Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε. Δεκέμβριος 16, 2018, 10:49:53 πμ

Αποστολέας Θέμα: 2-stroke blues!  (Αναγνώστηκε 9607 φορές)

Αποσυνδεδεμένος aquile

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Maniac
  • *****
  • Μηνύματα: 1161
2-stroke blues!
« στις: Σεπτέμβριος 25, 2017, 03:24:15 μμ »
Ενα κολλημένο και λειψό, ταπεινό δίχρονο Guzzi. Αξίζει να σωθεί;

Δεν ξέρω τι λέτε εσείς, εγώ το αγόρασα.. :think:

Θα το πάμε μαζί αν θέλετε. Φωτό, εργασίες, αμφιβολίες, όλα....

STAGE 1: As found ή μάλλον καλύτερα, όπως αποκτήθηκε...
Γυρνωντας προς τα πισω ολοταχως, προσπερασαμε δυστυχως και την εποχη του Carlo...

Αποσυνδεδεμένος aquile

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Maniac
  • *****
  • Μηνύματα: 1161
Απ: 2-stroke blues!
« Απάντηση #1 στις: Σεπτέμβριος 25, 2017, 03:25:35 μμ »
Κι ακόμα λίγες φωτό...
Γυρνωντας προς τα πισω ολοταχως, προσπερασαμε δυστυχως και την εποχη του Carlo...

Αποσυνδεδεμένος aquile

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Maniac
  • *****
  • Μηνύματα: 1161
Απ: 2-stroke blues!
« Απάντηση #2 στις: Σεπτέμβριος 26, 2017, 03:27:59 μμ »
Ας μιλήσουμε λίγο για το ιστορικό της απόκτησης, του στόχου και της αιτίας να ασχοληθούμε με κάτι τόσο εξεζητημένο και πρακτικά χωρίς τιμή μεταπώλησης σαν κλασσικό, ακόμα και αν γίνει «βιτρίνα»! :mg:

Εδώ και πολλά χρόνια έχω πρόσβαση σε ανταλλακτικά για αυτό συγκεκριμένα το μοντέλο. Παλιότερα ονειρευόμουνα να αποκτήσουμε μερικοί φίλοι από ένα 125 Tuttoterreno, (έτσι είναι η κανονική ονομασία της Guzzi αυτής, ή αλλιώς 125 enduro) σε συμβολική φυσικά τιμή, να τα κάνουμε λειτουργικά μαθαίνοντας και παίζοντας τους μηχανικούς , και για να γίνει πραγματική πλάκα να οργανώσουμε «ενιαίο» με αυτά σκαρφαλώνοντας στους πέριξ της Αττικής λόφους... Φυσικά περάσανε τα χρόνια, τα μηχανάκια αυτά τα έφαγε η χωματερή ή η ανακύκλωση και το όνειρο ξεχάστηκε... 

Κάποια φορά ακούμπησα ένα και μου ξέφυγε. Πως; Με πρόλαβε ο σκουπιδιάρης. Το story: Στο κτίριο των γραφείων της πρώτης μου δουλειάς στη Συγγρού από κάτω, ακουμπισμένο σε ένα δέντρο σκούριαζε ένα τέτοιο 125 για καιρό. Μετά από 6-7 τουλάχιστον χρόνια αναμονής αποφάσισα να δράσω. Εντόπισα (με δυσκολία) τον ιδιοκτήτη, κανονίσαμε τιμή και συμφωνήσαμε την μεθεπόμενη μέρα να παραλάβω και να πληρώσω. Όταν έφθασα με το τρέιλερ του γαμπρού μου να φορτώσω, το μηχανάκι δεν ήταν στο δέντρο, υπέθεσα ότι ο ιδιοκτήτης το μάζεψε να το ετοιμάσει για φευγιό..Δεν ήταν όμως έτσι...Με είχε προλάβει το μυρωδάτο θηρίο τη προηγούμενη το βράδυ, όπως μας είπε ο μάστορας του συνεργείου πίσω από το δέντρο....
Γυρνωντας προς τα πισω ολοταχως, προσπερασαμε δυστυχως και την εποχη του Carlo...

Αποσυνδεδεμένος aquile

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Maniac
  • *****
  • Μηνύματα: 1161
Απ: 2-stroke blues!
« Απάντηση #3 στις: Σεπτέμβριος 27, 2017, 02:57:44 μμ »
Για να δούμε τι ακριβώς είναι αυτό το εντουράκι της Guzzi.

Η Βικιπαίδεια λέει τα εξής στα Γερμανικά, κάνετε άμεση μετάφραση (και σκάστε πλάκα με τις λέξεις στα τεχνικά στοιχεία!)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Moto_Guzzi_125_Tuttoterreno

Δείτε κι ένα video εδώ, άλλο γέλιο με τον Ιταλό!

https://vimeo.com/128729520

Όπως διαβάσατε βγήκε επί αυτοκρατορίας De Tomazo και φυσικά ταυτόχρονα με τα 2 brand names, αυτό που αγαπούσε (Benelli) και αυτό που του έδινε προοπτικές (Moto Guzzi).

Συνημμένες φωτό και με τις 2 μάρκες και επιπλέον σε αυτό το χρώμα που μου αρέσει περισσότερο. Αυτό  λοιπόν θα είναι και ο στόχος...
Γυρνωντας προς τα πισω ολοταχως, προσπερασαμε δυστυχως και την εποχη του Carlo...

Αποσυνδεδεμένος nikos900

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Lover
  • **
  • Μηνύματα: 200
  • ..keep on dreaming..
Απ: 2-stroke blues!
« Απάντηση #4 στις: Σεπτέμβριος 27, 2017, 03:02:36 μμ »
!!!!!!!!!!!

...τo benelli το ζαχάρωνα πιτσιρικάς :) 
Εντάξει, ψιλοέτοιμο το πήρες, λίγο λάδωμα θέλει  :hehe:
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 27, 2017, 04:13:44 μμ από nikos900 »

Αποσυνδεδεμένος ZORDAN

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • I Live Here
  • *
  • Μηνύματα: 7920
  • Minority Report
Απ: 2-stroke blues!
« Απάντηση #5 στις: Σεπτέμβριος 27, 2017, 08:07:15 μμ »
Δεν σε ξέρω να το πήρες για να πειραματιστείς. Είναι σαν το βλέπω ήδη,...κατάσταση βιτρίνας!  :hehe:   :thumbsup:
Never ride faster than your guardian angel can fly

Αποσυνδεδεμένος aquile

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Maniac
  • *****
  • Μηνύματα: 1161
Απ: 2-stroke blues!
« Απάντηση #6 στις: Σεπτέμβριος 28, 2017, 07:16:58 μμ »
!!!!!!!!!!!

...τo benelli το ζαχάρωνα πιτσιρικάς :) 
...

Κι εγώ ακριβώς το ίδιο! Το Σεπτέμβρη του '77, τα χρήματα που είχα μαζέψει από χαρτζηλίκια δεν φθάνανε όμως για το Benelli και μεταχειρισμένο δεν έβρισκες με τίποτα...
Έτσι βρέθηκα με το πρώτο μου μηχανάκι, κρυφά, ένα Honda Elsinore 125, διχρονάκι και αυτό. Η φωτό από το πρώτο ταξίδι μου με κολλητο συμμαθητή στη Θεσσ/κη (χωρίς δίπλωμα ακόμη...)
Γυρνωντας προς τα πισω ολοταχως, προσπερασαμε δυστυχως και την εποχη του Carlo...

Αποσυνδεδεμένος nivara

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Lover
  • **
  • Μηνύματα: 201
    • Δρομολόγιο
Απ: 2-stroke blues!
« Απάντηση #7 στις: Οκτώβριος 01, 2017, 10:25:32 πμ »
Μπράβο Πέτρο, θα γουστάρεις τρελά πιστεύω...

Έμενες τότε Θεσσαλονίκη, ή πήγες με το 125 δικάβαλο από Αθήνα; :?

Σύνεχισε, πολύ ενδιαφέρον το φωτο ρεστορινγκ ρεπορτάζ με χρονικά άλματα...

Νίκος

Αποσυνδεδεμένος aquile

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Maniac
  • *****
  • Μηνύματα: 1161
Απ: 2-stroke blues!
« Απάντηση #8 στις: Οκτώβριος 02, 2017, 11:20:16 πμ »
Πράγματι γουστάρω! Είναι η θεραπεία που μου συνέστησε ο γιατρός για να κάθομαι καλά!  :? :hehe:

Στη Θεσσαλονίκη απλά είχαμε ανέβει μετά από πρόσκληση φίλης που μόλις είχε μπεί σε κάποια σχολή και μας υποσχέθηκε φιλοξενία..κρατιέται δεκαοχτάρης μετά από τέτοια πρόταση;

Λοιπόν πάμε να δούμε τι έχουμε στα χέρια μας:

1η Φωτο: Πλαίσιο - κινητήρας - καρμπυρατέρ.
Ενα να έλειπε θα έκανε το πρότζεκτ σχεδόν απαγορευτικό.
Σε καλή οπτικά κατάσταση, ο κινητήρας έχουμε ενημερωθεί από το φίλο που το πήραμε πως είναι κολλήμένος. Ποτέ δεν ξέρεις βέβαια... Λείπει αριστερό καπάκι, αλλά το άλλο είναι εκεί, επίσης και τα πεντάλ φρένου (αριστερά!) και ταχυτήτων (δεξιά, δηλαδή ανάποδα).
Από το πλαίσιο απουσιάζει η σκουριά, καλό αυτό...Επίσης δεν φαίνεται σοβαρό χτύπημα κάπου.

2η Φωτο: 
Και το πίσω τμήμα σε καλή κατάσταση, τα λαμάκια είναι στη θέση τους, όχι όπως σε κάποιο άλλο πλαίσιο που είχα αγοράσει παλιότερα όπου ο επίδοξος δημιουργός cafe-racer τα είχε εξαφανίσει κακοδουλεύοντας τροχό και αφήνοντας παντού "τραύματα" πάνω στο σκελετό.

3η Φωτό:
Και ο λαιμός σχεδόν άψογος. Ακτύπητος, ακόμα και η κλειδαριά είναι εκεί, κλειδί μάλλον εύκολο για κλειδαρά να φτιάξει. Οι έδρες των ρουλμάν είναι στη θέση τους, θα πρέπει να αλλαχθούν μαζί με τα κωνικά ρουλμάν του λαιμού.
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 03, 2017, 02:35:14 πμ από aquile »
Γυρνωντας προς τα πισω ολοταχως, προσπερασαμε δυστυχως και την εποχη του Carlo...

Αποσυνδεδεμένος aquile

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Maniac
  • *****
  • Μηνύματα: 1161
Απ: 2-stroke blues!
« Απάντηση #9 στις: Οκτώβριος 03, 2017, 12:35:40 μμ »
4η φωτό:
Το καρμπυρατέρ, είναι στη θέση του και κατα 95% θα είναι έτοιμο με ένα καθάρισμα. Ο τετραχλωράνθρακας θα εξαφανίσει τα πάντα, βρώμες, οξείδωσεις αλουμινίου, ξεραμένα λάδια μίξης, o-rings, φλάτζες, τσιμούχες, ότι υπάρχει μέσα, αν δεν αφαιρεθεί προηγουμένως....Δυστυχώς και την υγεία όποιου τον εισπνέει...

5η φωτό:
Το τιμόνι είναι λίγο στραβό αριστερά αλλά θα έρθει, δεν έχει τσακίσει πουθενά. Επάνω του το ανεκτίμητο συλλεκτικά γκάζι της Verlicchi, δεν βρίσκεται εύκολα.

6η φωτό:
Το ρεζερβουάρ έχει ήδη φάει πολλή δουλειά από το προηγούμενο ιδιοκτήτη. Καθαρό μέσα, επισκευασμένο έξω και με τη μάρκα της προτίμησης του για να μπερδεύει τους πιτσιρικάδες.
Γυρνωντας προς τα πισω ολοταχως, προσπερασαμε δυστυχως και την εποχη του Carlo...

Αποσυνδεδεμένος aquile

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Maniac
  • *****
  • Μηνύματα: 1161
Απ: 2-stroke blues!
« Απάντηση #10 στις: Οκτώβριος 05, 2017, 01:36:03 μμ »
7η & 8η φωτό:
Δείτε τη τραγική κατάσταση της βάσης της σέλας. Γάτες, μικροπτώσεις, σαμποτάζ, τρυπάνε το ντύσιμο της σέλας. Μετα η υγρασία που απορροφάται από το αφρολέξ μένει εκεί και τρώει το μέταλλο..Ο προηγούμενος έκανε πραγματικά καλή δουλειά, έχτισε βάση από το μηδέν. Δείτε τη στη φωτό 8.

9η φωτό:
Το υποπλαισιάκι της ουράς καρατομήθηκε (για κόντυμα κοκκοβιού όπως αρμόζει σε ένα cafe) αλλά ευτυχώς τα κομμάτια κρατήθηκαν και συνόδεψαν τη πώληση. Εύκολα θα κολληθούν πάλι.

Προχθές έγινε η δοκιμή αν γυρνάει το μοτέρ. Δυστυχώς όχι. Όμως έτσι ανακάλυψα πως δεν έχω μανιβέλα. Αμεσα έγινε αναζήτηση σε Ιταλία και Γερμανία με αρνητικά αποτελέσματα. Χθες, με λεπτομερές ψάξιμο βρέθηκε μετ/νο στην Ιταλία και είναι ήδη στο δρόμο με 35 ευρώ σύνολο. Αν δεν γνωρίζεις πως η μανιβέλα λέγεται "pedivella" στα ιταλικά, τρέχα γύρευε...
Γυρνωντας προς τα πισω ολοταχως, προσπερασαμε δυστυχως και την εποχη του Carlo...

Αποσυνδεδεμένος aquile

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Maniac
  • *****
  • Μηνύματα: 1161
Απ: 2-stroke blues!
« Απάντηση #11 στις: Οκτώβριος 06, 2017, 07:57:01 μμ »
Ξεκίνησαν οι εργασίες. Η πιο δύσκολη φάση είναι να ανοίξει το κολλημένο μοτέρ. Γνωστό. Για να δούμε...
Το μπουζί ξεβιδώνει εύκολα, λίγο αντισκωριακό και μετά βούτυρο! Το ίδιο και οι 4 κυλινδρικές βίδες που συνεργάζονται με τα 4 μπουζόνια που σφίγγουν τη κυλινδροκεφαλή. Όταν έρθει η ώρα τους θα φάνε τη περιποίηση τους γιατί δεν βρίσκονται στο εμπόριο, είναι ειδικές για το ΤΤ.

Δείτε τις στη φωτό 10.

Στην φωτό 11 έχει βγεί εύκολα η κεφαλή. Η μανιβέλα που βλέπετε είναι από Guzzi 254, σχεδόν ίδια με την αναμενόμενη από Ιταλία, αλλά ανάποδη. Μας έκανε προσωρινά τη δουλειά μας, δηλαδή το τσεκ αν είναι κολλημένο ή όχι το μοτέρ.

Στη φωτό 12 βλέπουμε την αρχή του μόχθου. Το έμβολο από πάνω δεν δείχνει μεγάλους "τσαμπουκάδες" ούτε βαριές οξειδώσεις...

WD40, βαριοπούλα και ένα ξύλινο πόδι να χτυπάμε και ξεκινάμε. Με τις πρώτες δυνατές, υποχωρούν οι πρώτες ψύκτρες, σε λίγο κι άλλες...Καραφλός θα μείνει ο κύλινδρος...Αλλά υπάρχει πλάνο Β οπότε δεν πτοούμαστε.
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 06, 2017, 08:02:42 μμ από aquile »
Γυρνωντας προς τα πισω ολοταχως, προσπερασαμε δυστυχως και την εποχη του Carlo...

Αποσυνδεδεμένος aquile

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Maniac
  • *****
  • Μηνύματα: 1161
Απ: 2-stroke blues!
« Απάντηση #12 στις: Οκτώβριος 07, 2017, 07:52:20 μμ »
Φωτο 13:
Στην αρχή δεν κουνιέται τίποτα. Μπλοκ & κύλινδρος είναι ενιαία και αδιαχώριστα.. Φυσικά το έχω πλημμυρίσει στο αντισκωριακό. Ένα πρόβλημα με το δίχρονο μοτέρ είναι ότι έχει θυρίδες εξαγωγής και τα υγρά φεύγουν από κει και χύνονται έξω, οπότε η πλημμύρα είναι θεωρητική.
Μετά από 20 δυνατές σφυριές γύρω-γύρω και σχεδόν όλες τις κάτω ψύκτρες κουρεμένες, μια μικρή χαραμάδα ανοίγει.
Πρόσκαιρη χαρά όπως θα φανεί σε λίγο...

Φωτό 14:
Κι αν έχει φάει ξύλο!
Μεταφορικά και κυριολεκτικά...

Φωτό 15:
Η πρόοδος είναι 1mm ανά 20 σφυριές. Δεν πάμε καλά έτσι. Επιστρατεύεται ζέσταμα με θερμοπίστολο στην αρχή, μικρή πρόοδος, φλόγιστρο αργότερα, το ίδιο. Τέλος ακολουθώντας υποδείξεις φίλου της λέσχης αφήνω υγρό που αφαιρεί τη σκουριά να δράσει όλη τη νύκτα. Πάλι μικρή πρόοδος. Αν πάμε έτσι θα "την ακούσει" το κομβίο του στροφάλου, κάτι που δεν πρέπει να γίνει με τίποτα.
Έχω φτάσει στο σημείο που βλέπετε αλλά σκέφτομαι να μην βαρέσω άλλο. Τη Δευτέρα στο Πέτρο για δανεικό εξωλκέα μήπως έχουμε καλύτερα αποτελέσματα...
Γυρνωντας προς τα πισω ολοταχως, προσπερασαμε δυστυχως και την εποχη του Carlo...

Αποσυνδεδεμένος aquile

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Maniac
  • *****
  • Μηνύματα: 1161
Απ: 2-stroke blues!
« Απάντηση #13 στις: Οκτώβριος 07, 2017, 07:54:40 μμ »
Α, ξέχασα...δέχομαι και συμβουλές!  :?
Γυρνωντας προς τα πισω ολοταχως, προσπερασαμε δυστυχως και την εποχη του Carlo...

Αποσυνδεδεμένος aquile

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Maniac
  • *****
  • Μηνύματα: 1161
Απ: 2-stroke blues!
« Απάντηση #14 στις: Οκτώβριος 08, 2017, 11:47:34 μμ »
Κυριακή πρωί, ήσυχα, δεν έχω κανονίσει κάτι, τα πουλιά κελαιδάνε, ο ήλιος λάμπει, το μικρό ραδιόφωνο μου κάνει καλή παρέα.
Μη μπορώντας να αποδεχτώ την αδυναμία μου να προχωρήσω, άρχισα να ψάχνω στις παροπλισμένες εργαλειοθήκες μήπως βρεθεί κάτι που θα με ξεκολλήσει. 

Φωτό 16:
Ένας παλιός, κανιβαλλισμένος και μικρός για τη δουλειά αυτή εξωλκέας μου έκλεισε το μάτι και για αρκετή ώρα τον παρατηρούσα και σκεφτόμουνα πως θα τον εφαρμόσω, αν υπήρχε τρόπος να τραβήξει επάνω τον κύλινδρο από το πιστόνι. Αρχικά σκεφτόμουνα την εφαρμογή του εξωτερικά, ήταν πολύ μικρός γι' αυτό. Εσωτερικά; Μα ναι. Αφού ο κύλινδρος πάει για πέταμα, τι με νοιάζει να γδαρθεί, τι πειράζει να τον πιάσω από τις θυρίδες που είναι σχεδόν εκεί που πρέπει, στις 120ο για να χωθούν τα 3 μπράτσα του εξωλκέα...Θέλει δουλειά αλλά γίνεται μάλλον...

Φωτό 17:
Μετά από 1-2 ώρες πειράματα, δοκιμές να βρεθούν οι κατάλληλοι αποστάτες και να βγούν-γυρίσουν-βιδωθούν εκεί που πρέπει τα μπράτσα του εξωλκέα, αρχίζει το σφίξιμο. Ανήσυχος βιδώνω σιγά-σιγά. Ο φόβος να μην υποχωρήσει το έμβολο, μην το τρυπήσει ο εξωλκέας παρόλο το καρυδάκι που έβαλα για να μοιράζει τη δύναμη σε μεγάλη περιφέρεια της κορώνας του εμβόλου. Τα νέα πολύ καλά. Αρχίζει η ισπανική υποχώρηση. Θέλει υπομονή, αντισκωριακό και βίδωμα με ρυθμό χελώνας...

Φωτό 18:
Τέλεια. Μετά από 90' περίπου παίδεμα με το θαυματουργό εργαλείο, επήλθε διαχωρισμός! Πετάμε κύλινδρο, κρατάμε (ίσως) έμβολο και σίγουρα δεν βλαψαμε στρόφαλο!
Γυρνωντας προς τα πισω ολοταχως, προσπερασαμε δυστυχως και την εποχη του Carlo...