Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε. Νοέμβριος 19, 2018, 12:25:55 πμ

Αποστολέας Θέμα: Κύλινδρος - πιστόνι για V50  (Αναγνώστηκε 453 φορές)

Αποσυνδεδεμένος eco339

  • Guzzi Wannabee
  • *
  • Μηνύματα: 4
    • Moto Guzzi V50II
Κύλινδρος - πιστόνι για V50
« στις: Σεπτέμβριος 04, 2018, 08:42:42 πμ »
Καλημέρα σε όλους !!!

Θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος.
Πριν από λίγο καιρό απόκτησα και εγώ ένα Moto Guzzi V50.
Εμφανισιακά δείχνει V50II αλλά ψάχνοντας το VIN (https://www.mgcn.nl/database/mg-framenummers)
διαπίστωσα πως πρόκειται μάλλον για V50 Monza. Το πλάισιο είναι της μορφής PExxxxx και ο κινητήρας PEyyyyy.

Οι πρώτες εντυπώσεις πολύ θετικές για μια μοτοσυκλέτα τόσο παλιά. Η μόνη εργασία που πραγματοποιήθηκε μετά την αγορά της ήταν ρύθμιση βαλβίδων. Λίγο αργότερα όμως (περίπου 500km) και πάλι  όμως ξεκίνησαν να "ακούγονται". Ακολούθησε επίσκεψη και πάλι στο συνεργείο όπου διαπιστώθηκε πως τα διάκενα δεν είχαν καμία σχεση με τη ρύθμιση που είχε γίνε μερικές μέρες πριν. Η αιτία σύμφωνα με το μηχανκό οφείλεται στους ρεγουλατόρους των βαλβίδων και πιθανότερα από το παξιμάδι τους το οποίο μάλλον δεν ήταν το προβλεπόμενο. Το αποτέλεσμα είναι να μην τερματίζει αλλά με επιπλέον σφίξιμο να συνεχίζει να περιστρέφεται μέχρι .... που έφαγε το σπείρωμα. Οπότε τώρα είμαι για παραγγελία από Ιταλία. Ευτυχώς υπάρχουν και είναι και ιδιαίτερα φθηνά.

Βγάζοντας όμως τους κυλίνδρους διαπιστώθηκε υπερβολική φθορά στα ελατήρια (μεγάλο διάκενο),ψφθορά στα πιστόνια αλλά και η επίστρωση nicasil είχε αρχίσει σε κανα δύο σημεία να ψωριάζει....

Η γενική εκτίμηση είναι πως το μοτέρ έχει πάρα πολά χιλιόμετρα επάνω του και πως ποτέ δεν έχει πραγματοποιηθεί κάποια ανακατασκευή.
Οι επιλογές είναι μάλλον δύο.

α) Κλείνω τα καπάκια με καινούριους ρεγουλατόρους, τσιμούχες βαλβίδν και φλάτζες και όσο με πάει...
β) Λύσιμο όλο το μοτέρ μέχρι στρόφαλο για αλλαγή όλων των ρουλεμάν και ότι άλλο απαιτηθεί καθώς και τοποθέτηση νέων κυλινδρο-πίστονων.

Για να είμαι πιο ειλικρινής μάλλον η πρώτη επιλογή μου φαίνεται αυτή τη στιγμή πιο δελεαστική για ξεκάθαρα οικονομικούς λόγους.
Θα κάνω όμως και μια έρευνα αγοράς για τα υλικά της δεύτερης, μπορεί τελικά να μην είναι τόσο ακριβή λύση. Στο κάτω κάτω κάποια στιγμή δε θα την αποφύγω.

Μετά από όλο αυτό το ιστορικό είναι ώρα να προχωρήσω και στις ερωτήσεις.

α) Κάποιος να επιβεβαιώσει ότι έχω V50 Monza και ότι σε γενικές γραμμές μου κάνουν μηχανικά μέρη από το V50III ???
β) Αν τελικά προχωρήσω σε αλλαγή κυλινδρο-πίστονων μπορώ να φορέσω από V65 (χωρίς κάποια μετατροπή πέραν των απαραίτητων ρυθμίσεων σε καρμπυρατέρ) και υπάρχει κάποιος να το έχει δοκιμάσει με επιτυχία ???
γ) Τι επιλογές έχω σε κυλινδρο-πίστονα (είτε V50, είτε V65) και κάποια εκτίμηση του κόστους (αν υπάρχει).
δ) Τέλος, οποιοδήποτε σχόλιο και πρόταση για την περίπτωσή μου :)

Συγνώμη για το μακροσκελές του post, αλλά πραγματικά πιέστηκα στο να περιοριστώ σε τέσσερεις ερωτήσεις. Οι γνώσεις μου για moto guzzi είναι περιοριεσμένες και από ότι διαπιστώνω θα πρέπει είναι λίγοι αυτοί που γνωρίζουν. (Στον περίγυρό μου πάντως δεν υπάρχει κανείς).

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων,
Δημήτρης

Αποσυνδεδεμένος Pin

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Maniac
  • *****
  • Μηνύματα: 833
Απ: Κύλινδρος - πιστόνι για V50
« Απάντηση #1 στις: Σεπτέμβριος 05, 2018, 03:51:59 μμ »
Καλημερα Δημητρη,

Καλως ηρθες .... στον κοσμο των Moto Guzzi!!!

Απο αυτα που γραφεις, και εγω θα διαλεγα την επιλογη α) , δηλ μονο καπακια και οχι λυσιμο κινητηρα τωρα.
Λογω διακενων ελατηριων, απαραιτητο να παρακολουθεις καταναλωση-σταθμη λαδιου.

Στις ερωτησεις σου τωρα:
1) Απο αρ πλασιου-κιν, ειναι Monza. Τα Monza οντως ειναι μηχανικα ιδια με τα V50III.
2) Το V65 εχει διαφορετικες και διαμετρο και διαδρομη. Επισης, αν θυμαμαι σωστα, εχει και διαφορετικη διαμ πειρου εμβολου, οποτε δεν μπορει να μπει εμβολο V65 σε μπιελα V50 (προς επιβεβαιωση αυτο).
Σε συνδυασμο με το 3) παρακατω, μαλλον δε πειραζει.
3) Χιτωνια μαντεμενια στους υπαρχοντες κυλινδρους (σε σχετικο μηχανουργειο), με αντιστοιχα καινουργια ελατηρια (οχι για nicasil) και τα υπαρχοντα εμβολα, αν δεν ειναι υπερβολικη η φθορα τους. Λυση οικονομικη, δοκιμασμενη και λειτουργικοτατη.
Υπαρχει βεβαια και η λυση καινουργια ολα, αρκετα πιο ακριβη ομως...

Ελπιζω να σε βοηθησαν τα παραπανω, εδω ειμαστε αν θελεις οτιδηποτε αλλο.
Καλες βολτες και καλη επιτυχια στις επισκευες!!!

Αποσυνδεδεμένος eco339

  • Guzzi Wannabee
  • *
  • Μηνύματα: 4
    • Moto Guzzi V50II
Απ: Κύλινδρος - πιστόνι για V50
« Απάντηση #2 στις: Σεπτέμβριος 11, 2018, 11:12:35 πμ »
Καλημέρα !!! και ευχαριστώ για την απάντηση.

Έχεις δίκιο !!! Η διαδρομή είναι διαφορετική αλλά και ο πείρος  (στα V35/V50 είναι 18mm ενώ στο V65 είναι 20mm (Είναι άλλη μπιέλα). Αν τα διάβασα σωστά (απο την σελίδα 51 και μετά) στο παρκάτω pdf (http://www.guzzitek.org/gb/ma_us_uk/V35V50V65Atelier_041983(GB).pdf).
Επομένως η τοποθέτηση κυλίνδρου και πιστονιού από V65 (χωρίς τουλάχιστον αλλαγή μπιέλας) δεν είναι εφικτή.

Γνωρίζω τη λύση με τα χιτώνια και την έχω σαν backup αφού εξαντλήσω κάθε άλλη επιλογή (με nicasil πάντα)
Επί του παρόντος δένω καπάκια (περιμένω τα ανταλλακτικά σήμερα) και έχω στο νου μου να κοιτάω συχνά τα λάδια.

Κάποια στιγμή (ελπίζω όχι σύντομα) θα χρειαστώ κυλίνδρους και πιστόνια και καλό είναι να αρχίσω να ψάχνομαι για το τι κυκλοφορεί στην αγορά.
Τα "δικά της" από όσο γνωρίζω δεν υπάρχουν στην αντιπροσωπεία. Υπάρχουν μήπως εξωτερικό;
Τι άλλες επιλογές υπάρχουν;

Τα μόνα που έχω βρει είναι Gilardoni (και αυτά όπως κατάλαβα σε έλλειψη είναι http://www.harpermoto.com/gilardoni-cylinder-kit-v50-and-v50-2.html)
Τα έχει δοκιμάσει κανείς;
Επίσης βλέπω να γίνεται λόγος για αποστολή κυλίνδρων στο εξωτερικό για επίστρωση nicasil.

Επιλογές για πιστόνια; Μόνο τα "μαμά" ή υπάρχουν επιλογές για καλύτερα; (forged, wiseco....)

Αν κάποιος έχει δοκιμάσει ή ξέρει κάτι παραπάνω (ακόμα καλύτερα αν έχει και άποψη της τάξης μεγέθους του κόστους) ας κάνει τον κόπο.  :anigrin:




Αποσυνδεδεμένος aquile

  • Μέλος Ε.Λ.M.G
  • Guzzi Maniac
  • *****
  • Μηνύματα: 1154
Απ: Κύλινδρος - πιστόνι για V50
« Απάντηση #3 στις: Σεπτέμβριος 11, 2018, 07:43:33 μμ »
H Gilardoni εδώ και χρόνια κατασκευάζει κυλινδροπίστονα για τη Guzzi, θεωρούνται "εργοστασιακά". Στην εποχή που παραγόταν το V50, το εργοστάσιο το ίδιο κατασκεύαζε τα κυλινδροπίστονα για το μοντέλο, αργότερα νέες παραγγελίες για V50 δινόντουσαν από τη Guzzi στη Gilardoni. Το ίδιο συμβαίνει και με τα big block, δηλαδη τα 850-1000 της εποχής.
Αλλες παρόμοιες προμηθεύτριες εταιρίες ήταν η Mondial, η Asso κλπ.

Πάντως υπάρχει πράγματι έλλειψη και θα σου πρότεινα, μόλις πέσεις πάνω τους, άρπαξε τα, έστω και για μελλοντική χρήση.
Η λύση που σκέφτεσαι και πρότεινε και ο Pin δουλεύει απροβλημάτιστα αρκεί τα πιστόνια σου να είναι σε καλή κατάσταση.
Για αποστολή, nikasil και πίσω, η λύση πράγματι υπάρχει από παλιά (Αγγλία τουλάχιστον) αλλά είναι και θέμα κόστους. Αναρρωτιέμαι πόσο παραπάνω κρατάνε τα nikasil από τα μαντεμένια, 10, 20, 30%; Δύσκολο..

Για βελτιωμένα πιστόνια για V50 δεν γνωρίζω, ίσως κάποιος άλλος...
Γυρνωντας προς τα πισω ολοταχως, προσπερασαμε δυστυχως και την εποχη του Carlo...