Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε. Δεκέμβριος 11, 2017, 11:32:50 πμ

Αποστολέας Θέμα: 2-stroke blues!  (Αναγνώστηκε 2237 φορές)

Αποσυνδεδεμένος aquile

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Maniac
  • *****
  • Μηνύματα: 1041
Απ: 2-stroke blues!
« Απάντηση #30 στις: Νοέμβριος 02, 2017, 10:27:56 μμ »
Μετά το 3-ωρο και καθώς είμαι έτοιμος να θεωρήσω πως μπαίνω στο επόμενο στάδιο που δεν είναι άλλο από το βάψιμο, κοιτάω προσεκτικά να δω πόσο έχουν στρώσει οι επιφάνειες και αν έχει ελαχιστοποιηθεί η κάθε ορατή ανωμαλία από κτυπήματα, απομάκρυνση σκουριάς κλπ.

Βλέπω λοιπόν κάτι που δεν είχα προσέξει προηγουμένως. Η πίσω βάση του κινητήρα, ένα στιβαρό και αρκετά σύνθετο σύμπλεγμα από διαμορφωμένους κυκλικούς σωλήνες και χοντρά επίπεδα μεταλλικά τμήματα, είναι τροχισμένο και ξανακολλημένο. Όμως η κόλληση είναι απλά μια πόντα, ίσα-ίσα να κρατάει όλη τη βάση στη θέση της ή περίπου!

Προσπαθώ να καταλάβω τι έχει γίνει. Υποθέτω πως κάποιος από τους προηγούμενους ιδιοκτήτες ήθελε να περάσει άλλο, ίσως άλλου κατασκευαστή κινητήρα (ίσως και να θεωρούσε πως αυτός δεν επισκευάζεται) και επομένως δεν του κάνανε αυτές οι βάσεις. Ήθελε να τις κόψει και να περάσει προφανώς άλλα σημεία στήριξης. Όταν αποφάσισε να το πουλήσει, τότε κόλλησε όπως-όπως τη παλιά βάση ώστε να πάρει τη σκυτάλη ο νέος ιδιοκτήτης.

Δοκιμάζω άν είναι κολλημένη στα σωστά σημεία, με άλλα λόγια αν κεντράρουν οι τρύπες της βάσης με τις 3 τρύπες στο κάρτερ του κινητήρα. Αρνητικό. Φευγουν τουλάχιστον 3mm, άρα θέλει argon και να ξανακολληθεί σωστά. Κλείνω ραντεβού για την ερχόμενη Δευτέρα με το Σπύρο, εξαιρετικό τύπο και ικανότατο σιδερά. Αναμείνατε εξελίξεις λοιπόν...

Φωτό 48 και 49: Το πλαίσιο είναι καθαρό πλέον και χωρίς ίχνος ενεργής σκουριάς. Το ίδιο συμβαίνει και στα δύσκολα και κρυμμένα σημεία.

Φωτό 50: Αυτό είδα και κατάλαβα ότι είμαι μπροστά σε νέο πρόβλημα.. :?
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 03, 2017, 08:50:49 πμ από aquile »
Γυρνωντας προς τα πισω ολοταχως, προσπερασαμε δυστυχως και την εποχη του Carlo...

Αποσυνδεδεμένος aquile

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Maniac
  • *****
  • Μηνύματα: 1041
Απ: 2-stroke blues!
« Απάντηση #31 στις: Νοέμβριος 07, 2017, 07:14:40 μμ »
Η Δευτέρα ήρθε και πέρασε, ευτυχώς με επίσκεψη στο φίλο Σπύρο το σιδερά που είχε θετικό αποτέλεσμα!

Φωτό 51: Είχαμε πει πως δεν κέντραραν οι τρύπες του μοτέρ με αυτές του σκελετού. Αιτία η κομμένη βάση που είχε μπει όπως-όπως. Επομένως ο μόνος τρόπος ήταν να δέσω πρόχειρα το διαιρούμενο κάρτερ και με οδηγό αυτό να κεντράρει ο Σπύρος τις τρύπες, Αυτό ακριβώς έγινε.

Φωτό 52 και 53: Το ακροφύσιο του argon δεν χώραγε να μπει στα σημεία της κόλλησης. Κανένα πρόβλημα. Αριστοτεχνικές κολλήσεις με ηλεκτροκόλληση. Το κεντράρισμα του μοτέρ είναι πλέον στο χιλιοστό.
Τέλος έπεσε ένα χεράκι τρίψιμο στα σημεία που χτυπήθηκαν με τα σουρτα-φέρτα του πλαισίου, μετά το λευκό στρώμα του σταθεροποιητή σκουριάς πέρασε από όλα τα νέα ευαίσθητα σημεία των κολλήσεων. Εδώ πλέον δεν θα έχουμε πρόβλημα εκτιμώ... :think:
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 07, 2017, 07:16:39 μμ από aquile »
Γυρνωντας προς τα πισω ολοταχως, προσπερασαμε δυστυχως και την εποχη του Carlo...

Αποσυνδεδεμένος aquile

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Maniac
  • *****
  • Μηνύματα: 1041
Απ: 2-stroke blues!
« Απάντηση #32 στις: Νοέμβριος 09, 2017, 12:15:51 πμ »
Η μέρα σήμερα ήταν προγραμματισμένη για βάψιμο. Βοήθησε και ο κακός καιρός που μπλόκαρε εξωτερικές δουλειές και βόλτες..
Με την ευκαιρία καλό ήταν να βαφεί και η εξάτμιση. Δυστυχώς έχει κτυπηματάκια τα οποία δύσκολα καλύπτονται, δεν πειράζει όμως, αν είναι να ασχοληθώ κάποτε με αυτά, μπορεί να γίνει αργότερα, με την ευκαιρία μιας ακόμη ανανέωσης και καθαρισμού της εξάτμισης. Έτσι κι αλλιώς, με τις εξατμίσεις στα δίχρονα, δεν ξεμπερδεύεις ποτέ. Στο αγωνιστικό καρτ που είχα παλιότερα, την έκαιγα με φλόγιστρο για πολλή ώρα, έβγαζα με τις φούχτες από μέσα τη καπνιά που είχε ξεραθεί πλέον από λάδια και μετά την έβαφα. Το καρτ με αυτή την ελευθερωμένη από το φίμωμα εξάτμιση, απλά πέταγε!

Με τη γνωστή μέθοδο, χέρια/τριβείο/γυαλόχαρτα, φεύγει η εξωτερική σκουριά. Η αλήθεια είναι πως δεν είχε και πολλή. Σε 40' είναι έτοιμη για βάψιμο.

Φωτό 54: Με τις πρώτες χεριές, αποκαλύπτεται ο γνωστός κατασκευαστής. Χρόνια κρατεί η σχέση της Lafranconi με τη Guzzi. Οι κύριοι προμηθευτές της εξατμίσεων, τουλάχιστον μέχρι το τέλος της δεκαετίας του '90 ήταν οι 2 φίρμες: Silentium και Lafranconi. Οι δεύτερες με απόδοση και τον πιο ταιριαστό ήχο με τον εγκάρσιο V. Κάποιοι το θεωρούν μουσική!  Περί το 2002 είχα τη τύχη να σφίξω αυτοπροσώπως το χέρι του κ. Lafranconi. Ενός περήφανου, συμπαθητικού, ψηλού 80άρη, γείτονα του Φίλιππου, φίλου και μέλους τότε της λέσχης, που ζούσε στο Mandello και συγκεκριμένα πάνω στη λίμνη...

Φωτό 55: Το αποτέλεσμα μετά από μιας ώρας περίπου διαδοχικά χέρια χρώματος. Όχι άσχημο.

Φωτό 56: Το ίδιο συνέβη και στο υποπλαισιάκι (στο οποίο είχαν προηγουμένως κολληθεί τα κομμένα κομμάτια) και με spray υψηλής θερμοκρασίας, η εξάτμιση.

« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 09, 2017, 03:27:48 μμ από aquile »
Γυρνωντας προς τα πισω ολοταχως, προσπερασαμε δυστυχως και την εποχη του Carlo...

Αποσυνδεδεμένος aquile

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Maniac
  • *****
  • Μηνύματα: 1041
Απ: 2-stroke blues!
« Απάντηση #33 στις: Νοέμβριος 21, 2017, 02:48:28 μμ »
Το τελευταίο διάστημα πέσανε πολλά μαζεμένα και έμεινε πίσω η ανανέωση του 125ΤΤ... Βοήθησε κι ο παλιόκαιρος να πάνε κάποια θεματάκια πίσω...

Όπως πχ η ανανέωση των τροχών...
Ο Μήτσος έλειψε για κανα μήνα, μετά μου έφερε κακά μαντάτα για τα στεφάνια, μετά εγώ αγόρασα νέα, μόνο που το πίσω δεν κάνει! Πέταμα και κανα 60άρι...
Τα εξογκώματα στη στεφάνη για να μπουν τα καψούλια των ακτινών είναι σε λάθος θέση ή μάλλον έχουν τρύπα σε λάθος σημείο/κλίση. Επομένως δεν μπορούν να ευθυγραμμιστουν σωστά οι ακτίνες για να πάνε στη σωστή απέναντι θέση τους στο κέντρο του τροχού (ταμπούρο).
Πάμε να δούμε αν η παλιά ζάντα είναι όντως μη επισκευάσιμη. Ο Πέτρος (Καρυστινός) την έβαλε στα χημικά πριν τη χρωμίωση και δυστυχώς όταν έφυγε η σκουριά αποκαλύφθηκαν μερικές τρύπες..Πρέπει να πάω να τη πάρω και να τη πάω για γέμισμα (πιθανόν με μπρουτζοκόλληση ή ασημοκόλληση, θα δούμε). Μπελάς. Από την άλλη έχουμε ήδη παραλάβει τα βουρτσισμένα κέντρα, τα καινούργια και γαλβανισμενα καψούλια, τις νέες ακτίνες καθως και τις γαλβανισμένες παλιές. Αυτά είναι καλά απ' ότι λέει ο Μήτσος...
Επίσης δεν έχω ψάξει ακόμα για ελαστικά. Πρέπει να το κάνω σύντομα γιατί αν είναι να έρθει κάποιο απ' έξω θα μας καθυστερήσει..

Τουναντίον, ο εντοπισμός των υπολοίπων καινούργιων ανταλλακτικών πήγε εξαιρετικά:

Φωτό 57: Με ανασκαφή στη τεχνική βιβλιοθήκη μου βρήκα 2 πολύτιμα βοηθήματα. Το parts list και το technical reference! Το δεύτερο, γνήσιο και σε κατάσταση βιτρίνας, δεν πρέπει να υπάρχει πουθενά αλλού στο globe!!! Νάναι καλά η λέσχη που βελτιώσαμε και τα Ιταλικά μας! Δεν έχουμε κανένα πρόβλημα με αυτή τη γλώσσα πλέον. (Οχι ότι είχαμε και παλιά, με τα τεχνικά θέματα βρισκότανε άκρη!)

Φωτό 58: Ο θησαυρός.
-κεφαλή
-κύλινδρος
-πλήρες έμβολο με πείρο και ελατήρια
-γνήσιο σετ φλάτζες
-σχεδόν όλα τα σωθικά του κιβωτίου ταχυτήτων
-όλο το σετ συμπλέκτη εκτός από την εξωτερική θήκη των δίσκων και ενός μεταλλικού δίσκου
-τα 2 εξωτερικά καπάκια του μοτέρ, βαμμένα μαύρα,  στα χαρτιά τους
και κυρίως
-ολοκαίνουργο μισό κάρτερ, για αντικατάσταση αυτού που έχει τη ζημιά με τη σπασμένη τρύπα του άξονα της μανιβέλας!

Φωτό 59: Ειδικώτερα τα σωθικά του κ/τ που εντοπίστηκαν καινούργια
-7 από τα 10 γρανάζια/κόμπλερ
-και τους 3 άξονες
-και τις 3 φουρκέτες (σημαντικό γιατί εκεί πάσχουν τα μικρά Guzzi της δεκαετίας του '70)
-το μύλο
-τη καστάνια επιλογής, πλήρη με το ελατήριο της
-τη καστάνια της μανιβέλας και τον άξονα της
-τους 2 μικρούς εσωτερικούς άξονες του πρωτεύοντα
κλπ...

Με λίγα λόγια το 95% του κ/τ!


Είμαστε σχεδόν έτοιμοι για δέσιμο μοτέρ!!! ::helmet


« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 21, 2017, 04:31:43 μμ από aquile »
Γυρνωντας προς τα πισω ολοταχως, προσπερασαμε δυστυχως και την εποχη του Carlo...

Αποσυνδεδεμένος aquile

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Maniac
  • *****
  • Μηνύματα: 1041
Απ: 2-stroke blues!
« Απάντηση #34 στις: Νοέμβριος 22, 2017, 03:10:29 μμ »
Μια και δυο λοιπόν εμφανιζόμαστε φάντης-μπαστούνι στο Πέτρο. Εχουν προηγηθεί σκληρές διαπραγματεύσεις του στυλ:
-Λοιπόν έρχομαι Παρασκευή
-Δεν θα΄σαι καλά. Με τίποτα!
-Σάββατο;
-Θες να μας χαλάσεις το ΣΚ; Ελα από Δευτέρα που θα έχουμε απόθεματα υπομονής.
-καλάααα....
και άλλα τέτοια ωραία.

Φωτό 60: Πρίν την επίσκεψη γίνεται πέρασμα από ρουλμανοτσιμουχάδικο για αγορά όλων των ρουλμάν και των τσιμουχών του κινητήρα. 7 ρουλμάν 4 διαφορετικών διαστάσεων και 4 τσιμούχες. Σύνολο 40 ευρώ παρά κάτι.

Φωτό 61: Με αυτό το team ποιός περιμένει προκοπή;
Ατάκα Πέτρου (είχε τα κέφια του!): Ρε συ, πόσα τέτοια κυκλοφορούν;
Σκέφτομαι και ξεκινάω να πω κάτι.
Μονολογεί: Γιατί, σάμπως αυτό θα κυκλοφορήσει; Παγίδα ήταν η ερώτηση...

Φωτό 62: Τα ρουλμάν, θέλουν ζέσταμα και όχι σφυριές. Από αυτό το ολοκαύτωμα εγώ μάλλον τις σφυριές προτιμάω  :oo

« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 22, 2017, 03:23:44 μμ από aquile »
Γυρνωντας προς τα πισω ολοταχως, προσπερασαμε δυστυχως και την εποχη του Carlo...

Αποσυνδεδεμένος nivara

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Lover
  • **
  • Μηνύματα: 201
    • Δρομολόγιο
Απ: 2-stroke blues!
« Απάντηση #35 στις: Νοέμβριος 26, 2017, 09:40:21 μμ »
Φίλε!
Κοντεύεις...
Θέλω να το δώ να δουλεύει!
Έχω κάτι στεφάνια, 18 νομίζω και 21...
 :luigi:

Αποσυνδεδεμένος aquile

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Maniac
  • *****
  • Μηνύματα: 1041
Απ: 2-stroke blues!
« Απάντηση #36 στις: Νοέμβριος 28, 2017, 08:38:43 μμ »
Νικολή ευχαριστώ! Νομίζω πως τελικά αύριο θα ξέρω αν θα το χρειαστώ σε περίπτωση που κάνει, οπότε θα σε καλέσω νωρίτερα από τη Κυριακή. Θα συναντηθούμε έτσι κι αλλιώς τη Κυριακή στη ΓΣ. Η μήπως κάνω λάθος? :shame:

Λοιπόν για να κάνουμε μια ανακεφαλαίωση.

-Με τους τροχούς έχουμε περιπέτειες. Έχω πάρει πίσω τον 18-αρη τροχό από τον χρωμιά, με αρκετές τρύπες, μικρές ευτυχώς και όχι σε σημεία δομικά, που αποκαλύφθηκαν μετά την απομάκρυνση της σκουριάς σε μπάνιο χημικού, απαραίτητη εργασία πριν να μπει στο μπάνιο χρωμίωσης.
Εχω αποστολή να κλείσω τις τρύπες και θα το προσπαθήσω με μπρουτζοκόλληση. Ο Βασίλης, ο πρόθυμος και φιλικός βοηθός του Πέτρου, ανέλαβε να πάει απόψε μετά τη δουλειά, στον έτερο ειδικό στα Guzzi, το Κώστα στις Τζιτζιφιές, που διαθέτει οξυγόνα και να κάνει ότι είναι δυνατόν. Ο κίνδυνος είναι να στραβώσει η στεφάνη από τη θερμοκρασία ή να καταρρεύσουν τυχόν αδύνατες περιοχές κοντά στις τρύπες, καθώς αυτές θα πρέπει να πυρώσουν πριν να χυθεί ο μπρούτζος.
Ισως αυτή την στιγμή να έχει λυθεί το πρόβλημα, ίσως και να πηγαίνω ξανά για αγορά 3ης ζάντας, την άλλη που αγόρασα θα την κάνω κορνίζα!

- Στο δέσιμο του κινητήρα κολλήσαμε. Καθώς τη Παρασκευή ο Πέτρος (του λόγου μου είμαι άσχετος με τα κ/τ) συναρμολόγησε το ολοκαίνουργιο σασμάν, δηλαδή μοντάρισε τα γρανάζια στους άξονες, ταίριαξε τα δακτυλίδια και τις ροδέλλες, έβαλε σωστά και ασφάλισε τις νέες φουρκέτες (δύσκολο) και γενικά δοκίμασε τη συνεργασία των γραναζιών και των αξόνων και επιβεβαίωσε ότι αλλάζουν όλες οι ταχύτητες (στο πάγκο), πήγε να κλείσει τα καρτεράκια. Φυσικά είχαν μπει οι καινούργιες φλάτζες και ο αλλαγμένος στρόφαλος στη θέση του....Αλλά με μια τελευταία ματιά είδα ότι έλειπε ξεκολλημένη όλη η φωλιά μιας σημαντικής βίδας, μιας από τις 2 που κρατάει το δίχαλο του συμπλέκτη. Θα δείτε φωτό σύντομα. Ετσι αναγκαστικά κάτσαμε στ' αυγά μας, και το μισό κάρτερ με το  πρόβλημα θα πάει Σπύρου Πάτση για κόλλημα, κάτι που μάλλον έγινε και αυτό σήμερα.

-Οπως σας έχω πει ήδη, το μεγαλύτερο μαρτύριο είναι να βλέπω να περιμένουν σε προσωρινή αναμονή τα καλούδια που έχω μαζέψει. Για δείτε και αυτά:

Φωτό 63: στα σελοφάν.
κούρμπα εξάτμισης
πλήρες φιλτροκούτι που αποτελείται από 2 πλαστικά μέρη
πεντάλ ταχυτήτων-φρένου
άξονας πεντάλ φρένου, ντίζα φρένου με τον δικό της σωστό ρεγουρατόρο
μαρσπιέ
άξονα ψαλιδιού
ρεγουρατόρους ψαλιδιού
φανοστάτες
καπάκι ταμπούρου με κόντρα
καπάκι πριν το πίσω γρανάζι
πίσω γρανάζι αλυσίδας






Γυρνωντας προς τα πισω ολοταχως, προσπερασαμε δυστυχως και την εποχη του Carlo...