειχαμε κανει  και σχολειο California στα Μεγαρα (το πρωτο level)


Το σιγουρο ειναι οτι τετοια πραγματα θα ξαναγινουν...
Όπως είχε πει ενας γνήσιος Guzzista πριν τον διώξει το καθεστώς : "Καιμε βενζίνη, οι υπόλοιποι καίνε το σάλιο τους!"