Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε. Οκτώβριος 19, 2017, 03:44:52 μμ

Αποστολέας Θέμα: 2-stroke blues!  (Αναγνώστηκε 958 φορές)

Αποσυνδεδεμένος aquile

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Maniac
  • *****
  • Μηνύματα: 1024
Απ: 2-stroke blues!
« Απάντηση #15 στις: Οκτώβριος 11, 2017, 12:11:00 πμ »
Κάνουμε μια παύση με το μπλοκ και δουλεύουμε λίγο τα περιφερειακά. Ο σκοπός είναι να μην μας καθυστερήσουν δουλειές που εξαρτώνται από άλλους, όταν έχουμε πάρει φόρα και δένουμε.

Μια τέτοια δουλειά είναι οι τροχοί. Θέλουν πολλές επεμβάσεις και θέλουν τον ειδικό τους. Ξέπλεγμα, ίσιωμα, χρώμια, γαλβανίσματα, γυαλίσματα, ακτινολογήσεις, είναι εργασίες που φυσικά ξεπερνούν τις περιορισμένες μου γνώσεις και δεξιότητες.
Θα τις αναλάβει ο Μήτσος Ζ., πέριξ της κλασσικής, παλιός Γκουτσαίος, στον οποίο έχω αναθέσει και παλιότερα δουλειές, έμεινα ευχαριστημένος, είναι λογικός σε χρεώσεις και επιπλέον μου είναι συμπαθής. Θέλετε περισσότερα; Αδύνατον...

Απόψε πετάγομαι μέχρι το εργαστήρι του και κάνουμε μια πρώτη διάγνωση της δουλειάς. Η ετυμηγορία λέει τα παρακάτω.

Φωτό 19: Ο πίσω τροχός. 18-άρης, φοράει ελαστικό 3.25Χ18. Με λίγο ψάξιμο θα βρεθεί, δεν είναι πολύ εξεζητημένο.
Καλή στεφάνη, παέι για χρωμίωση. Πετάμε ακτίνες γιατί θα κοπούν τα άκρα τους που θα έχουν οξειδωθεί και δεν θα ξεβιδώνουν και χρησιμοποιούμε καινούργιες (από παπί, ύμαρτον, κι εδω  μας κυνηγάει ο Soihiro?), βούρτσα άγρια στο κέντρο (ταμπούρο), βούρτσα ψιλή στο λεβιεδάκι. Στις νέες άκρες των ακτινών που είναι χρυσαφί και θα φαίνονται άσχημα, θα γίνει γαλβάνισμα.
Τέλος όλα θα δεθούν, ακτινολογηθούν και όταν αγοραστεί το ελαστικό, ζυγοσταθμιστούν με καινούργια ρουλμάν εννοείται.

Φωτό 20: Ο εμπρός τροχός. 21-άρης, φοράει ελαστικό 2.50Χ21. Είναι πολύ εξεζητημένο.  Δύσκολα θα βρεθεί εδώ, μάλλον πάει για παραγγελία.
Κακή στεφάνη, όλο κτυπήματα, έχει περπατήσει πολύ με σκασμένο ελαστικό είπε ο ειδικός. Δε σώνεται. Πρέπει να βρεθεί άλλη. Οι ακτίνες σπάνιες, πρέπει να σωθούν γι' αυτό θα ξεβιδωθούν ευλαβικά, θα γαλβανιστούν μαζί με τα άκρα τους και τοποθετηθούν πάλι. Το κέντρο χοντρή βούρτσα, το λεβιεδάκι ψιλή. Αλλαγή ρουλμάν, ακτινολόγηση κλπ, όπως και ο πίσω.
Εκκρεμότητα η στεφάνη, πάμε να ψάξουμε.  :think:

Γυρνωντας προς τα πισω ολοταχως, προσπερασαμε δυστυχως και την εποχη του Carlo...

Αποσυνδεδεμένος aquile

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Maniac
  • *****
  • Μηνύματα: 1024
Απ: 2-stroke blues!
« Απάντηση #16 στις: Οκτώβριος 12, 2017, 09:58:22 μμ »
Καλησπέρα,
Τα νέα από το μέτωπο των τροχών όχι τέλεια. Ούτε το πίσω στεφάνι σωνότανε, ούτε οι λεπτές ακτίνες της μπροστινής 21' ξεβιδώνουνε από τα καψούλια τους...
Ευτυχώς δόθηκαν λύσεις: Η στεφάνη εντοπίστηκε, πάλι στο ebay, πάλι στην Ιταλία και παραγγέλθηκε πάραυτα. Αν ξέρεις πως την ψάχνεις. Εγώ δεν ήξερα αλλά έμαθα: 1.85Χ18. Κάπως συνηθισμένη ευτυχώς, σύνολο 65 ευρώ με ταχυδρομείο. Τελικά οικονομικώτερα από χρωμίωση της παλιάς.
Όσο για τις ακτίνες, δύσκολα εντοπίστηκαν αλλά είναι λίγο πιο χοντρές, σαν του V7, 4mm αντί για 3,2mm. Δεν πειράζει. Πιο δυνατος ο τροχός θα σηκώνει και άλματα με υπέρβαρους!  :hehe:

Στο μεταξύ το μπροστινό χρειάζεται περιποίηση. Απομακρύνουμε αυτοκόλλητα και...

Φωτό 21: Οι μπότες είναι χαραγμένες, χρειάζεται λέιανση με ψιλό σμυριδόπανο, 1500 και πάνω.

Φωτό 22: Τα καλάμια έχουν επιφανειακή (ελπίζω) σκουριά, πάλι με πολύ ψιλό συρματάκι κουζίνας θα απομακρυνθεί; Θα φανεί.

Φωτό 23: Οι λαστιχένιες ξύστρες είναι σκισμένες και κουβαλάνε τόνους βρώμας. Έτσι κι αλλιώς, θα ανοιχτούν για αλλαγή τσιμουχών και χρειάζεται να βρεθούν τα ανταλλακτικά (ξύστρες, 1 σπασμένο δακτυλίδι που τις σφίγγει, το άλλο είναι εντάξει αλλά θέλει χρώμιο, τσιμούχες, λάδι με το σωστό ιξώδες)
Γυρνωντας προς τα πισω ολοταχως, προσπερασαμε δυστυχως και την εποχη του Carlo...

Αποσυνδεδεμένος aquile

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Maniac
  • *****
  • Μηνύματα: 1024
Απ: 2-stroke blues!
« Απάντηση #17 στις: Οκτώβριος 15, 2017, 12:42:39 πμ »
Βρέθηκε λίγος χρόνος για να προχωρήσω τις εργασίες...

Στη φωτο 24 τα λίγα υλικά που χρειάζονται για τις δουλειές που είχα αναφέρει. Η υπομονή δυστυχώς δεν φωτογραφίζεται αν και είναι η πλέον απαραίτητη...

Φωτό 25: Το ψιλό συρματάκι κουζίνας (πιο ψιλό από αυτό που φαίνεται στη φωτό) έκανε τη δουλειά. Η σκουριά απομακρύνθηκε και από κάτω δεν υπάρχουν αμυχές και τραυματισμοί στο σκληροχρώμιο.

Φωτό 26: Οι βελτιωμένη οπτική κατάσταση είναι εμφανής. Πάμε για αλλαγη τσιμούχες και λάδι και είμαστε έτοιμοι.

Στη συνέχεια θα ασχοληθούμε με το καρμπυρατέρ. Αύριο όμως προηγείται η βόλτα της λέσχης! moto~
Γυρνωντας προς τα πισω ολοταχως, προσπερασαμε δυστυχως και την εποχη του Carlo...

Αποσυνδεδεμένος aquile

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Maniac
  • *****
  • Μηνύματα: 1024
Απ: 2-stroke blues!
« Απάντηση #18 στις: Οκτώβριος 16, 2017, 03:23:41 μμ »
Είναι μια υπέροχη μέρα, ότι πρέπει για εγχείριση στο καρμπυρατέρ.

Η προετοιμασία επιβάλει καθαριότητα και τακτοποιημένο περιβάλλον γιατί πολλά εξαρτήματα είναι μικρά και χάνονται.

Φωτό 27: Όλοι οι χημικοί τύποι της οξείδωσης είναι εδώ! Πραγματικά δεν καταλαβαίνω πως προέκυψε αυτή η πούδρα. Η αλήθεια είναι πως δεν έχω ανοίξει ποτέ καρμπυρατέρ που έχει μείνει αιώνες με μίγμα βενζίνης και διχρονόλαδου, αλλά και πάλι μου φαίνεται απίθανο αυτά που βρίσκονται μέσα να είναι η γενική περίπτωση...

Φωτό 28: Και μέλος της πανίδας βρήκε κάποτε εδώ καταφύγιο!!! Συνεχίζουμε με πρόχειρο καθαρισμό της πούδρας και των άλλων υπολειμμάτων για να μην βρωμίσουμε άσκοπα το καθαριστικό υγρό. Τα ζιγκλέρ είναι βουλωμένα και καθαρίζονται περνώντας από τη τρύπα τους σταδιακά όλο και περισσότερους κλώνους από πολύκλωνο χάλκινο σύρμα καλωδίωσης το οποίο γυμνώνουμε και χρησιμοποιούμε. Ο λόγος είναι να μην τραυματίσουμε/ξεχειλώσουμε/διευρύνουμε την οπή γιατί αντί π.χ. το ζιγκλέρ να είναι 40-αρι (όπως πράγματι είναι το ζιγκλέρ του minimum) θα γίνει οτιδήποτε μεγαλύτερο και άντε μετά να ψάχνεις γιατί δεν ρυθμίζεται..

Φωτό 29: Επειδή θα γίνει βάπτιση σε πολύ δραστικό χημικό πρέπει να ξεχωρίσουν όλα τα εξαρτήματα που έχουν πλαστικά/ελαστικά μέρη. Από κάποια, πχ το βαρελάκι του τσοκ, το ζιγκλέρ του ρελαντί κλπ, τα O-rings έτσι και τα πειράξει κανείς διαλύονται, ενώ αλλιώς θα κάνουν τη δουλειά τους, οπότε τα ξεχωρίζουμε και αυτά. Δεξιά αυτά που δεν θα περάσουν από το χημικό και αριστερά αυτά που θα καθαριστούν.
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 16, 2017, 03:36:27 μμ από aquile »
Γυρνωντας προς τα πισω ολοταχως, προσπερασαμε δυστυχως και την εποχη του Carlo...

Αποσυνδεδεμένος nikos900

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Lover
  • **
  • Μηνύματα: 179
  • ..keep on dreaming..
Απ: 2-stroke blues!
« Απάντηση #19 στις: Οκτώβριος 16, 2017, 06:28:08 μμ »
 :notworthy:

..και όταν λές θα τα βουτήξεις σε δραστικό χημικό υγρό τί θα είναι αυτό; φαντάζομαι εννοείς κάτι περισσότερο από wd40 / brake cleaner ?

Αποσυνδεδεμένος Oil_and_fuel

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Crazy
  • ****
  • Μηνύματα: 500
Απ: 2-stroke blues!
« Απάντηση #20 στις: Οκτώβριος 16, 2017, 08:11:56 μμ »
Για την περίπτωση της οξείδωσης σε μορφή λευκής πούδρας, ο καθαρισμός είναι σχετικά απλός.
Αρχικά να θυμίσω πως αυτό το είδος της "σκουριάς" συναντάμε συνήθως σε αλουμίνιο. Ναι, και το αλουμίνιο "σκουριάζει" (οξειδώνεται).
Με απλό ξύδι, ή σε επίμονες περιπτώσεις με μαγειρική σόδα, τα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά, και φθηνά, και με μικρό ρίσκο ζημιάς. :oldgit:

Καλή συνέχεια! :bier:

Μόλις παρατήρησα πως έγινα για το forum, Guzzi crazy (500 μηνύματα)!!!
 

Αποσυνδεδεμένος aquile

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Maniac
  • *****
  • Μηνύματα: 1024
Απ: 2-stroke blues!
« Απάντηση #21 στις: Οκτώβριος 16, 2017, 09:09:38 μμ »
:notworthy:

..και όταν λές θα τα βουτήξεις σε δραστικό χημικό υγρό τί θα είναι αυτό; φαντάζομαι εννοείς κάτι περισσότερο από wd40 / brake cleaner ?

Να εδώ Νικολή, το είχα αναφέρει, δυστυχώς δεν με πρόλαβε ο Oil_and_Fuel, το ξιδάκι θα έπαιρνε πρώτα τη πούδρα! Τώρα μουλιάζουν ήδη στο δικό μου υγρά, που σημειωτέο, μετά το 1998 περίπου έχει απαγορευτεί η πώληση του στο ελεύθερο εμπόριο.

"4η φωτό:
Το καρμπυρατέρ, είναι στη θέση του και κατα 95% θα είναι έτοιμο με ένα καθάρισμα. Ο τετραχλωράνθρακας θα εξαφανίσει τα πάντα, βρώμες, οξείδωσεις αλουμινίου, ξεραμένα λάδια μίξης, o-rings, φλάτζες, τσιμούχες, ότι υπάρχει μέσα, αν δεν αφαιρεθεί προηγουμένως....Δυστυχώς και την υγεία όποιου τον εισπνέει...
"
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 18, 2017, 09:02:53 πμ από aquile »
Γυρνωντας προς τα πισω ολοταχως, προσπερασαμε δυστυχως και την εποχη του Carlo...

Αποσυνδεδεμένος aquile

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Maniac
  • *****
  • Μηνύματα: 1024
Απ: 2-stroke blues!
« Απάντηση #22 στις: Οκτώβριος 17, 2017, 06:45:04 μμ »
Εχοντας κάνει αρκετές φορές αυτή τη δουλειά, δεν είχα αμφιλολίες ότι τα αποτελέσματα θα είναι καλά.

Φωτό 30: Τα εξαρτήματα του καρμπυρατέρ κάνουν μπάνιο.

Φωτό 31: Μετά από 3-4 ώρες βγαίνουν, πλένονται με άφθονο νερό, σκουπίζονται με μαλακό και καθαρό πανί και αλλού ψιλό κατσαβίδι τυλιγμένο με πανί και τελικά δένονται στο σώμα. Λίγο πριν κλείσει.

Φωτό 32: Το τελικό αποτέλεσμα. Θα αποθηκευτεί και θα περιμένει υπομονετικά!
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 17, 2017, 06:49:57 μμ από aquile »
Γυρνωντας προς τα πισω ολοταχως, προσπερασαμε δυστυχως και την εποχη του Carlo...