Καλώς ήρθες στη παρέα μας Stam, εδώ πιστεύω πως θα βρεις πολλούς ομοιοπαθείς ερωτοχτυπημένους με τα Guzzi και την απαιτούμενη εγκυρότητα και ποιότητα των απαντήσεων στα ερωτήματα σου.
Φαίνεται πως δημιουργείται σοβαρή «φωλιά με αετόπουλα» στη Χαλκίδα: το Stelvio του Νίκου, το California του Κώστα, το Breva του Πέτρου, το Le Mans που ετοιμάζεται του Τάσου και τώρα το Monza σου που αισίως θα κυλήσει σύντομα στους δρόμους σας, είναι μεγάλη συγκέντρωση φίλων και μελών σε μία μόνο πόλη. Ίσως να ξεχνάω ή να αγνοώ και μερικούς ακόμη! Για να μην βάλουμε και τη Κάρυστο μέσα που κι εκεί υπάρχει μικρή αλλά υπολογίσιμη δύναμη!
Λοιπόν πάμε στις ερωτήσεις σου:
Α. η «μαμά» για το Monza λέει: 90/90-18 μπροστά (ή 3.25-18) και 100/90-18 (ή 3.50-18) πισω. Αυτά είναι τα καλύτερα για τη μηχανή και με αυτά έχει σχεδιαστεί η γεωμετρία της. Επιπλέον με αυτά έχουν σχεδιαστεί και οι μετρήσεις του ταχύμετρου και του οδόμετρου οι οποίες θα θέλεις να είναι το δυνατόν ακριβέστερες σε περίπτωση που αργότερα ασχοληθείς με κλασσικά ράλυ και αγώνες regularity (διοργανώνουμε κι εμείς κάθε χρόνο σαν λέσχη και σε διαβεβαιώ πως έχουν μεγάλο ενδιαφέρον και πολλή διασκέδαση. Έτσι και τελειώσεις το Monza σου και το πιστοποιήσεις σαν κλασσικό, θα μπορείς κι εσύ να συμμετέχεις).
Έλα όμως που συνήθως είναι αρχαίας σχεδίασης τα πέλματα τους, χαμηλού δείκτη ταχύτητας και δυσεύρετα όλο και περισσότερο καθώς περνούν τα χρόνια.
Τι εναλλακτικές έχεις;
α. με ελάχιστα προβλήματα και δοκιμασμένες λύσεις: εμπρός 100/90-18 και πίσω 110/90-18 ή 120/80-18. Αυτές χωράνε ίσα-ίσα στο ψαλίδι/φτερά/πειρούνι και δεν αλλάζουν και πολύ γεωμετρία και ενδείξεις οργάνων. Είναι πολύ κοντά σε διαστάσεις με τα «μαμίσια».
β. Με περισσότερα προβλήματα/πλεονεκτήματα: εμπρός τα ίδια και πίσω 120/90-18. Τι συμβαίνει με αυτά: Για να περάσει (δύσκολα) ανάμεσα σε διαφορικό και ψαλίδι το ξεφουσκώνεις τελείως. Αποτέλεσμα: αν σε πιάσει λάστιχο πρέπει να πας οπωσδήποτε σε βουλκανιζατέρ ή να χρησιμοποιήσεις αμπούλα μετά το μπάλωμα. Δηλαδή δεν παίζει να το βγάλεις μόνος, να πας να το φτιάξεις κάπου και να το γυρίσεις πίσω για τοποθέτηση έτοιμο φουσκωμένο. Αλλο αποτέλεσμα: με λίγο στραβή ζάντα βρίσκει στο ψαλίδι. Άλλο αποτέλεσμα, ίσως και βελτίωση: Μικρότερη επιτάχυνση/μεγαλύτερη τελική, πιο χαλαρό ταξίδι δηλαδή θα γυρίζει το μοτέρ με λιγώτερες στροφές για την ίδια ταχύτητα ταξιδίου, αλλά υπόψη ότι ένα «κουρασμένο» μοτέρ δεν θα βάζει τη 5η στα κίτρινα. Άλλο αποτέλεσμα: σχετική αλλαγή της γεωμετρίας της μηχανής με + και – που ο καθένας εκτιμά προσωπικά και εξαρτώνται και από το δικό του στυλ οδήγησης. Τίποτα δραματικό όμως.
γ. Οι δικές σου εναλλακτικές μάλλον δεν χωράνε με τίποτα σε ψαλίδι /πειρούνι λόγω πλάτους (110mm & 130mm). Σε περίπτωση που τα καταφέρεις μας ενημερώνεις κι εμάς.
Β: πιό εύκολη αυτή η απάντηση: Αν χρησιμοποιείς ακόμη το γνήσιο «setup αναπνοής» δηλαδή φιλτροκούτι, πλαστικές και λαστιχένιες γνήσιες εισαγωγές, πιπάκια, σωλήνες αναθυμιάσεων κλπ, μάλλον τα ξεχνάς γιατί θα μπλέξεις. Μάλλον δεν χωράνε κατευθείαν τα 30άρια και ακόμα και αν τα καταφέρεις να τα ταιριάξεις, ίσως χάσεις το μοναδικό πλεονέκτημα της χρήσης του μαμίσιου φιλτροκουτιού που είναι η ομαλή λειτουργία και ροπή από πιο χαμηλά. Αν για λόγους ευκολίας συντήρησης έχεις καταργήσει το γνήσιο φιλτροκούτι (μεγάλος μπελάς στη συντήρηση είναι η αλήθεια!), εσύ ή κάποιος προγενέστερος ιδιοκτήτης, τότε έχεις φιλτοχοάνες και ήδη πιθανά έχεις/ει παίξει με βελόνες/ζιγκλέρ για να αποδώσουν αυτές καλά. Εεε το ίδιο θα χρειαστεί να ξανακάνεις για τα 30άρια. Θα έχεις μεγαλύτερη απόδοση σε ψηλές στροφές με κάποιο κόστος σε ροπή χαμηλά αλλά αν ταξιδεύεις με το monza, αξίζει να πειραματιστείς.
Ελπίζω να σε κάλυψα, αλλιώς παραμένουμε και πάλι στη διάθεση σου!
